PDA

View Full Version : Dynacord



Fenndangoband
29 december 2006, 13:55
Ik kan een oude '60 Dynacord kopen voor echt geen geld... speelt momenteel niet maar er zou een kleine reparatie aan moeten gebeuren. Of heeft Dynacord geen vinatge waarde? Totaal niet op de hoogte van het type... aangezien de verkoper niet reageert op mijn mails.

zoon van Piet
29 december 2006, 17:56
Onze Duitse vrienden hebben nogal wat versterkers gemaakt vroeger.. welk type?

Persoonlijk ben ik van veel van hun amps wel gecharmeerd, vooral de kleintjes. Maar veell ervan hebben tientallen jaren op zolders doorgebracht en zijn in slechte staat...

matto
29 december 2006, 19:40
Dynacord heeft weinig of geen vintage waarde maar de oude Dynacord eminent versterkers klinken wel te gek op een Marshall 4 of 2 x 12 kast.

p604p603
29 december 2006, 20:05
Een Dynacord echocord is tussen $ 275 en $ 350. $ 275 voor matig werkend en $ 350 bijna nieuwstaat. Dit komt neer op ongeveer 240 euro. Dit zijn de prijzen uit The Official Vintage Price Guide 2007.

Let goed op de koppen bij de aankoop of deze nog te reinigen zijn. Tape namaken is geen probleem.

zoon van Piet
1 januari 2007, 14:12
ja, de echo's zijn best gewild - en terecht. De amps zijn nog te vindne voor weinig geld. De laatste jaren gaan de prijzen van kleintjes als de Jazz en vooral de Twen omhoog. Ik heb een Jazz en die klinkt echt wel heel lekker. Bovendien heeft ie een grote Cool-factor, met zijn twotone behuizing en alles P2P en klasse A en buizengelijkrichter...
Klein nadeel is wel dat deze dingen uitgerust zijn met DIN-ingangen. De Jazz heeft ook een gewone jackinput, maar de andere (DIN)ingangen blijken heel anders te klinken ( en makkelijker te oversturen).
Groot nadeel is dat veel Dynacords echt opgebruikt, afgeragd, doorgebrand of gewoon opgeslagen zijn. Mijn ampje kostte me een paar tientjes (in oudnederlandse florijnen) maar het opknappen liep in de honderden van diezelfde pegels. Alle caps, alle buizen (NOS-spul) en nog wat kleinigheidjes. Een terechte investering, in mijn oren. Maar je moet dat wel goed voor ogen houden. Kopen voor 'echt geen geld' is een mooi begin, maar je bent er nog niet...

d'oh
1 januari 2007, 17:20
dynacord amps zie je inderdaad voor echt te weinig geld, terwijl het echt superfijne versterkers zijn en zeer degelijk gebouwd over het algemeen.

vooral de jazz, rex en twen zijn toch echt wel heel cool

de wat nieuwere versterkers van dynacord zien er veelal goedkoop uit, wat de lage prijs en de geen vintagewaarde gerechtigd

Dosmanos
3 januari 2007, 00:09
Heb er twee, een DA 20 en een Rex. Zijn uitstekende versterkers, maar moeten wel goede getuned worden om lekker te klinken voor gitaar zoals we dat tegenwoordig graag horen. In die tijd moest je er alles mee kunnen versterken zoals accordeon etc. Darom klinken ze stock, zelfs na een onderhoudsbeurt, niet geweldig.
Nu mijn Rex goed is gemod, klinkt ie evengoed (wel anders natuurlijk) als mijn blackface Deluxe Reverb uit '67, no shit.

zoon van Piet
3 januari 2007, 13:20
...en mijn Jazz prefereer ik thuis boven mijn Fender Champ. De Jazz heeft bovendien een ingang voor microfoon - helaas met DIN- die aanzienlijk sneller over de rooie gaat als de gewone gitaaringang...

pinkpaisleytele
16 januari 2007, 09:22
Een Dynacord echocord is tussen $ 275 en $ 350. $ 275 voor matig werkend en $ 350 bijna nieuwstaat. Dit komt neer op ongeveer 240 euro. Dit zijn de prijzen uit The Official Vintage Price Guide 2007.

Let goed op de koppen bij de aankoop of deze nog te reinigen zijn. Tape namaken is geen probleem.

die official vintage price guide 2007; waar kan je die kopen of vinden op internet?

groet dennis

heavy-metal-thunder
16 januari 2007, 12:25
waarde Dynacord is niet zo hoog. Ik heb een 1963 Dyna Bassking, is door een Duitse tech omgebouwd zodat ie zou klinken zoals een Marshall JTM 45 (de ouwe, de echte, de door bijna niemand ooit live gehoorde). Klinkt echt lekker (klinkt een beetje tussen een Marshall JMP 1987, een Vox AC30 en AC 50), maar omdat ik te veel heb, wil ik dat verkopen, maar is eigenlijk geen kat in geïnteresseerd.

Robbert
16 januari 2007, 22:21
Ik heb nog een Echolette BS40, die schijnen ook erg in de buurt te komen van oude plexi's, de JTM45.

Volgens mij 250 knaken voor neergelegd, als het niet minder was. Ondanks dat je dat Duitse spul wel weer kwijtraakt, zie ik niet dat je er de hoofdprijs voor krijgt.

zoon van Piet
17 januari 2007, 09:32
De verkoop van een ouwe Dynacord zal je niet rijk maken. Maar misschien moeten we het anders zien: kwalitatief goed vintage spul voor weinig geld. Niet teveel bekendheid aan geven en gewoon voor weinig geld van genieten...

Dosmanos
19 januari 2007, 12:36
Tsja, vorige week een paar dagen in Maastricht doorgebracht en bij toeval in een muziekzaakje verzeild geraakt. Ene Daan Smit Muziek ofzoiets...

Wat schetst mijn verbazing, achter in de zaak staat een Dynacord DA 20 (ik heb er zo een!) in goede staat. Die zijn voorzover ik weet toch wel erg schaars. Wel wat gemodificeerd, zoals jack ingangen ipv DIN en een los netsnoer, maar dat is m.i. niet erg.
Toch even gevraagd wat hij er voor wou hebben. 650 Eureka's was het antwoord....
De vraag is natuurlijk of dat duur is of niet.

hubert
19 januari 2007, 14:58
Daan smit in maastricht heeft best leuke spullen daa achter in de winkel staan. Probleem is alleen dat ze geen idee van redelijke prijzen hebben. Een beetje een sukkelige winkel in dat opzicht. Daar wel ooit een fender (MIJ) '57 reissue voor 400 gulden gekocht.

Enterprice
20 januari 2007, 12:28
Ik ben in het bezit van een Dynacord jazz en een Dynacord da16v.
Toendertijd gekocht voor 125 gulden per stuk, zijn best leuke versterkertjes met een helder geluid.
Hier kun je nog wat info vinden over deze Ampjes http://www.el-me-se.de/dynacord.html