PDA

View Full Version : cabinet 1x12 Engl versus Marshall 1912



wdj
29 december 2006, 13:27
Hi Guys,

Ik heb even wat hulp nodig. Ik word een beetje zat van dat gesleep met combo's naar diverse oefenruimtes. Ik heb voor dat werk een Crate Powerblock gekocht en wil 2 stuks 1x12 cabinetjes kopen die ik in oefenruimtes laat staan. Vraag is nu welke ? Ik zit meer in de blues/rock/jazz hoek en zeker geen metal. Ter indicatie: live gaat of mijn Rivera M100 combo mee of een Bogner Shiva. Wie heeft ervaring en wil die delen ?

Ben benieuwd naar jullie (welkome) reacties. !!
gr,
peter

Tristan
29 december 2006, 14:46
Ik zou absoluut voor de Bogner 1x12 cube gaan, dat is verreweg de beste 1x12 die ik ooit heb gehoord, liever 1 van die dan 2 andere, period...

interessander
29 december 2006, 15:26
Dat moet dan ook wel want die bogner is ook ongeveer net zo duur als die twee bij elkaar...

doeri
29 december 2006, 17:00
Doel je bij Bogner dan op de V30 of de celestion 80 ??

Tristan
29 december 2006, 17:12
Ik heb alleen de Vintage 30 versie gehoord, maar die klinkt echt fenomenaal...
Een supermooi, zeer natuurlijk en houtig laag zonder dat het overdone is, een heel mooi warm en soepel middengebied, heel open en niet scherp in het hoog, ontzettend driedimensionaal van klank...
Het leek ook helemaal niet meer alsof er Vintage 30's in de kast zaten, een veel voller en ronder, minder schreeuwend middengebied, een ontzettend mooie cab...

matto
29 december 2006, 19:41
Waarom stel je deze vraag eigenlijk in het vintage versterkerforum?

doeri
29 december 2006, 19:59
waarschijnlijk omdat ie nieuw is.

Wie heeft er eigenlijk goede ervaringen met bag end 1x12 ? Je ziet ze niet erg veel volgens mij...

Tristan
29 december 2006, 20:14
Die Bag End ken ik niet zo, schijnt wat moderner te klinken en wat meer richting Mesa/Boogie te gaan, voor sommige stijlen erg geschikt, maar die Mesa/Boogie kasten kunnen mij nooit zo bekoren...
Voor een wat meer vintage Rock/Blues of Jazz achtige stijl waar de Topic Starter het over had denk ik echt dat de Bogner 1x12 Cube onverslaanbaar is...