PDA

View Full Version : Feedback met een MT2



Koen_lespaul
29 december 2006, 12:58
hallo,
ik had ene vraag ik speel nu in 2 bands. speel altijd met een MT2 ( boss, metalzone) maar ik heb altijd hardstikke veel feedback. weten jullie iets om dat tegen te gaan?
alvast bedankt

rscalex
29 december 2006, 13:04
minder gain gebruiken?

yanto
29 december 2006, 13:09
noisegate gebruiken

Fenndangoband
29 december 2006, 13:24
Volumeknop op je gitaar wat terugdraaien?? Iets minder output=minder kans op feedback. Is natuurlijk wel van de kloten wanneer je volumeregelaar toongevoelig is. Beetje Trial and Error om de juiste stand van volumeknop op gitaar te vinden zodat je geen feedback en ook geen geluidsverlies hebt.

Koen_lespaul
29 december 2006, 13:33
gain had ik laatst geprobeerd maar dan gaat mn gitaar ook gelijk zachter qua volume, en dat moet ik niet hebben.
Noisegate, ik dacht dat die alleen help tegen ruis ?
en volume knop had ik laatst ook geprobeerd maar dan gaat mn geluid er ook gelijk op achteruit. en dat is ook niet echt wat ik moet hebben

robert-gitarist
29 december 2006, 14:00
Boss NS-2 ;) Die heb ik ook en onderdrukt heel veel teringherrie.Ik heb een randall versterker en die ruist van zich zelf erg veel en die ruis trekt ie zelfs weg ;) Maare met distortion pedalen heb ik bijna nooit last van ruis,feedback of wat.misschien dat je hem niet goed afgesteld hebt met je amp?

Koen_lespaul
29 december 2006, 14:05
hm.. wat is volgens jou dan de ideale afstelling ? want ik heb altijd feedback en ruis.

Mufftin
29 december 2006, 14:47
ik denk dat je de ideale instelling zelf moet zoeken, maar speel gewoon een beetje met je knoppen. Je hoeft bijvoorbeeld niet je gain helemaal open te hebben om een dik metal geluid te krijgen.
Gewoon een beetje spelen met de knoppen.

interessander
29 december 2006, 14:53
Wat voor elementen heb je in je gitaar?

Koen_lespaul
29 december 2006, 15:03
DiMarzio Paf en SuperDistortion

Fuhgawz
29 december 2006, 16:11
Of misschien een ander distortionpedaal kopen? Misschien dat die MT2 veel feedbackt van zichzelf, ik weet het niet.. Maar het is iig een optie.

Koen_lespaul
29 december 2006, 16:31
jaa daar zat ik zelf ook al aan te denken.
ik zat dan te denken aan een Ibanez Tube screamer of Maxon OD808

robert-gitarist
29 december 2006, 16:40
hm.. wat is volgens jou dan de ideale afstelling ? want ik heb altijd feedback en ruis.

Ideale afstelling bestaat niet.Dat is voor iedereen anders.Ons gehoor is immers niet allemaal het zelfde ;) Maare gebruik je het pedaal incombinatie met de gain/drive van je versterker?zoja,dan ligt daar denk ik het probleem want het is óf de gain uit je versterker óf de gain van de metalzone en niet allebei want dan krijg je inderdaad nogal feedback,ruis en de hele rotzooi.

Lenweë Míriel
29 december 2006, 17:58
en wat voor amp heb je?
want dan kan je daarop ook het volume verlies compenseren.
en heeft de mt2 geen volume knop, dan zou je je gain iets terug kunnen draaien en het volume gewoon opschroeven.
of je het nou wil of niet de oplossing zal waarschijnelijk een avondje knoppen draaien kosten.

robert-gitarist
30 december 2006, 12:15
en wat voor amp heb je?
want dan kan je daarop ook het volume verlies compenseren.
en heeft de mt2 geen volume knop, dan zou je je gain iets terug kunnen draaien en het volume gewoon opschroeven.
of je het nou wil of niet de oplossing zal waarschijnelijk een avondje knoppen draaien kosten.

Inderdaad :) De MT heeft wel een Level knop dus moet wat aan te doen zijn.Feedback komt niet zomaar dus gewoon eens een paar uur klooien met de instellingen doet echt wonderen

Koen_lespaul
30 december 2006, 12:29
okee bedankt! :cooler:

Nocki
31 december 2006, 11:11
Ideale afstelling bestaat niet.Dat is voor iedereen anders.Ons gehoor is immers niet allemaal het zelfde ;) Maare gebruik je het pedaal incombinatie met de gain/drive van je versterker?zoja,dan ligt daar denk ik het probleem want het is óf de gain uit je versterker óf de gain van de metalzone en niet allebei want dan krijg je inderdaad nogal feedback,ruis en de hele rotzooi.


In de hele zware metalen scene heb ik het al een paar keer gezien bij een bandje in goes waar de MT-2 voor een Soldano stond. dit was echt een geweldige metal sound niet normaal. dus het kan wel. probleem met de mt-2 is vaak dat alle mid eruit wordt gedraaid waardoor hij fizzy gaat klinken en idd gaat feedbacken. iets minder hoog en wat mee rmid. en gain net zover draaien dat je nog net wat sustain over hebt.
het moet lukken met dat ding.
succes.

(ps is mt-2 bashing voorbij??? we maakten vroeger toch allemaal lullige opnmerkingen over dat ding? is tie niet meer leverbaar en nu opeens een vintage pedaal ofzo?)

rscalex
31 december 2006, 12:15
(ps is mt-2 bashing voorbij??? we maakten vroeger toch allemaal lullige opnmerkingen over dat ding? is tie niet meer leverbaar en nu opeens een vintage pedaal ofzo?)
ik moet toegeven: ik heb er echt over nagedacht om er een opmerking over te maken :D
uiteindelijk toch maar niet gedaan, als hij tevreden is met zijn MT-2, is dat zijn goed recht :D

armageddon
31 december 2006, 12:17
Nja, de MT-2 is gewoon een goed pedaal, maar omdat bijna iedereen er wel eentje gehad heeft toen ze net begonnen is het blijkbaar slecht ofzo. Ik vind het een heerlijk pedaal :D

pol
31 december 2006, 12:59
minder gain gebruiken, of nog beter, een ander distortion pedaal of een amp met een goeie distortion.

robert-gitarist
31 december 2006, 13:25
In de hele zware metalen scene heb ik het al een paar keer gezien bij een bandje in goes waar de MT-2 voor een Soldano stond. dit was echt een geweldige metal sound niet normaal. dus het kan wel. probleem met de mt-2 is vaak dat alle mid eruit wordt gedraaid waardoor hij fizzy gaat klinken en idd gaat feedbacken. iets minder hoog en wat mee rmid. en gain net zover draaien dat je nog net wat sustain over hebt.
het moet lukken met dat ding.
succes.

Klopt ook wel,bedoel ik heb Endstille begin dit jaar live gezien(duitse black metal band) en die gitarist speelde ook met een mt-2 voor zn versterker maar die had daar achter wel een noise gate hangen ;)

Ash ketchum
1 januari 2007, 11:45
Ik heb pas geleden een mt-2 aangepast met een mod uit deze topic;
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=60185&page=1&pp=10&highlight=mt-2
De mod bestond uit;
Verwijder de condensatoren C24 en C35.
Vervang de diodes D3 en D4 voor een germanium diode van het type 1N34A en een kleine rode LED.
Zet een condensator van 47nF paralel met de diodes.

Het klonk gelijk een stuk aangenamer en beter bruikbaar dan een stock mt-2. Hij is nu iets meer compressed en geeft bij een lagere gain al een lekker geluid. De grootste pluspunt was het verdwijnen van het blikken-geluid / fizzy-ness. Het was in ieder geval niet niet makkelijker om een slecht geluid er uit te halen, maar het kan nog wel.