PDA

View Full Version : GItaren uit Japan verzenden



chennie
29 december 2006, 10:04
hoi! Het volgende;

ik zit momenteel in japan en volgende week zijn er zware aanbiedingen bij een muziekketen. Denk aan gretsch white falcon voor 1000 euro. Gibson les paul 50s standard voor 700, Mesa dual rectifier voor 700 etc etc. Te mooi om niets te halen natuurlijk. MAar hoe krijg ik dat het beste in nederland?
Ik heb zojuist een mail gestuurd naar vliegmaatschappij. OMdat ik via london vlieg, mag ik nauwelijks handbagge hebben (terroristen ook altijd !) en muziekinstrumenten zijn als hand baggage zijn uit de boze. NAtuurlijk kan ik het wel als als gewoon baggage in het ruim meetellen.

Maar wie heeft er ervaring met post verzenden? Ik ben nu bezig om daar info over te zoeken, maar heeft iemand ervaring en kennis daarover ? Ordergroote van gewicht en prijs? Douane problemen ? Tijdsduur? Aan te raden bedrijven etc etc.

Alvast bedankt !

zjanke
29 december 2006, 10:10
Ik denk dat de makkelijkste (en goedkoopste) optie zelf meenemen in het bagageruim is. Als je gaat versturen met een koeriersdienst komt het daar ook terecht. Koeriersdiensten moet je op een paar honderd euro rekenen vanuit Japan.
Als je hem zelf meeneemt kun je proberen om je van de domme te houden en zo door te lopen op Schiphol (je komt tenslotte uit Londen) en kun je een mazzeltje hebben omdat je geen BTW en Invoerrechten hoeft te betalen.
Tel ze zekerheidshalve wel effe mee, dat is in alle gevallen een kleine 23%

saparua1
29 december 2006, 11:30
Ik denk dat de makkelijkste (en goedkoopste) optie zelf meenemen in het bagageruim is. Als je gaat versturen met een koeriersdienst komt het daar ook terecht. Koeriersdiensten moet je op een paar honderd euro rekenen vanuit Japan.
Als je hem zelf meeneemt kun je proberen om je van de domme te houden en zo door te lopen op Schiphol (je komt tenslotte uit Londen) en kun je een mazzeltje hebben omdat je geen BTW en Invoerrechten hoeft te betalen.
Tel ze zekerheidshalve wel effe mee, dat is in alle gevallen een kleine 23%

Invoerrechten muziekinstrumenten 3,2% van het totale bedrag inclusief verzenkosten (stel dat de gitaar/versterker oid 500 dollar kost, komt daar tussen de 150 en 200 dollar bij dus over 700 dollar 3,2%) en boven op dit bedrag komt 19% BTW. Invoerrechten en BTW betaal je aan degene die het bij jou komt afleveren (FedEx, UPS of wat dan ook), vaak later per factuur.

RedBuell
29 december 2006, 11:31
Mischien hebben ze ook een paar mooie flightcases in de aanbieding....

zjanke
29 december 2006, 11:57
Invoerrechten muziekinstrumenten 3,2% van het totale bedrag inclusief verzenkosten

Bijna goed, BTW is 19% van aankoopwaarde + transportkosten, Invoerrechten is 3,7% van de aankoopwaarde (en als de transportkosten niet apart vermeld zijn tellen ze die gewoon mee....)
3,2% is de oude heffing, ze hebben waarschijnlijk ontdekt dat er een levendige handel is met de lage dollar: hopla, half procentje erbij.

chennie
29 december 2006, 13:02
hey bedankt!

Ik had al even rond gekeken. Denk dat het makkelijkst is wanneer ik het gewoon meeneem voor in het laadruim. Zoals gezegd als handbaggage zal nooit lukken. Als ik over het max gewicht zijn kost dat ongeveer 60 euro per kilo. Nog altijd goedkoper lijkt mij zo. Ik ga voor de gretsch white falcon voor 1000, die wou ik altijd al. Man o man wat een prijzen =) Nou nog hopen dat ik hem ook weet te bemachtigen. Japanners zijn echt gek...denk aan de beelden van die rijen voor de nintendo wii.....

zjanke
29 december 2006, 15:56
Kun je er geen twee meenemen?

Lenweë Míriel
29 december 2006, 16:03
tijd voor een gitaarnet inkoop actie?? wellicht komt er dan wel groepskorting bij :hippie:
wellicht een linkje van de winkels?? (wordt heel nieuwsgierig)

chennie
29 december 2006, 17:15
Geen zin om uitleg te tiepen. Vogel zelf maar de spelregels uit

http://www.ikebe-gakki.com/web-ikebe/07nenshi-bargain/shibuya/index.html
http://www.ikebe-gakki.com/web-ikebe/07nenshi-bargain/shibuya/070114.html
http://www.ikebe-gakki.com/web-ikebe/07nenshi-bargain/ikebukuro/index.html
http://www.ikebe-gakki.com/web-ikebe/07nenshi-bargain/ikebukuro/070114.html
http://www.ikebe-gakki.com/web-ikebe/07nenshi-bargain/revole/index.html
http://www.ikebe-gakki.com/web-ikebe/07nenshi-bargain/revole/070114.html


100 000 yen = +/- 667 euro
1 euro = +/- 150 yen

chennie
2 januari 2007, 05:19
Zo hey , net dag 1 gehad. Doel was een drumkit voor een vriend. Om 4 uur uit bed, iets na 6 stonden we in de rij. Vijf uur kou later en we konden met twee grote dozen weg. Pfieeuw. Gelukkig zijn er altijd minder drummers dan gitaristen, want de gitaar sale rij was al enorm. Ik denk dat ik vor mijn gitaartje toch de slaapzak zal moeten meenemen....

Veekeren
2 januari 2007, 08:58
Zo hey , net dag 1 gehad. Doel was een drumkit voor een vriend. Om 4 uur uit bed, iets na 6 stonden we in de rij. Vijf uur kou later en we konden met twee grote dozen weg. Pfieeuw. Gelukkig zijn er altijd minder drummers dan gitaristen, want de gitaar sale rij was al enorm. Ik denk dat ik vor mijn gitaartje toch de slaapzak zal moeten meenemen....

Hahahaha wat een waanzin! En ik dacht dat het bij Feedback druk kon zijn met de uitverkoop :D

chennie
2 januari 2007, 09:28
heeft feedback korting van 1500 euro ? =)

Ik was al lang blij dat er geen nintendo wii of ps3 situaties waren. MAar het mooist eis iedereen wacht ook netjes in de rij. Niets voordringen, niets rumoerig, geen ergernissen. Gewoon wachten en je ding doen.

chennie
14 januari 2007, 13:58
DUs sta ik 12 uur lang, bij gevoels temperatuur te koud en met een tsunami alarm in de rij te wachten. EBn ik eindelijk aan de beurt, laten ze me het exemplaar zien. Ik wist dat het tweedehands was, maar de staat was zo slecht. Lak al totaal verkleurd, overal butsen of stukjes lak weg, hardware totaal versleten, roest op de pups, ontbreken van de bigsby pook, pups raampjes met barsten erin, schakelaars die losjes heen en weer bewegen, bobbeltjes in de vergulding (iets heet opgekomen?). stemmechanieken die iets te soepeltjes zijn etc etc. Nee zelfs voor 1500 euro minder, was dit nog iets teveel gevraagd. Als ik dat allemaal weer in orde wil krijgen kan ik beter een nieuwe kopen. En, het is niet erg wanneer een gitaar geleefd heeft, maar het moet wel hebben geleefd in mijn tijd.

Nah ben maar met een tubescreamertje van 65 euro weggegaan...en een nintendo ds.