PDA

View Full Version : custom Footswitch Marshall 4140??



zjanke
29 december 2006, 09:46
Ik heb een Marshall 4140 gekocht en wil graag een footswitch (laten) bouwen voor dit ding. Het zal een custom model moeten zijn, want ik wil eigenlijk een AB-box (het zijn twee niet schakelbare kanalen) en twee latching-switches (naar een stereo jack voor boost en reverb) in een behuizing.

Uiteraard moet het geheel niet te groot zijn, zo goed als gratis en onverwoestbaar ;)

Zou iemand me op weg kunnen helpen, ik kan namelijk wel een beetje solderen maar geen schema's uittekenen. Ik heb deze (http://www.fulltone.com/qaframe.html) link gevonden die ik voor het AB-stuk zou kunnen gebruiken, is er ook een soortgelijk iets voor die twee andere schakelaars?

hadv
30 december 2006, 00:01
voor een A/B nix mis mee, duidelijke tekening ook nog eens
als je even precies uitlegt wat die andere switches moeten doen, je hebt het over latching, maar dat is mij iets te vaag

zo goed als gratis is niets, alleen de materialen in de link kosten al aardig wat (kastje, switch, pluggen...)

zjanke
30 december 2006, 00:17
Het mag uiteraard wel wat kosten, dat was met een knipoog bedoeld. Ik heb nog een en ander liggen en wat ik nodig heb ga ik wel effe halen.

Ik heb al een kastje met ruimte voor 3 schakelaars (oude footswitch van een of andere digitech), een daarvan wordt dus de AB schakeling en dan houd ik precies voldoende ruimte over om een normale schakeling in te bouwen voor het schakelen van de boost en de reverb functie.
Volgens mij moet ik het schema van onderstaand plaatje inbouwen in mijn kastje.

http://www.matguitarandbass.com/imagenes/articulo_1729.jpg

Ik kan alleen geen beschrijving vinden :(

EDIT: ledjes zou prettig zijn, maar hoeft niet perse.

hadv
31 december 2006, 01:48
die marshall switches zijn gewoon aan/uit schakelaars. rechttoerechtaan, nix moeilijk. als je je foto goed bekijkt zie je een 3-polige jack (stereo jack).
met 2 dpdt (double pole double throw) schakelaars kun je ook nog twee ledjes inbouwen.....maar dat zal niet nodig zijn want die marshall levert de stroom om je ledjes aan te doen. (ik heb nog wel wat dpdt liggen)