PDA

View Full Version : Hij Is Uit!!!!



Orpheo
29 december 2006, 00:50
http://cgi.ebay.nl/BC-RICH-KOA-EXOTIC-10-String-BICH-neck-thru-guitar_W0QQitemZ150075251078QQihZ005QQcategoryZ330 35QQrdZ1QQcmdZViewItem

DE BC RICH BICH KOA 10 STRING!!!!

ik weet dat sommigen van ons kwijlend naar deze gitaar kijken (lord abortion, jij ook toch?). en nu is ie er dus! ik vind 't echt topgitaren voor het geld (kijkend naar de bich en mock uit dezelfde serie).

hij is er ook in spalted maple.... ik denk, ik zeg het even.

Tho
29 december 2006, 00:53
Heel cool! maar het blijft die vorm he.. jammer.

offtopic: beste orph, ik heb nog steeds totaal geen hoogte van jou.. wat is nou jou muzieksmaak??? want je gaat zo van Gibson naar bc rich..

JimiDylan
29 december 2006, 00:57
mooi ding, maar hoeveel gaat ie kosten?

Orpheo
29 december 2006, 00:58
Heel cool! maar het blijft die vorm he.. jammer.

offtopic: beste orph, ik heb nog steeds totaal geen hoogte van jou.. wat is nou jou muzieksmaak??? want je gaat zo van Gibson naar bc rich..

de BC rich Bich is ook gebruikt door Joe Perry, Slash en die kerel van golden earring. dus je moet niet de gitaar koppelen aan bv heavy metal perse. maar mijn muzieksmaak is heel wijd. zo luister ik naar the darkness, dan naar aerosmith, john sykes, whitesnake, thin lizzy, led zeppelin, cream, rory gallagher, metallica, megadeth, diamond head, the scorpions, brian setzer. in die hoeken moet je t zoeken denk ik.

Tho
29 december 2006, 00:58
mooi ding, maar hoeveel gaat ie kosten?

Check de link, dan krijg je er misschien een beetje hoogte van :satisfie:

Orpheo
29 december 2006, 00:58
mooi ding, maar hoeveel gaat ie kosten?

staat erbij ;) 604 euro. ex shipping. 700 met dus. dus tis even wachten tot ie in NL te koop is, maar de geruchten dat ie zou komen, waren dus correct! hij was al te zien overigens op de NAMM eerder dit jaar.

Tho
29 december 2006, 01:00
de BC rich Bich is ook gebruikt door Joe Perry, Slash en die kerel van golden earring. dus je moet niet de gitaar koppelen aan bv heavy metal perse. maar mijn muzieksmaak is heel wijd. zo luister ik naar the darkness, dan naar aerosmith, john sykes, whitesnake, thin lizzy, led zeppelin, cream, rory gallagher, metallica, megadeth, diamond head, the scorpions, brian setzer. in die hoeken moet je t zoeken denk ik.

Nee ik koppel de Bc rich ook niet onmiddelijk aan metal.. maar bedankt! fijne en brede smaak heb je!

Ik vind eigenlijk alle riches lelijk. de mockingbird vind ik nog wel te pruimen, maar toch een 10 snaar.. kan je me er wat over uitleggen? Het zelfde principe als een 12-snaar?

JimiDylan
29 december 2006, 01:04
Check de link, dan krijg je er misschien een beetje hoogte van :satisfie:
ah stom, kwas vergeten dat t ebay was :P

JimiDylan
29 december 2006, 01:07
kan je me er wat over uitleggen? Het zelfde principe als een 12-snaar?
nee, hierbij zijn alleen de DGBE snaren extra, vandaar 10. en ze zitten omgedraaid, waar het balletje normaal onderaan de brug in gaat, gaan die nu op de headstock erin, de snaren lopen door de normale brug heen en gaan dan in de tuners die je onderaan ziet, het geeft dus hetzelfde effect (op E en A snaar na), maar net op iets andere manier gemaakt (verder nog nooit op gespeeld dus of het fijner is weet ik niet) :hippie:

Orpheo
29 december 2006, 01:11
Nee ik koppel de Bc rich ook niet onmiddelijk aan metal.. maar bedankt! fijne en brede smaak heb je!

Ik vind eigenlijk alle riches lelijk. de mockingbird vind ik nog wel te pruimen, maar toch een 10 snaar.. kan je me er wat over uitleggen? Het zelfde principe als een 12-snaar?

thnx :)

het idee was dat een 12 snaar te bombastisch werd, die laatste 2 dubbele snaren hadden niet echt zin volgens Neal Moser, de ontwerper van de Bich. het is perfect voor slag enzo, maar voor heftig werk, veen soleren, vind ik het klote. maar het staat wel cool.

BC rich bich was ontworpen als ziekelijk veelzijdig, en met de beste middelen zo'n beetje beschikbaar op dat moment; dimarzio's, kahler, koa wings, soms zelfs koa wing met maple top, walnut stringers, diverse boosts, coiltap/parallel/serie, fase, varitone. je kon echt presets maken voor je slag en sologeluid. wat Leo Fender wilde met zijn jaguar, jazzmaster en marauder (en waar hij eigenlijk, imo, faalde) slaagde BC Rich ook niet. de actieve hardware werd verwijderd vaak (grotendeels of soms volledig) omdat het live niet zinvol was.

wat wel super was waren diverse innovatieve dingen, zoals neckthru, de manier waarop de snaren bij t headstock vast zaten (de extra 4 voor de 10 string) de vorm van de gitaren zelf. hoewel de vorm heel raar is was er wel een nut voor. Neal Moser dacht dat het hout met deze vormen (de bich vooral, en mock minder, de warlock vond hij zelf ook bruut lelijk, en de anderen waren slappe aftreksels van zijn ontwerpen, en stond hij zelf ook niet volledig achter) beter zou resoneren.

Gasten als Dave Mustaine en Kerry King hebben deze gitaren, met de al hotte dimarzios EN de boosts veelvuldig gebruikt in hun begindagen (KK nog steeds zelfs) voor hun heavy sound.

Joe perry gebruikte 'm live, omdat ie zo lekker weird was, geweldig klonk, en een lichte vervanger was voor zijn les paul, en als backup KON fungeren voor iedere andere gitaar. Idem dito voor brad trouwens. Nu heeft Joe een kleine 20 gitaren mee trouwens, naar de concerten.

DarknessAwaits
29 december 2006, 01:37
Wel een ongelooflijk innovatieve gitaar, die hoe vaker ik 'm zie toch mooier wordt. Alleen de headstock vind ik nog wat stijfjes erbij staan.

Iceman
29 december 2006, 07:53
http://instruments.search.ebay.com/bc-rich-exotic_Musical-Instruments_W0QQcatrefZC6QQfromZR4QQsacatZ619

Pat85
29 december 2006, 09:48
Ik heb deze gitaar paar weekjes terug live in actie gezien, George Kooymans van de Golden Earring speelde erop... het eerste wat ik toen dacht was: wat een gedrocht van een gitaar, maar als je er langer naar kijkt (en luistert)begint ie eigenlijk toch wel mooi te worden...

Dude
29 december 2006, 10:49
lelijk qua vorm, maar dat wordt weer gecompenseerd door het hout en de hals ed...

prachtding... volgens mij is live zon ding stemmen alleen een drama ? kost te veel tijd tussen nummers door of niet soms ?

Orpheo
29 december 2006, 11:06
lelijk qua vorm, maar dat wordt weer gecompenseerd door het hout en de hals ed...

prachtding... volgens mij is live zon ding stemmen alleen een drama ? kost te veel tijd tussen nummers door of niet soms ?

moah. als je dropped D wilt kan dat makkelijk; je hebt maar 1 snaar lager te draaien, want je hebt geen 2 lage E's.

Dude
29 december 2006, 11:07
stemmen tijdens het giggen bedoel ik, in de zin van een gitaar die ontstemt tijdens het spelen, ik kan me voorstellen dat 10 snaartjes stemmen mij teveel tijd zou gaan kosten tussen nummers door.
Snappie..

Orpheo
29 december 2006, 11:11
stemmen tijdens het giggen bedoel ik, in de zin van een gitaar die ontstemt tijdens het spelen, ik kan me voorstellen dat 10 snaartjes stemmen mij teveel tijd zou gaan kosten tussen nummers door.
Snappie..

oh zo. tja. ik hark zo hard op m'n gitaren dat stemmen tijdens n gig tussendoor zinloos is. de gitaar is compleet ontstemt. ik pak gewoon n ander dan (en laat een vriend die in t publiek staat mn eerste gitaar stemmen :P )

Dude
29 december 2006, 11:19
mjah... zo kan je het ook doen.

wordt voor mij een beetje omslachtig om tussen de 30+ nummers door elke keer een gitaar het publiek in te mikken.

maar goed... back ontopic. Tis een spannend gitaartje zeg !

Orpheo
29 december 2006, 11:24
mjah... zo kan je het ook doen.

wordt voor mij een beetje omslachtig om tussen de 30+ nummers door elke keer een gitaar het publiek in te mikken.

maar goed... back ontopic. Tis een spannend gitaartje zeg !

hmm ja ok. 30 nrs. das n ander verhaal :D ik speel hooguit 10 nrs, en dan even pauze, en dan 10 hooguit.

ik vraag me echter wel af, hoe goed of slecht zou dat nato mahonie zijn?

Tho
29 december 2006, 11:54
nee, hierbij zijn alleen de DGBE snaren extra, vandaar 10. en ze zitten omgedraaid, waar het balletje normaal onderaan de brug in gaat, gaan die nu op de headstock erin, de snaren lopen door de normale brug heen en gaan dan in de tuners die je onderaan ziet, het geeft dus hetzelfde effect (op E en A snaar na), maar net op iets andere manier gemaakt (verder nog nooit op gespeeld dus of het fijner is weet ik niet) :hippie:

Nou.. doe mij dan maar een prachtige dubbleneck :) Ik zou niet aan zo'n 10 snaar beginnen..

Orpheo
29 december 2006, 12:05
Nou.. doe mij dan maar een prachtige dubbleneck :) Ik zou niet aan zo'n 10 snaar beginnen..

t staat wel cool. zo'n 10 snaar. t speelt alleen klote :D en n dubbelnek is niet handig als je lekker wilt rondspringen.

Hector_Tsolodimos
29 december 2006, 12:06
YES!
hij is uit!
maar wat geeft het, het is maar een BC Rich :D

Orpheo
29 december 2006, 12:08
YES!
hij is uit!
maar wat geeft het, het is maar een BC Rich :D

moet je de BCR anaal hebben? dan piep je wel anders met 'tis maar een BCR". de beste tunes van aerosmith zijn op een bich ingespeeld!

Tho
29 december 2006, 12:10
YES!
hij is uit!
maar wat geeft het, het is maar een BC Rich :D

Wat een slap gelul zeg..

hendrix2
29 december 2006, 12:11
Ik vind hem erreeeug vet. Alles wat meer of minder dan 6 heeft, boeit me nog meer als de gitaar...
Het is vooral een erg origineel ontwerp.
Persoonlijk had ik die D-snaar niet dubbel gedaan. (dus gewoon een 9 snaar van maken...)
Zal inderdaad wel een gitaar zijn die wat beperkt blijft voor ritme ed. terwijl het er eigenlijk echt wel een solo-beest uitziet!

Negative K3 fan
29 december 2006, 16:13
maar mijn muzieksmaak is heel wijd. zo luister ik naar the darkness, dan naar aerosmith, john sykes, whitesnake, thin lizzy, led zeppelin, cream, rory gallagher, metallica, megadeth, diamond head, the scorpions, brian setzer.

niet echt wijd te noemen, alleen maar gitaarmuziek wat je opnoemt!

Orpheo
29 december 2006, 16:27
niet echt wijd te noemen, alleen maar gitaarmuziek wat je opnoemt!

ok: ook nog miles davis, monteverdi, puccini, verdi (Opera), rachmaninoff, chopin. genoeg hoor.

jerome
29 december 2006, 16:43
Tis niet mijn ding maar toch heeft het wel wat....
Alleen die "Meubelfabriek Oisterwijk" kleuren wordt ik niet vrolijk van! :D
In het zwart of nog mooier matzwart lijkt ie me geweldig....:cooler:

Zal wel een volle vette sound geven!
Ennuh, solo spelen is er niet meer bij denk ik?:satisfie:

Orpheo
29 december 2006, 16:48
Tis niet mijn ding maar toch heeft het wel wat....
Alleen die "Meubelfabriek Oisterwijk" kleuren wordt ik niet vrolijk van! :D
In het zwart of nog mooier matzwart lijkt ie me geweldig....:cooler:

Zal wel een volle vette sound geven!
Ennuh, solo spelen is er niet meer bij denk ik?:satisfie:

tuurlijk wel :) beetje oefenen.

jerome
29 december 2006, 16:56
Ik zit soms met 6 snaren al in de knoop, laat staan met 10!
Mijn simpele brein wil wel maar mijn vingers willen soms iets héééél anders... :satisfie: