PDA

View Full Version : cam opnemen + geluid



GunMetalBlue
28 december 2006, 21:23
Hai

Iemand vraagt me een tokkel op te nemen op video. Dus ik haal m'n webcam boven, blijkt dat daar geen geluid bij zit... Ik ff rondvragen en blijkt het antwoord dat er een microfoon IN de webcam moet zitten...

Lijkt me sterk, kan ik niet de microfoon uit m'n laptop combineren met het beeld van m'n cam?

thx

ernieman
28 december 2006, 21:37
sommige cams hebben idd een mic ingebouwd. De mijne niet en ik gebruik gewoon een losse mic om op te nemen.

hoofd
28 december 2006, 22:40
Verplaatst naar recording.

Martien
29 december 2006, 00:14
Hai

...kan ik niet de microfoon uit m'n laptop combineren met het beeld van m'n cam?

thx

ja dat kan, je moet dan je webcam aanzetten en richten, opnemen etc. dan ga je naar windows recorder of wat je dan ook wilt gebruiken en gaat douwt dan daar ook op record. later zul je misschien even moeten prutsen om beeld en geluid weer gelijk te krijgen.

harrie-beton
29 december 2006, 01:02
Je moet in configuratiescherm - geluiden in windows nog wel vertellen welk opname apparaat hij moet gebruiken.

Micro's in webcams zijn meestal bagger.

Roman
29 december 2006, 08:15
Heeft de camcorder geen AANSLUITING voor een mic? Ik zou die dan gebruiken.

GunMetalBlue
29 december 2006, 11:31
ahaaaa... ok

dat de micro's bagger zijn maakt niet uit, het is dat die knul een idee krijgt. Niet dat ik een dvd uitbreng :seriousf:

De camcorder heeft jammer genoeg geen mic-aansluiting

@ernieman: jou moet ik hebben! Hoe doe je dat? Creative Webcam Center (software die bij de cam zat) lijkt het me niet te ondersteunen. Alvast bedankt!

GunMetalBlue
29 december 2006, 11:44
aha, webcamcenter heeft dus wel audio-ondersteuning. (na wat googlen voor een tweede keer)

Alleen is het letterlijk een latency van 1,5 seconden... Help? Windows Movie Maker staat er hier standaard op, maar dat wil niet zo lukken.

Hoe krijg ik die latency weg, iemand?