PDA

View Full Version : tokai love rock vraag



Wimvdb
28 december 2006, 19:19
hé♪


ff een snel vraagje,

ik kan m'n vrij nieuwe ibanez artist + mijn aria pro II ruilen voor een Tokai love rock tl-60 (gibson LP junior model ). is dit in principe een goeie deal? m'n artist is 2dehands zo'n 450€ waard en die aria 150€ (zelf gekocht voor 100 € )

de enige reden waarom ik dit zou doen is dat ik de bespeelbaarheid en feel van een Lp gewoon het beste vind naast die van een sg (en sta dus zeker open voor ruil met lp/sg's)
z'n looks mogen er ook wel zijn , verder hou ik wel van een P90 sound

aan de andere kant zou dit dan voorlopig m'n enige gitaar zijn en vrees ik dat ik een neck element ga missen ...


oh ja , de tokai komt wsch van die tokai/carvin veiling
orph, help me out here ;)

Goldeneye
28 december 2006, 19:57
hé♪


ff een snel vraagje,

ik kan m'n vrij nieuwe ibanez artist + mijn aria pro II ruilen voor een Tokai love rock tl-60 (gibson LP junior model ). is dit in principe een goeie deal? m'n artist is 2dehands zo'n 450€ waard en die aria 150€ (zelf gekocht voor 100 € )

de enige reden waarom ik dit zou doen is dat ik de bespeelbaarheid en feel van een Lp gewoon het beste vind naast die van een sg (en sta dus zeker open voor ruil met lp/sg's)
z'n looks mogen er ook wel zijn , verder hou ik wel van een P90 sound

aan de andere kant zou dit dan voorlopig m'n enige gitaar zijn en vrees ik dat ik een neck element ga missen ...


oh ja , de tokai komt wsch van die tokai/carvin veiling
orph, help me out here ;)


Ik denk ik principe dat je zeker voor de ''Tokai Love Rock'' kan gaan, aangezien je van de Gibson sound/feel houdt. Een buitenkansje ...veel beter dan Epiphone. Mooi afgewerkt, zeer solide en de sound zal niet veel schelen dan dat van een echte Gibson LP Junior. Heb laatst een Tokai Love Rock 'lp junior' op ebay zien gaan voor rond de 800 us dollar.
Ik denk dat dit zeker een goede deal is! Beter 1 kwalitatief goede gitaar, dan 2 gitaren die je eigenlijk niet veel doen....

Succes nog!!!! :soul:

Wimvdb
28 december 2006, 20:04
zo denk ik er ook over maar normaal gebruik ik vrij veel het neck element. valt deze warme tone te ''simuleren'' met bijvoorbeeld een compressor of booster ?
ik denk wel dat het een vrij nieuwe is dus geen vintage ofzo
post later nog een foto

Wimvdb
28 december 2006, 20:15
http://www.gitaarmarkt.nl/photos/p71452n1.jpg

Goldeneye
28 december 2006, 20:20
zo denk ik er ook over maar normaal gebruik ik vrij veel het neck element. valt deze warme tone te ''simuleren'' met bijvoorbeeld een compressor of booster ?
ik denk wel dat het een vrij nieuwe is dus geen vintage ofzo
post later nog een foto

Nou ze zeggen weleens dat een gitaar wel goed MOET klinken als er maar 1 element in zit...vooral bij de LP Junior dus. Ik denk dat je dan gewoon een heel goed klinkend en spelend instrument hebt, maar minder veelzijdig...je bent dus inderdaad afhankelijk van 1 element. Wel kun je d.m.v instellingen op je versterker-pedalen, je geluid nog eens naar je smaak bijstellen, zodat je een uniek geluid hebt, wat je dus niet krijgt uit een gitaar met standaard 2 elementen.
Een booster zou het geluid wellicht kunnen stimuleren, als je de treble wat laag instelt, zodat je een iets warmer, woeliger geluid krijgt....zeker weten doe ik het niet :stop:

Chris Winsemius
28 december 2006, 20:20
zo denk ik er ook over maar normaal gebruik ik vrij veel het neck element. valt deze warme tone te ''simuleren'' met bijvoorbeeld een compressor of booster ?
ik denk wel dat het een vrij nieuwe is dus geen vintage ofzo
post later nog een foto

Als ie ok is: volume-regelaar ietsje terugdraaien. Klank wordt dan 'n stukje warmer.

Goldeneye
28 december 2006, 20:24
FF ander vraagje...hoe zet je trouwens foto´s bij je eigen berichten hier op gitaarnet? Kom er niet uit.



:gitarist:

Axelll
28 december 2006, 20:34
Jezus man ruil jij je gitaren altijd om de week ofzo :hippie:

Wimvdb
28 december 2006, 21:47
Meestal om de 2 weken ;)
(joke)

LostHighway
28 december 2006, 22:14
Haha, joke idd, meestal duurt het geen 2 weken.
Ik denk dat je een vrij slechte move zou maken met die Tokai, is een LP Jr, maar op de naam na is het verre van de Les Paul welke jij zoekt..

zeppo
28 december 2006, 22:30
Wim,

ik zou het niet doen. (PUNT)
Die Artist die jij hebt, is een kwalitatief zeer hoogwaardige gitaar.
Tenzij het echt een bagger instrument is, wat ik dus niet kan geloven, kun je in die korte tijd dat je m hebt, onmogelijk weten hoe ie je gaat bevallen ...

imlikeajungle
29 december 2006, 00:13
Die Tokais zijn geen 700 euro waard.