PDA

View Full Version : Gitaar geshield, en nu..



Samder
28 december 2006, 19:18
Hallo iedereen,

Ik heb nu mn gitaar van binnen helemaal afgeshield met kopertape en alles geleid prima!!
Maar nu:

Moet ik de draad die normaal gesproken naar de tremoloklauw gaat nu aan een spijker in de bodie solderen? (zodat de spijker contact maakt met de kopertape)

Of moet ik dat draadje gewoon lekker aan de tremoloklauw laten zitten?

Alvast bedankt!

Sander van Dijck!!

ernieman
28 december 2006, 19:45
ik ken er niks van, maar in de "faq" staat dat je de shielding moet verbinden met de massa dmv een draadje/schroefje.

piezo
28 december 2006, 19:55
Moet ik de draad die normaal gesproken naar de tremoloklauw gaat nu aan een spijker in de bodie solderen? (zodat de spijker contact maakt met de kopertape)

Of moet ik dat draadje gewoon lekker aan de tremoloklauw laten zitten?Ook al heb je nu afgeschermd, er moet nog steeds een geleidende verbinding zijn tussen je snaren/brug/tremoloklauw en aarde/afscherming. Die kun je het best vastsolderen op je pot, waar ook de andere aarde verbindingen vastzitten.
Het is overigens een goed idee om even te meten of het huis van die pot wel goed contact maakt met de afscherming van de electronicaruimte, dus wat de weerstand is tussen het soldeer op de achterkant van die pot en je kopertape.