PDA

View Full Version : gitaar voor death metal????



kevin1994
28 december 2006, 16:15
hoi kan iemand me tips geven voor een gitaar die gepast is voor deathmetal


luister ook even op deze site dan weet je wat voor muziek precies

http://www.prejudice.be/index2.htm








alvast bedankt

iwamoto
28 december 2006, 16:22
hmmm, wel een beetje...nare muziek.

ik heb hier de nieuwe dvd van Children of Bodom liggen, en daarin zie ik grote held Roope latvala ook voor de grap wat metal op een strat spelen...dus!....

naja, ik zou zeggen, een gitaar met een stevig humbuckertje in de burg en een stevige versterker helpen je een eind op weg

pol
28 december 2006, 16:35
eender welke gitaar met een lekker scheurende humbucker in de brug + een setje dikke snaren voor de lage stemmingen.

Ibanez, Jackson, Charvel, Gibson, ESP/LTD, ... whatever
etc... kies maar uit.

kevin1994
28 december 2006, 16:41
ik ga voor jackson ze zegen dat die leker zwaar geliud heeft en vette looks



bedankt 8-)

Bart_
28 december 2006, 17:27
Dean lijkt me ook wel een goede keuze voor Death Metal werk.

caliban
28 december 2006, 17:37
Het belangrijkste voor dit soort muziek is zoals gezegd een goede humbucker, maar nog veel belangrijker je versterker en de snelheid in je vingers.
Wat voor een versterker heb je of ga je kopen en voor de gitaar, welk budget heb je??

Hector_Tsolodimos
28 december 2006, 17:47
om dit soort gezellige muziek te maken zou ik persoonlijk gaan voor een Stratocaster uit Amerika, SSS

pol
28 december 2006, 17:47
ik ga voor jackson ze zegen dat die leker zwaar geliud heeft en vette looks



bedankt 8-)

jackson vanaf de pro reeks zijn prima, de goedkopere zou ik niet nemen.

°°°ooo000Reaper000ooo°°°
30 december 2006, 19:42
B.C. Rich is er ook wel geschikt voor, maar ik ben er persoonlijk geen fan van. Dean gitaren daarentegen .... Heel geschikt voor Death.
Maar vooraleer je zo'n gitaar koopt, denk dan nog eens goed na over keuze. Ben je bv. zeker dat je enkel death of black metal gaat spelen, of ga je ook nog zachtere dingen spelen?

Azrael
30 december 2006, 19:43
Agh , alles met een humbucker en flink wat output gaat lukken.

robert-gitarist
30 december 2006, 19:46
Gewoon een amp kopen met een overdosis aan gain.Dan hoor je toch niet meer of het nou een Jackson is of een ibanez of.... :D

Malle Eppie
30 december 2006, 19:49
B.C. Rich is er ook wel geschikt voor, maar ik ben er persoonlijk geen fan van. Dean gitaren daarentegen .... Heel geschikt voor Death.

Chuck Schuldiner van Death speelde op BC Rich...

Met elke willekeurige gitaar met een humbucker bij de brug kan je death metal spelen.

°°°ooo000Reaper000ooo°°°
30 december 2006, 19:54
Chuck Schuldiner van Death speelde op BC Rich...

Met elke willekeurige gitaar met een humbucker bij de brug kan je death metal spelen.

Jah tuurlijk. Je kan ook death metal spelen met een single coil...
Ik zeg niet dat BC Rich geen goede metalgitaren zijn, ik zeg gewoon dat ik er niet graag op speel.
En met een Fame Forum 3 een deftige Death metal sound krijgen is niet evident.

sembo
30 december 2006, 20:00
ik zou een ibanez nemen en dan zelf flinke humbuckers erin zetten, naar wat jou smaak is.

je kan naar soorten elementen luisteren hoe ze klinken op:

www.dimarzio.com
www.seymourduncan.com

marter544
30 december 2006, 20:00
@ reaper, Kun je die naam ook veranderen? Het verneukt de hele lay-out.

Maarja, een gitaar met humbucker dus, een goede metalsound moet je vooral zoeken in een goede amp imo. Ik zou je geld eerder uitgeven aan een goede amp.

cardinal
30 december 2006, 21:12
Dean, bc rich, maar ook een gibson les paul of sg met emg 81/85 pickups kan je mee aan de slag. Sterker nog, de sg (en waarschijnlijk ook wel de les paul menace) kan je zo mee aan de bak, heb je goedkoop een gibson met en metalsound. Die sg ben ik super over te spreken en krijg je zeker een metalsound uit.

Probeer ook zeker esp of ltd/esp, daar spelen veel metalheads op.

Wok on.

FruscianteFan
30 december 2006, 21:18
Chuck Schuldiner van Death speelde op BC Rich...

Met elke willekeurige gitaar met een humbucker bij de brug kan je death metal spelen.http://www.mikedemicco.com/images/instruments/gibson_es175-rot45.jpg

Succes ;)

(Sorry, heb verder niets nuttigs toe te voegen)

pol
30 december 2006, 21:39
tuurlijk gaat dat met die gitaar, moet je wel eerst die gaten opvullen tegen de feedback.

FruscianteFan
30 december 2006, 21:45
Tuurlijk kan het, maar dan kan het ook met een akoestische gitaar, of een Danelectro..

Orpheo
30 december 2006, 22:33
http://www.mikedemicco.com/images/instruments/gibson_es175-rot45.jpg

Succes ;)

(Sorry, heb verder niets nuttigs toe te voegen)

ey! das mijn geintje! ;)


zo'n topic als is al eens geweest, en toen postte ik exact dezelfde gitaar

FruscianteFan
30 december 2006, 23:04
ey! das mijn geintje! ;)


zo'n topic als is al eens geweest, en toen postte ik exact dezelfde gitaarDat wist ik niet. Zoals je wellicht weet, pakte ik gewoon een plaatje van google.

Alain
31 december 2006, 00:38
prejudice (zie link) speelde vroeger op steavens amps, Marshall 1960A, Marshall 1960BV, een noisegate, en Ibanez gitaren.

Tegenwoordig zijn ze geėndorsed door Mayones (Regius model) en Laboga amps (Mr Hector)

vox
31 december 2006, 00:47
B.C. Rich o.a junior V..

dit heb ik niet van ervaring, totaal niet mijn muziek maar dit is wat de gitarist gebruikt in een band waar ik met mijn band mag oefenen..

koennie
31 december 2006, 00:52
B.C. Rich o.a junior V..

dit heb ik niet van ervaring, totaal niet mijn muziek maar dit is wat de gitarist gebruikt in een band waar ik met mijn band mag oefenen..

junior v?! man das echt niks, die hals is echt niet lekker, ontzettend topzwaar, de humbuckers zijn ronduit kut en dan die kop.
Als je een bc rich koopt, koop dan iig niet een uit de junior serie. NJ of USA: superdingen, maar die goedkope zijn niks

Jay Cal
31 december 2006, 08:45
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/38/100038484xl.jpg

Voor 729 euri (incl koffer) issie van jou.

Das toch wel heel erg metal? Of gaan alle Jacksonfanaten nu roepen dat dit toch wel een hele erge warrior rip-off is? Anyway, ik vind het leuk dat Ibanez weer eens wat anders doet dan de gebruikelijke strat en superstratmodellen.

koennie
31 december 2006, 14:48
plaatje

Voor 729 euri (incl koffer) issie van jou.

Das toch wel heel erg metal? Of gaan alle Jacksonfanaten nu roepen dat dit toch wel een hele erge warrior rip-off is? Anyway, ik vind het leuk dat Ibanez weer eens wat anders doet dan de gebruikelijke strat en superstratmodellen.

erg net ibanezje! Inderdaad lijkt ie wel erg op de warrior, maar boeie. Ik ben t met je eens dat t goed is dat ibanez weer eens wat anders doet. Ook gaaf dat die V er aan komt.

Tho
31 december 2006, 15:10
ik ga voor jackson ze zegen dat die leker zwaar geliud heeft en vette looks



bedankt 8-)

Dat zware geluid geldt nou niet bepaald voor veel jacksons.. De meeste zijn gebouwd van 'alder' hout. Dat scheurt wat meer. Als je een echt zwaar geluid wilt neem dan een gitaar van mahonie.

FruscianteFan
31 december 2006, 15:17
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/38/100038484xl.jpg

Voor 729 euri (incl koffer) issie van jou.

Das toch wel heel erg metal? Of gaan alle Jacksonfanaten nu roepen dat dit toch wel een hele erge warrior rip-off is? Anyway, ik vind het leuk dat Ibanez weer eens wat anders doet dan de gebruikelijke strat en superstratmodellen.Als je dat laatste er niet bij had gezegd, had ik het niet 'erg' gevonden dat hij zoveel op de Warrior lijkt. "Het is weer eens wat anders" rijmt imo namelijk niet met een model dat op een reeds bestaand model lijkt.

DarknessAwaits
31 december 2006, 15:18
http://www.musik-produktiv.de/bilder2/10/00/38/100038484xl.jpg

Voor 729 euri (incl koffer) issie van jou.

Das toch wel heel erg metal? Of gaan alle Jacksonfanaten nu roepen dat dit toch wel een hele erge warrior rip-off is? Anyway, ik vind het leuk dat Ibanez weer eens wat anders doet dan de gebruikelijke strat en superstratmodellen.

Daar hoef je geen Jackson-fanaat voor te zijn hoor. Maar inderdaad leuk dat ze weer eens wat anders maken, maar ik zou liever enkele van de vroegere modellen terug zien, ik noem een Destroyer :).

koennie
31 december 2006, 15:59
Daar hoef je geen Jackson-fanaat voor te zijn hoor. Maar inderdaad leuk dat ze weer eens wat anders maken, maar ik zou liever enkele van de vroegere modellen terug zien, ik noem een Destroyer :).

volgens mij hoef jij je niet druk om die destroyer te maken :cooler: