PDA

View Full Version : Compressor



AndyMaes
28 december 2006, 16:06
Ik heb een vraagje

Nu heb'k wel eindelijk mijn persoonlijke sound gevonden, maar er rest me nog 1 storend element!

Om sound te beschrijven, t'is genre jamiroquai, maar dan echt de drukke funk dingen, wah, met compressor, en overdrive, of superoverdrive.
Nu, ik speel allemaal met afzonderlijke pedaaltjes, en ik heb mij wah, overdrive superoverdrive whammy, phazer, envelope in send en return van noise surpressor, en achter de noise surpressor staat dan nog delay en dan compressor/sustainer dan equilizer en dan de vox.

Nu tijdens het spelen is de klank echt wel zoals ik het wens(eigelek heel clean, ook voor solos, mr wel met de nodige sustain), het probleem duikt op wanneer ik niet speel :) dan trekt mijn compressor alle ruis naar omhoog, nu kheb hier al vele slechte kritieken gelezen over die CS3 van boss, maar wat kan ik hier best aan doen? Misschien nog een noise suppressor derachter?
kheb ook al geprobeerd om de attack functie zo laag mogelijk te zetten, mr dan verandert toch ook de sound tijdens het spelen zelf, en die wil'k persé houden!

boss
28 december 2006, 16:20
Misschien te simpel gedacht, maar waarom zet je die CS niet VOOR je noise suppressor?

Rutger
28 december 2006, 16:22
en als je alles voor je noise supressor zet? je compressor en eq. kunnen ook nogal wat ruis veroorzaken

peter_heijnen
28 december 2006, 16:38
Idd de compressor in de loop van de NS of ervoor.

Compressor na de delay lijkt me trouwens erg onhandig, maar je zult je redenen daarvoor vast hebben.

up-guitarman
28 december 2006, 19:47
Compressor na de delay lijkt me trouwens erg onhandig, maar je zult je redenen daarvoor vast hebben.

Uhu, heb je een reden om de comp achter delay etc. te zetten?
In mijn oren klinkt een compressor het lekkerste helemaal vooraan... En als je de comp toch achteraan wil houden zou ik em mee in de loop van de NS-2 gooien !!!