PDA

View Full Version : Welke versterker?



Roebbeke
28 december 2006, 15:48
Omdat mijn huidige versterken pas goed begint te werken als ik erop sla (wat niet zo goed is denk ik :satisfie: ) wilde ik dus een nieuwe kopen. Maar ik weet eigenlijk niet zoveel van versterkers. Dus wilde ik jullie mening eens vragen. Wat/welk merk zijn de beste versterkers? Liefst zo goed mogelijk die niet zo veel kosten.

Squier4ever
28 december 2006, 16:04
nou herschrijf je post maar eens:

wat wil je uitgeven
welke muziek speel je
moet het een combo of een halfstack zijn
buizen, transistor of modelling?

als je van de vorige vragen nog geen antwoord weet, zoek dan aub eerst verder in de ongeveer 10000 topics die hier al over gemaakt zijn.....

Roebbeke
28 december 2006, 16:32
Uitgeven hangt er vanaf, maar natuurlijk niet 1000'en euro's.
Ik speel nog niet zo lang, maar meer punk, hardrock enzo, alhoewel zo'n bluesnummertje ook wel, maar ik ben nu vooral bezig met liedjes van RHCP
En van die laatste 2 dingen snap ik niets

Dus toch maar die 10000 posts eens doorlezen


Iets in de aard van dit (2e stukje)

Origineel gepost door hoofd
Word! Ik zou liever naar dit soort versterkers kijken dan naar die Valve Jr. De Valve Jr. zal best een hele leuke amp zijn, maar 't enige dat 't heeft is een volumeknop. Je kan er dus geen andere geluiden mee krijgen, tenzij je met pedaaltjes gaat werken.

Ik krijg een beetje 't idee dat de Valve Jr. ook alleen maar wordt aangeraden omdat 't een buizenbakje is. Maar een beginner zal 't hoogstwaarschijnlijk worst wezen wat de technologie erachter is, zolang 'ie maar een paar leuke geluiden kan krijgen, zoals een clean, een crunch en een dikke scheur.

Squier4ever
28 december 2006, 16:44
Het heeft idd weinig zin om je raad te gaan geven terwijl je niet eens weet wat dingen zijn. lezen is dus goed!
wat heb je concreet in gedachten qua budget?
want wij kunnen je hier wel de dure amps aanraden maar dat heeft weinig zin als je maar 300 euro hebt ofzo....

Roebbeke
28 december 2006, 16:52
Tegen de 300€, ik weet nog niet hoeveel

Ik ga ook eens aan men gitaarleraar vragen, die zal er ook wel iets van weten

Maar welke zou een goede zijn tegen die prijs? Het moet niet zijn om op te treden, maar gewoon voor thuis. En liefst een die lang meegaat.

JacksonBas
29 december 2006, 19:03
een leuke marshall valvestate?

LCH
29 december 2006, 19:12
In deze prijsklasse zijn de Vox AD30 VT en de Vox AD 50 VT veelgenoemde amps. Roland Cube 30 of Cube 60, 't zelfde principe. Verder zou voor het geld niet een betere amp voor thuisgebruik weten.

Punt
29 december 2006, 21:09
In deze prijsklasse zijn de Vox AD30 VT en de Vox AD 50 VT veelgenoemde amps. Roland Cube 30 of Cube 60, 't zelfde principe. Verder zou voor het geld niet een betere amp voor thuisgebruik weten.

Mee eens 12345

Roebbeke
30 december 2006, 17:10
Bedankt!
Ik denk dat ik voor die Roland Cube 30 ga. Hopelijk hebben ze hem in de winkel.

Wimvdb
30 december 2006, 17:32
2dehands flextone scoren !

robert-gitarist
30 december 2006, 17:47
Hmm Randall combotje is ook niet verkeerd.Kost alleen iets meer dan de 300(geloof iets van 370) En ja Line6 heeft ook leuke versterkers met effecten dr bij.Kun je meteen(als je wilt en nog niet eerder mee hebt gewerkt)een met effecten gaan werken.Erg leerzaam ;)

Roebbeke
3 januari 2007, 21:54
Het gaat dus toch de Spider III van Line 6 worden. In de winkel zeiden ze dat bij die roland 2 effecten niet door elkaar konden ofzo.. Hopelijk heb ik em morgen :gitarist: (gaat nu ouders overtuigen)