PDA

View Full Version : Voodoo Lab Sparkle Drive



sash
23 december 2002, 02:36
Tijdens mijn nachtelijke surf-uurtjes kwam ik dit pedaal tegen op musictoyz.com. Ik had er al iemand over horen vertellen, maar khad het geheel nogal links laten liggen... totdat ik de soundfiles hoorde. DAMN wat een geluid!

Iemand ervaringen met dit pedaal?

LordRiffenstein
23 december 2002, 09:14
Ja heb die wel eens geprobeerd en klinkt inderdaad goed maar heeft een rare eigenschap. Je kan de hoeveelheid clean in de overdrive bepalen met deze pedaal maar hoe harder je speelt hoe meer clean je krijgt, niet zoals met andere overdrives waar je meer gain krijgt als je harder speelt. Als je dat onder de knie krijgt is het zeker een van de beste tubescreamer-pedalen.

HTH,

Yoeri

jpb
23 december 2002, 10:50
Op 2002-12-23 08:14, schreef LordRiffenstein:
Ja heb die wel eens geprobeerd en klinkt inderdaad goed maar heeft een rare eigenschap. Je kan de hoeveelheid clean in de overdrive bepalen met deze pedaal maar hoe harder je speelt hoe meer clean je krijgt, niet zoals met andere overdrives waar je meer gain krijgt als je harder speelt. Als je dat onder de knie krijgt is het zeker een van de beste tubescreamer-pedalen.

HTH,

Yoeri


Yoeri, bedeoel je met 'hard spelen' 'hard aanslaan'? Dat is me nog niet opgevallen; mischien heb je wel gelijk hoor....

Ik heb er anderhalf jaar een en ik ben er zeer tevreden mee. Zeker geen high-gain pedaal, zelfs iets minder drive dan de TS9, maar zeer transparant en subtiel. Is ook een van de goedkoopste pedalen in de betere kwaliteits-klasse. Ook nog true-bypass.

De mijne komt binnenkort terug van Robert Keeley die hem gemodificeerd heeft. Er zijn zeer positieve berichten over deze mod (zie bv HC onder 'Keeley'). Ben benieuwd.

Ik heb in augustus 2002 mijn review op HC gezet (submitted by JPB), daar staat alles in wat ik ervan weet/vind.

sash
23 december 2002, 11:05
Thnx, ik ga eens kijken. Ik ben juist op zoek naar een pedaal dat een tubescreamer sound heeft, maar dan met true-bypass en wat transparanter.

ma_jeur
23 december 2002, 11:44
Op 2002-12-23 10:05, schreef sash:
Thnx, ik ga eens kijken. Ik ben juist op zoek naar een pedaal dat een tubescreamer sound heeft, maar dan met true-bypass en wat transparanter.


He Sash,
Je hebt toch een TS9/808?
Ik dacht dat die redelijk transparant waren, of valt dat toch wat tegen?

ma_jeur
23 december 2002, 11:53
He Sash,
Je hebt toch een TS9/808?
Ik dacht dat die redelijk transparant waren, of valt dat toch wat tegen?


BTW, geen Red Snapper?

ma_jeur
23 december 2002, 12:04
De mijne komt binnenkort terug van Robert Keeley die hem gemodificeerd heeft.


Heb je zo'n gemodificeerde SD al gehoord of min of meer op de gok gedaan?
Gaat dit via een tussenpersoon of stuur je het zelf rechtstreeks?

sash
23 december 2002, 13:13
De TS9/808 ben ik wel tevreden mee, alleen heeft ie als nadeel dat ie niet true bypass is en dus totaal ook niet transparant. Red Snapper was wel de bedoeling, maar die moet ik uit de USA halen en is ook een stuk duurder. De SD is bij mij in de buurt gewoon verkrijgbaar en zal waarschijnlijk bijna net zo goed zijn. Waarschijnlijk komt er ook een Proctavia.

LordRiffenstein
23 december 2002, 14:15
Op 2002-12-23 09:50, schreef jpb:
Yoeri, bedeoel je met 'hard spelen' 'hard aanslaan'? Dat is me nog niet opgevallen; mischien heb je wel gelijk hoor....


Ja hard aanslaan bedoelde ik dus, als je veel clean bij draait met de SD en je speelt stil en slaat dan hard aan, krijg je ineens veel clean erbij. Je moet maar eens proberen, klinkt daarom niet slecht maar is wel een verrassend effect.

Greetzzz,

Yoeri

jpb
23 december 2002, 14:34
Op 2002-12-23 11:04, schreef ma_jeur:
Heb je zo'n gemodificeerde SD al gehoord of min of meer op de gok gedaan?
Gaat dit via een tussenpersoon of stuur je het zelf rechtstreeks?


Ik heb hem niet gehoord; ik zou ook niet weten hoe, in Nederland. Hij is me aangeraden door mensen op het musictoyz forum waarvan iik denk dat ze weten waar ze het over hebben. De HC reviews zijn zeer positief en de mod geeft precies wat ik nog mis in dit pedaal. Het blijft natuurlijk altijd een beetje een gok hoe het uitvalt.......
Ik heb hem rechtstreeks naar Keeley gestuurd; hij betaalt de retour-verscheping. Je kunt ook gemod. Sp. dr. bij hem kopen.

Overigens, dat ik tevreden ben met de Sp. drive will niet zeggen dat je niet verder kunt kijken, zeker als budget geen probleem is. Er zijn op dit moment ontzettend veel goede, als dan niet op TS808 geinspireerde overdrives te koop. Wel onderscheidt de Sparkle drive zich door zeer gunstige prijs/kwaliteit. succes