PDA

View Full Version : gitaarnet core fest! aanmeldingen gevraagd



jorrit
28 december 2006, 13:01
Ey mensen,

naar aanleiding van een idee in een ander topic.. laten we een gitaarnet -core festivalletje organiseren.

Ik denk een band of 5 (ligt aan de lokatie etc.) om een vette core avond neer te zetten. Voorwaardes; je band maakt een vorm van hardcore (dus metalcore, emocore (braak! ;)) etc. etc.) en je moet op dit forum actief zijn.

De plaats is nog niet bekend, waarschijnlijk omgeving zwolle ergens in maart/april.

wil eerst eens kijken wie er allemaal intresse hebben voordat ik verder iets ga regelen... dus meld je aan!

EDIT: Als je een demo hebt of een myspace waar je band te beluisteren is, laat het ook even weten..

el loco
28 december 2006, 14:15
Bij deze meld ik mijn band Born Loco aan:

site: http://www.bornloco.nl
myspace: http://www.myspace.com/bornloco
hyves: http://bornloco.hyves.nl

Laterz!

Dude
28 december 2006, 14:57
vette shit el loco, doet me terug denken aan suicidaltendencies haha, thanks !

AART
28 december 2006, 15:00
PM Bins ff, die maakt skatepunk(hele vette!) met zijn band drunktank(www.drunktank.nl).

Is geen hele heavy shit, wel goed.

Bins
28 december 2006, 16:57
Dat kost wel wat heh.. die band van Bins ;)

Sidesmile
28 december 2006, 17:08
wij willen ook wel...
ben hier nog niet echt actief, maar wie niet waagt, niet wint!

ruben knipping
29 december 2006, 10:36
Kijk is op www.shadowlake.tk misschien vind je het?

Tho
29 december 2006, 11:58
Bij deze meld ik mijn band Born Loco aan:

site: http://www.bornloco.nl
myspace: http://www.myspace.com/bornloco
hyves: http://bornloco.hyves.nl

Laterz!

Als jullie komen spelen kan het feestje niet meer stuk! Goeie shit man.

offtopic: Als jij wietse bent heb ik een vraag voor je: Speel jij nou Jackson USA? nee toch..?

el loco
29 december 2006, 12:22
Ik ben Wietze niet nee. Hij speelt op een Jackson Dinky nogwat en ik op de Jackson DXMG en DKMG. Volgensmij zijn dat geen van allen de USA series.

Tho
29 december 2006, 12:24
Ik ben Wietze niet nee. Hij speelt op een Jackson Dinky nogwat en ik op de Jackson DXMG en DKMG. Volgensmij zijn dat geen van allen de USA series.

oow okey, ik had jullie toen zien spelen bij the flame en ik vroeg het met af toen. dat zijn inderdaad geen USA's.

hendrix_appendix
31 december 2006, 12:35
Yes, yes yes! Onze opnames zitten erop en we zijn er best tevreden over. De master is klaar dus eerdaags zal ik wat posten, verder houdt Matter of Time zich natuurlijk warm aanbevolen!

Brammibal
2 januari 2007, 13:19
wij (de tarrels) spelen 1st gen hc, we gaan deze week een demo opnemen, we willen in ieder geval zeker! als er problemen zijn met een drumstel vinden kan die van onze drummre er wel neergezet worden.

Michael AE
2 januari 2007, 18:32
Mijn band Stillborn wil ook wel spelen. Check www.myspace.com/stillbornmusic

jorrit
3 januari 2007, 16:56
kijk dat loopt al lekker..

ik gaat eens even rondbellen/mailen voor een leuke zaal...

ow en voor de bands die naast betaling door bier en reiskosten geld moeten hebben pm ff, want dat scheelt wel voor een zaal en per zaal..

nr9
4 januari 2007, 11:38
Mijn bandje is ook altijd in voor een feestje :)
Genre is Metalcore.

Website: http://www.pure-serenity.com
Myspace: http://www.myspace.com/pureserenityband

cardinal
6 januari 2007, 21:54
Mijn band Stillborn wil ook wel spelen. Check www.myspace.com/stillbornmusic (http://www.myspace.com/stillbornmusic)

Micheal, fuck man, klinkt goed!!

tabmaniac
8 januari 2007, 15:57
de bedenkers staan al vast?

Project Liberate?:D

Justinschut
9 januari 2007, 04:56
mijn band wil ook wel mee doen, geen core maar wel metal

www.UnderDestruction.tk

de nummers op de audio page klinken een beetje suf, dat was de allereerste demo van een paar jaar geleden in een suffe thuisstudio opgenomen. De video's klinken wat beter en zijn van afgelopen jaar

Lennartmot
18 januari 2007, 20:59
Dat Matter of Time is wel een snoeiharde band, spelen die ook op t gt corefest? :cooler:

tabmaniac
19 januari 2007, 08:28
The Unspoken, Matter Of Time en Project Liberate staan vast;)

eerst even een zaal regelen, dan bekijken we de rest;)

Gitaro
19 januari 2007, 08:52
Cool, ik kom zeker kijken. Ook zal ik komen luisteren. Maar het gaat me toch echt om alle emo meisjes die hopelijk ook aanwezig zullen zijn!

jorrit
19 januari 2007, 09:36
owjah staat matter of time vast? weet nog van niets :P

zal jullie ff een update geven, voor zover die er is.. t weekend van de 27ste. gaan we onze demo opnemen, daarna wil ik zaaltjes gaan aanschrijven en meteen die demo meesturen. vandaar dat ik nog ff wacht tot begin febr.

@ Gitaro... dit word een harde show... komen toch geen emo meisjes... owjah of ze moeten voor project liberate komen ;)

Mufftin
19 januari 2007, 16:03
en als ze niet voor project liberate komen dan komen ze wel voor mij, Bram en ik delen de chicks wel :P.
Ik kom wel foto's maken als ik vrij ben :D

Lennartmot
19 januari 2007, 22:01
Kun je niet beter nu al zaaltjes gaan mailen of ze interesse hebben? Aan een nummer of 2 van een aantal bands hebben ze toch ook al wat..



owjah staat matter of time vast? weet nog van niets :P

zal jullie ff een update geven, voor zover die er is.. t weekend van de 27ste. gaan we onze demo opnemen, daarna wil ik zaaltjes gaan aanschrijven en meteen die demo meesturen. vandaar dat ik nog ff wacht tot begin febr.

@ Gitaro... dit word een harde show... komen toch geen emo meisjes... owjah of ze moeten voor project liberate komen ;)

tabmaniac
20 januari 2007, 19:27
@ Gitaro... dit word een harde show... komen toch geen emo meisjes... owjah of ze moeten voor project liberate komen ;)

haha, en anders regelen we wel wat emo meisjes;)

Ik en Martin krijgen vast nog een idee hoe we dat gaan doen, anders gaan we gewoon ff de stad in en nemen we ze geboeid mee:D

Gitaro
21 januari 2007, 03:28
Kijk, daar kunnen we wat mee!
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/75/Hand_with_thumbs_up.jpg/200px-Hand_with_thumbs_up.jpg

Lennartmot
21 januari 2007, 14:50
Ik kom al, vrijwillig! Maar ben geen emo. Helaas.

wat nou geen emo??

tabmaniac
21 januari 2007, 16:43
ja, donder dan maar op.. hoef je ook niet te komen;)

Lennartmot
28 januari 2007, 19:06
maar er wordt verder niet gediscrimineerd :satisfie:

Brammibal
30 januari 2007, 16:32
Ik heb het al voorgesteld, maar wij willen ook wel graag spelen.
We hebben wat oefenruimte opnames gemaakt:
http://myspace.com/detarrels

tabmaniac
6 februari 2007, 21:46
nog vorderingen met dit fest?

Lennartmot
8 februari 2007, 11:18
Ja, lukt het een beetje met die demo?

Gitaro
8 februari 2007, 15:46
nog vorderingen met dit fest?

+1!

Opschieten Männer!

hendrix_appendix
9 februari 2007, 18:54
Nog maar even bumpen, wil het lukken Jorrit? Trouwens, heb jij een paar weken geelden nu wel of niet die PM ontvangen van mij, ik heb er namelijks niks van teruggekregen. En je gaf zelf al aan van niets te weten.

Rock on!

jorrit
10 februari 2007, 00:59
niets van je gekregen joh, pm me nog maar ff.

hendrix_appendix
10 februari 2007, 02:34
Hey Jorrit

Ik verwijs je wel even naar onze myspace, komen er misschien nog wel wat extra mensen op ook;) Ik zing dus in de band Matter of Time, we spelen een moderne mix van rock, metal, alternative enzo en zouden zeeer graag optreden op het GN Core Fest (en niet alleen daar, attendeer ons ook zeker op andere dingen waar we kunnen spelen) We hebben strakjes onze demo uit en er staan twee vrij uitgebreide samples op onze space, live is het allemaal nog wel wat lomper dan dat je hier hoort. Maarja hopelijk vind je het wat en veel succes verder! www.myspace.com/matteroftimerock (http://www.myspace.com/matteroftimerock) Enjoy!

Lennartmot
12 februari 2007, 16:48
Misschien is Eureka, Zwolle, een goeie locatie?

jorrit
27 februari 2007, 19:43
ben al aant kijken via via of het in eureka kan, misschien mukkes leeuwarden
ben nog even naar een datum aant zoeken dat wij al niet spelen en niet al te ver weg is... ben wel bezig dus om jullie ff op de hoogte te houden...

ow en zoals al eerder gezegd.. als er hier iemand connecties heeft...

Lennartmot
10 maart 2007, 15:38
d' olde skoele in Hattem?

www.oldeskoele.nl

Balthazar
12 maart 2007, 14:49
Wij, Balthazar, metalcore, doen ook graag mee !
hier is muziek en info te vinden
www.balthazar-metal.com
www.myspace.com/balthazarmetal

treblemaster
12 maart 2007, 15:27
Goed idee! Ben alleen helaas bandloos op het moment, dus kan geen core bijdrage leveren. Zou wel erg graag een echte old school hardcore band beginnen (in de stijl van Black Flag, Angry Samoans, Jerry's Kids, Circle Jerks).

Lennartmot
9 april 2007, 14:39
:sneaky: gaat er nog wat gebeuren of was dit allemaal gelul..

chennie
9 april 2007, 16:04
Ja Jorrit, hoe zit dat nou ? :)

p.s. in welke staat zijn die mesa pre amp buisjes ?

Sidesmile
10 april 2007, 14:05
mocht je nog een buitenlandse act nodig hebben...
wij, Lo.DEP zijn steeds bereid!

www.myspace.com/lodep

jorrit
10 april 2007, 14:57
@ chennie, pm me ff of msn komen wel tot een deal

@ rest,

afgelopen weken veel te druk geweest met studie en band maar heb aanbod van zaal in coevorden om een avond te organiseren, zijn al wat plaatsten bezet (uitwisselen van gigs met bevriende bands) maar heb nog 2 of 3 plaatsten over, zo gauw ik een datum heb horen jullie meer..

ow en dat iedereen die hier post zelf ook iets in zijn of haar stad kan regelen geld natuurlijk nog steeds :P

Jimwoud
10 april 2007, 15:09
Is Rock 'n' Roll Speedrockcore ook goed? Onze zang klinkt aardig core.

Zo ja,

Dan wil ik bijdeze mijn band Furio opgeven

Myspace (http://www.myspace.com/furiomusic)

Bandsite, 4 downloads (http://www.furiomusic.com)

Lennartmot
10 april 2007, 20:51
@ chennie, pm me ff of msn komen wel tot een deal

@ rest,

afgelopen weken veel te druk geweest met studie en band maar heb aanbod van zaal in coevorden om een avond te organiseren, zijn al wat plaatsten bezet (uitwisselen van gigs met bevriende bands) maar heb nog 2 of 3 plaatsten over, zo gauw ik een datum heb horen jullie meer..

ow en dat iedereen die hier post zelf ook iets in zijn of haar stad kan regelen geld natuurlijk nog steeds :P

Matter of Time is nog steeds bevestigd onnie?

sickpunk
11 april 2007, 12:07
@ chennie, pm me ff of msn komen wel tot een deal

@ rest,

afgelopen weken veel te druk geweest met studie en band maar heb aanbod van zaal in coevorden om een avond te organiseren, zijn al wat plaatsten bezet (uitwisselen van gigs met bevriende bands) maar heb nog 2 of 3 plaatsten over, zo gauw ik een datum heb horen jullie meer..

ow en dat iedereen die hier post zelf ook iets in zijn of haar stad kan regelen geld natuurlijk nog steeds :P

best apart: eerst word er vermeld dat je alleen mag meedoen als je A) een core band hebt en B) hier actief bent... en nou doen er bevriende bands mee, ivm. uitwisselen... snap et wel hoor, zo deden wij dta ook altijd... maar dat was toch niet de bedoeling van DIT festival of wel? beetje gaar voor de bandjes die zich nu hebben opgegeven: van 5 vaan 2 bands gaan...

jorrit
11 april 2007, 15:13
uhm er zijn zat bands die zich hebben gemeld om te willen spelen, heb zelf nog geen bands bevestigd... Ik kan een show regelen in een zaal waar erg weinig budget qua reiskosten vergoeding is.. dus kan geen bands uit t hele land regelen voor deze show... heb ook al een paar zalen gemaild om een avond met alleen forum bands.. nog niets van gehoord..

ow en de spelende bands zullen A) gewoon core zijn, en B) voor iig de helft forum bands zijn... lees hier bak mensen die vinden dat t op moet schieten of op andere manier commentaar hebben... ben ik de enige die dit kan regelen? vond het wel leuk idee om ergens te meeten met de core bands van dit forum.. maar ben de enigste die er tot nu toe al moeite in heeft gestoken... en vast niet de enigste die in een band speelt en een paar zaaltjes kent..

sickpunk
11 april 2007, 15:24
dat krijg je nou eenmaal als je voorstelt om een avond te organiseren, je bent niet de niet die het kan, wel degene die het voorstelt... deal with it...(en het word allemaal nog veel leuker op de avond zelf, als je geluids man moeilijk doet, als bandjes op het laatste moment afzeggen enz enz... jij bent de organisator: jij hebt het probleem...)

extra kosten kan je halen uit je entree, zo hebben wij dat altijd gedaan en we hebben nog nooit geklaag gehad... goeie reclame, en een goed geregeld iets zorgt voor een hoop mensen... entree hoeft maar 2 euro te zijn ofzo, maar het helpt je weer een eind opweg(stel: 150 mensen = toch 300 euro extra)

en wat je verder doet maakt mij echt niet uit, vond het alleen zo apart: gitaarnet core fest... en dan maar de helft met gitaarnet bandjes...

tuurlijk snap ik het gedeelte vriendjes en het gedeelte geld(zie boven) maar zoals ik al zei: het maakt mij allemaal bar weinig uit... have fun!

Lennartmot
11 april 2007, 20:21
Tsja, het is natuurlijk wel jammer dat je eerst toezeggingen doet en dan later, na niks van je te laten horen, opeens zegt dat er nog helemaal niks is bevestigd...

jorrit
12 april 2007, 00:09
laten we maar zeggen dat het waarschijnlijk beter was geweest dat ik pas iets gemeld had als ik een zaal had gevonden waar ik alle bands in kon plannen. dat kan niet hier, tenzij ik het risico kan lopen om zelf er geld op toe te moeten leggen.. en dat besteed ik liever aan andere zaken..

Lennartmot
12 april 2007, 15:13
Gitaarnet core-fest tour? :cooler:

chennie
12 april 2007, 15:42
Gitaarnet core-fest tour? :cooler:

jij organiseert? Deal!

Lennartmot
12 april 2007, 15:44
jij organiseert? Deal!

Het is misschien onrealistisch, maar het zou wel gaaf zijn toch!

tabmaniac
12 april 2007, 21:44
Hey Jorrit,

ik heb ook al 2 zaaltjes gemaild, maar van allebei nog niks weer gehoord.
aangezien we niet ver van elkaar afwonen (Hardenberg toch?) kunnen we misschien als we een zaaltje hebben een keer bij elkaar gaan zitten om te overleggen over de avond. ik ben iig bereid om hieraan mee te helpen;)

ciao

Reel Big Fish
12 april 2007, 23:29
Ik vraag me af... wanneer is iets metal of metalcore? Omdat jullie de experts zijn, vraag ik het maar hier, wie kan me kort en bondig vertellen hoe of wat? >_>

Bedankt! :satisfie:

Bassbitch
13 april 2007, 16:26
Kort en bondig dan, anders is het een beetje storend in het topic ;)


Zou deze niet beter in Offtopic staan? Daar gaat het denk ik allemaal veel sneller. TS mag het zeggen.

tabmaniac
13 november 2007, 20:38
vond het een leuk initiatief, maar is niet veel van gekomen.. Jorrit is volgens mij niet echt meer actief hier.

hendrix_appendix
13 november 2007, 23:01
Ik vraag me af... wanneer is iets metal of metalcore? Omdat jullie de experts zijn, vraag ik het maar hier, wie kan me kort en bondig vertellen hoe of wat? >_>

Bedankt! :satisfie:

Metalcore heeft meer hardcore invloeden wat je terug hoort in de drive/groove in de nummers, ook breakdowns zijn daar een uitvloeisel en kenmerk van. Ook de stem is vaak gewoon een brutere versie van hardcore vocalen. Maar goed, soms is de scheidingslijn heel dun, zoals bij Darkest Hour bijv. of de oude Trivium. Van eigen bodem vind ik Born From Pain een schoolvoorbeeld van vette metalcore, maar zij neigen dus wel weer meer naar hardcore dan sommige anderen.

tabmaniac
14 november 2007, 15:07
Metalcore heeft meer hardcore invloeden wat je terug hoort in de drive/groove in de nummers, ook breakdowns zijn daar een uitvloeisel en kenmerk van. Ook de stem is vaak gewoon een brutere versie van hardcore vocalen. Maar goed, soms is de scheidingslijn heel dun, zoals bij Darkest Hour bijv. of de oude Trivium. Van eigen bodem vind ik Born From Pain een schoolvoorbeeld van vette metalcore, maar zij neigen dus wel weer meer naar hardcore dan sommige anderen.

idd, zelf ben ik ook al gauw geneigd om iets metalcore te noemen als er maar ook een breakdown of wat in zit.
eigenlijk best jammer om alles te verdelen in subgenres, daar word het in dit geval best moeilijk van. Als je zaaltjes aanschrijft is het weer hartstikke makkelijk.

ik luister zelf veel naar As I Lay Dying, Symphony In Peril, August Burns Red, Heaven Shall Burn etc. dat soort spul. valt naar mijn mening allemaal onder de metalcore.

marter544
14 november 2007, 16:32
Komt hier nou nog wat van eigenlijk? Want als het in de buurt is, kom ik wel! Zonder band that is, speel op dit moment met een blues band, en tja, das nou niet bepaalt hardcore (dus als iemand nog een gitarist zoekt :D)...