PDA

View Full Version : Voxac30cc2 preamp valves?



bluesbrother
28 december 2006, 11:36
Hallo, ik heb een vox ac30cc2.Het cleane geluid voor blues is perfect.
Alleen het overdrive geluid voor rock niet!De vox heeft weinig gain van zichzelf
Na vele overdrive en distortion pedaaltjes behaal ik het beste resultaat uit een EHX metalmuf.Ik ben zeer gecharmeerd van het marshall higain geluid.
Een vox gaat natuurlijk nooit als een marshall klinken .
IK VROEG MIJ AF OF ER PREAMP BUIZEN ZIJN VOOR DE VOX DIE GESCHIKTER
ZIJN VOOR HIGAIN OVERSTURING.De volgende buizen zitten er nu in:
3X Ecc83 voorbuizen
1x Gz34 rectifier
4x El 84 eindbuizen.

IK ben niet zo heel elektrotechnisch maar ik zou wel balen als ik mijn vox zou
verkopen en iemand zou zeggen:had je er toch andere buizen in kunnen zetten.In de gitaarwinkels krijg ik hier ook geen zinnig antwoord op .Omdat
mijn eigen bevindingen altijd wel klopppen met wat er op deze leuke site
gezegd word hoop ik dat jullie mij aan een antwoord kunnen helpen.

Alvast bedankt !!! Bluesbrother.

steph
28 december 2006, 11:40
De voorversterker buisjes zijn hetzelfde als in een gemiddelde marshall, dus daar zal het niet aan liggen. Echter de eindbuizen/trap is totaal verschillend!
4x EL84 klasse A t.o.v. Marshall EL34 buizen, en da's een behoorlijk verschil qua geluid.

bluesbrother
28 december 2006, 11:46
Bedankt,
Gekke vraag misshien , maar passen die EL34 eindbuizen ook in mijn
vox ac30cc2? Wellicht heeft iemand ervaring met deze verandering?

Bluesbrother

peter_heijnen
28 december 2006, 12:09
De vox is een hele andere versterker dan de marshall. Als je het marshall geluid zo mooi vindt kun je waarschijnlijk beter toch een marshall scoren. El34's passen niet in jouw vox, wel kun je middels de bekende "yellow jackets" (-zoekfunctie) el84's in el34 sockets kwijt. Andersom heb ik nog nooit gezien of van gehoord.

bluesbrother
28 december 2006, 12:17
Bedankt, Bluesbrother

Tristan
28 december 2006, 12:34
Pfoeh, moeilijk hoor, een Vox heeft gewoon een heel ander karakter dan een Marshall, maar dat ligt echt niet alleen maar aan de buizen hoor, meer aan het ontwerp van de versterker...
Mijn Marshall 2061X heeft EL84 eindbuizen, maar klinkt toch echt als een Marshall hoor, een JTM45 heeft 6L6 eindbuizen en klinkt ook als een Marshall...
De Vox heeft gewoon een wat rafeligere gain, wat rommeliger en klinkt eerder als een wesp in een jampot, maar dan wel op een coole manier en een Vox heeft veel meer belletjes in het geluid, meer detail in het cleane geluid...
Tsja, ik weet niet welke muziekstijl je speelt, maar ik denk dat je met een pedaaltje eventueel wel verder zult kunnen komen, probeer eens een H.B.E. Big D voor Marshall achtige solosounds en een Barber Direct Drive voor het wat ruigere werk, klinken volgens een maat van mij beide heel erg goed op de Vox...
Tevens zou je eraan kunnen denken speakers te wisselen, het is jammer dat je geen head hebt, want de Vox AC30 top i.c.m. een closed back cab met Vintage 30's rockt ook echt als de ziekte, waanzinnig lekkere combi...

bluesbrother
28 december 2006, 18:16
Bedankt voor de tip wat betreft pedaaltjes.
Voor blues gebruik ik een Ibanez TS9dx om het geluid mee af te maken.
Dit werkt perfect en ik krijg ( al zeg ik het zelf) er een griezelig nauwkeurig
BB KING geluid mee.Dit is de enige reden dat ik de moed voor deze versterker
nog niet heb opgegeven.

Voor een rocksound (santana,pink floyd,Queen etc.)heb ik de volgende
pedalen gehad en weer teruggebracht of verkocht.
Fulltone OCD,RATII,EHX double muff,EHX metall muff.
De RATII vond ik zelf het beste: een goede crunch maar te weinig drive en gain.

IK denk dat met het juiste pedaaltje mijn sound toch te vinden moet zijn.
Iedereen heeft natuurlijk een andere smaak en een andere gitaar en een
andere versterker.Het zal toch altijd testen en zoeken blijven.

Bedankt, bluesbrother.

peter_heijnen
28 december 2006, 20:55
Mss is de visual sound jekyll en hyde iets voor je. Tubescreamer en distortion in een behuizing. Ik gebruik hem voor mijn ac-15 en heb gain zat.

bluesbrother
29 december 2006, 07:48
Heb ik ook nog gehad.Bizar eigenlijk....
Vond hem te schel en het verschil tussen sharp en blunt te groot( wel een cool feature) .De combinatie met beide tegelijk vond ik niet zo goed werken.
Kwalitatief wel een goed pedaal.

Ik zit nu ook een beetje te denken aan die digitech artist pedals.
jimi hendrix en brian may. Ik heb ze nog niet gehoord, lijkt me wel handig heb je gelijk de sound die je wil zonder een hele lading pedalen.

Groet bluesbrother.

Dosmanos
29 december 2006, 13:41
De combinatie is bepalend. Voor mij geldt dat de Carl Martin Hot drive'n boost een goede combinatie is met de Vox.

ponq
29 december 2006, 13:50
probeer anders eens een Radial Tonebone Hot British. Marshall in n stompbox, deed t goed op mn Vox AC30cc1.

En, probeer de nieuwe van Zvex "Box of Rock". Geen idee hoe ie klinkt op n Vox, maar ik vind de demo's van zvex erg vet.

bluesbrother
29 december 2006, 19:01
Vandaag even tijd uitgetrokken om een hele zwik pedaaltjes te testen bij
feedback in rotterdam.Eindelijk geslaagd met een procosound solo.Het
pedaaltje klinkt zelfs vetter als een tonebonehotbritisch en een carl martin
plexitube!De solo ziet er simpel en goedkoop uit maar geeft voor mij de mooiste sound en met de gain helemaal open gaf hij in tegenstelling tot de
andere pedalen geen bijgeluiden.Hij is niet goedkoop 159 euro , geeft wel de
sound die ik zocht.Helemaal toppie!!!!

Iedereen prettige jaarwisseling, Bluesbrother.

Tristan
29 december 2006, 20:19
Haha, die was ik nog vergeten inderdaad, werkt erg goed met de Vox, gefeliciteerd ermee!
Is wel een beetje vergelijkbaar met H.B.E. Big D van opzet, want die heeft ook zo'n dikke, middige sound waar je ook Fuzz uit kan halen...