PDA

View Full Version : kahler brug en iets dikkere snaren



pol
28 december 2006, 11:09
Ik heb dus een kahler trem op mijn Charvel Model 5, en nu wou ik er een setje 011-052 opleggen, maar de 052 past helaas niet in het blokje aan de fijnstemmers, is dit op een of andere manier te vervangen of moet ik uitkijken voor een andere brug ? Zo ja, welke past hierop ?

kiem
28 december 2006, 11:12
welk kahler model heb je?? een flatmount of een oude kahler spyder ofzow?


zodra je t type weet kan je (lijkt me) gewoon onderdelen bestellen via kahler usa, of mischien een importeur van kahler.

pol
28 december 2006, 11:22
type 2300. Ik heb net op de site van kahler zitten rondneuzen, maar die gleufjes in de blokjes zijn bij al die bruggen even smal, dikker als een 049 gaat er niet in.

http://www.kevinchilcott-luthier.co.uk/private/black-chrome-kahler.htm

deze dus

of zijn er misschien snaren op de markt die vanonder (aan het balletje) wat dunner zijn, dan is mijn probleem ook opgelost.

fred dons
28 december 2006, 11:34
helaas die dikte past niet op een flatmount en er zijn geen speciale Kahler snaren meer (SIT maakte die vroeger), ik heb op die van mij uiteindelijk de roller uitgevijld en het begin stuk uit gevijld met een driehoek vijl om hem passend te maken maar mooi was het niet en hij ontstemde daarna ook meer

Johannes
28 december 2006, 11:46
Misschien kun je het laatste stukje snaar een beetje plat slaan met een hamer, of pletten tussen een bankschroef? Die snaar is zo dik dat ie daar echt niet van gaat breken.
Nog een Kahler -bruggen-tip: Als je snaren breken over het schanierpunt, verstevig het stukje snaar achter het brug wieltje dan door er wat soldeer over/in te laten smelten.
(je kunt natuurlijk ook reinforced slinky's van Ernie Ball kopen, die zijn standaard verstevigd op die plaats)

fred dons
28 december 2006, 12:02
ik deed er altijd (a la SRV) een stukje gestript plastic van een electronica draadje overheen (maar je kunt ook krimpkous gebruiken)

Lord Abortion
28 december 2006, 12:03
Ik heb ergens opgevangen dat Kahler werkt aan een 7-string versie van de Flatmounts. Dus dan zullen er ook grotere klemmetjes moeten gemaakt worden. Gewoon even contact nemen met de mensen van Kahler USA en er is veel kans dat ze je kunnen helpen.

pol
28 december 2006, 13:05
bedankt voor de tips, ik heb even een 052 uit een setje Ernie Balls geprobeerd, en die paste wel, maar bij de een dean markley snaar lukt het niet.