PDA

View Full Version : Ik gooi die rotte G-Major eruit...



Nocki
22 december 2002, 22:57
Ik ben het beugh... het lijkt wel alsof ik op een line6amp staat te spelen...
Die Gmajor gaat er uit en ik hang m in de fx loop als veredelde reverb...
kan ik tenminste weer genieten van een ooi geluid ipv mooi naar digitaal en van digitaal naar (^(^$Y%#

Nocki

schaap
23 december 2002, 00:58
wow, wat een geniale post :razz:

kdenk ik reply maar ff anders is ut zo leeg :grin:

Pat Boyack
23 december 2002, 01:10
Op 2002-12-22 22:57, schreef Nocki:
Ik ben het beugh... het lijkt wel alsof ik op een line6amp staat te spelen...
Die Gmajor gaat er uit en ik hang m in de fx loop als veredelde reverb...
kan ik tenminste weer genieten van een ooi geluid ipv mooi naar digitaal en van digitaal naar (^(^$Y%#

Nocki
het lijkt wel alsof ik op een line6amp staat te spelen...
Teeeeering,Nocki.
Effe andermans handel afkraken.
Spijtig voor je, dat je uit die "digitale klote amps" geen vet geluid weet voort te brengen.Tijd voor wat creativiteit.Succes knul.

Nocki
23 december 2002, 08:33
ok ok. het lijkt alsof ik de line6 amps afkraak en jullie daarbij maar het is zo zonde als je een fx processor koopt die iedereen geweldig vind en je niks slechts over hoort (beahlve dan dat je de effeten niet ongelimiteerd kan plaatsen in de ketting. kan de G-force wel) en zelf vin je er niks aan.
de top en bottom end zijn gewoon weg uit mn geluid en de sprankel en de warmte. het klinkt gewoon niet hetzelfde. en dan bedoel ik niet als alle fx aan staan maar gewoon als dat ding in de bypass staat. alles al geprobeert maar ik ben het helemaal beug. gisteren geoefend en de andere gitarist heeft een hughes en knetter (transistor) top op een koch cabinet. en ik klonk echt niet beter dan hij... terwijl dat vroeger wel altijd was... GRRRrrr. het gaat er niet om om te zeuren maar het is zo zonde dat als je iets moois hebt dat je het dan weer kwijtraakt door iets anders...

hierbij dus mijn excusses aan alle line6 spelers. jullie hebben de beste amp!

Nocki

FNaRK
23 december 2002, 12:46
je kan het ook overdrijven :grin:

Rwin
23 december 2002, 14:41
whihihi

rofl

wanna1
23 december 2002, 17:29
Hey
Welkom in de echte WERELD dit is toch veel beter
leuk om te horen dat er meer mensen genezen van het digi-virus (mischien is de wereld nog niet ten einde)

zie je wel dat er nog veel mensen erg besmet zijn, zie boven (en waarschijnlijk straks ook beneden)LOL
ooit zullen zij ook genezen !! hoe lang nog ??
gelukkig draag je nu ok het anti-virus en wordt je nooit weer besmet, gefeliciteerd !!

HEHE


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: wanna1 op 2002-12-23 17:34 ]</font>

wanna1
23 december 2002, 17:35
HEHEHEHEHEHEHEHEHEHE

Nocki
23 december 2002, 18:24
ja lach maar... maar ondertussen heb ik (volgens velen) de beste effextprocessor (buiten de G-force om) gekocht die uiteindelijk niet veel meer doet dan je geluid verzieken... voor eenhoop centjes...

ik zal m maar in de fx loop gooien en gebruiken als verdedelde reverb tank..

nocki

Rwin
23 december 2002, 19:57
whoehahaha

de meeste lopen hier een beetje elkaar achterna...

ik vind het wel komisch...

maar nocki... ik wil die G-major wel. kep er al 1 maar als ze dan toch zo kut zijn kan ie zomaar kapot gaan he?

ik geef er 30 euro voor... veel meer kan jij het toch ook niet waard vinden he? :wink:

/me lacht nog even verder

whoehahahah

Nocki
23 december 2002, 20:05
nee precies veel meer is tie niet waard. maar jij hebt er al een. kan ik m beter weggeven aan iemand anders.

maar mischien is er iemand die er wel een goede prijs voor wil geven.

tot die tijd hangt ie te reverben in mn fx loop...

Nocki

Pat Boyack
23 december 2002, 22:04
Op 2002-12-23 20:05, schreef Nocki:
nee precies veel meer is tie niet waard. maar jij hebt er al een. kan ik m beter weggeven aan iemand anders.

maar mischien is er iemand die er wel een goede prijs voor wil geven.

tot die tijd hangt ie te reverben in mn fx loop...

Nocki


Yep, hier is ie al,die vent die er een goede prijs voor wil geven.
" nee precies veel meer is tie niet waard"
'K zal je matsen en geef je er een kanjer van een bod voor (voor zo'n kloteding althans)35 dikke vette euro's.
Als je van het weekend al tijd hebt, mail me dan effe.Maak ik tijd vrij om 'm op te halen.

Rectifier
23 december 2002, 22:12
Nocki, wat wil je er serieus voor hebben??? Ik ken iemand die er misschien wel interesse in heeft.

Toch snap ik niet dat je er zo ontevreden over bent. Heb je't al eens geprobeerd via een mixer???

Je neemt gewoon een klein mixer tje en je mengt daarin de Formula en de TC samen voordat ie naar je eindtrap gaat.

Je kan't altijd eens proberen.

Nocki
23 december 2002, 22:16
ja ik heb al rondgekeken voor een mixer.
het probleem is alleen dat ik eerst moet splitten.


Formula --- Gmajor --- mixer ---> poweramp
\-----------------------/

en daarna weer terug moet komen.
nu heb ik me laten vertellen dat je dan een phase vershil krijgt. waar door je geluid nog niet optimaal is....

of dat echt zo is be ik nog steed sniet achter. verder weet ik ook niet of er eenmixer is die eerst split en daarna meer mixt...

ideeen??

nocki

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nocki op 2002-12-23 22:17 ]</font>

wanna1
23 december 2002, 23:16
Toch snap ik niet dat je er zo ontevreden over bent. Heb je't al eens geprobeerd via een mixer???

Je neemt gewoon een klein mixer tje en je mengt daarin de Formula en de TC samen voordat ie naar je eindtrap gaat.

Je kan't altijd eens proberen.


Deze is dus nog hevig geinfecteerd,
jammer he !!

wanna1
23 december 2002, 23:22
LOL
kiddin'
:smile:

habberdoedas
24 december 2002, 00:15
Hé Nocki nu weer via een ander kanaal,

God wat ben jij gefrustreerd over die G-major. Is ie dan echt zo'n geluids aantaster?
of ben je een echte buizen purist. Gebruik dan helemaal geen dig.eff. apparatuur. En mocht je dan toch nog met een beetje galm willen spelen. Koop dan een Fender buizen reverb tank een te gek apparaat joh... Heb ém eens een keer een tijdje geleend van een kennis van met die op een fender tone master speelt met zo'n reverb tank ertussen. Affein probeer dat ding maar eens.

Nocki
24 december 2002, 09:25
ik ben helemaal geen buizen purist. Ik heb gewoon een heel leuk geluid met mn spulletje en wil een paar effectjes om mee te spelen maar een paar karakter eigenscappen zijn oppeens weg.

Het is met wel allemaal 19"blijven dus zo'n reveb tank is weer niks voor mij...

Nocki

habberdoedas
24 december 2002, 11:44
Jammer voor je Nocki. Affijn als ik het spul binnen heb en het zit ingebouwd in m'n rack, dan ben ik toch erg benieuwd naar het totaal geluid. In ieder geval ik ga van het beste uit en je hoort nog van me...

Rwin
24 december 2002, 14:39
Op 2002-12-23 22:16, schreef Nocki:
Formula --- Gmajor --- mixer ---> poweramp
\-----------------------/
en daarna weer terug moet komen.
nu heb ik me laten vertellen dat je dan een phase vershil krijgt. waar door je geluid nog niet optimaal is....
of dat echt zo is be ik nog steed sniet achter. verder weet ik ook niet of er eenmixer is die eerst split en daarna meer mixt...
ideeen??

nocki

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Nocki op 2002-12-23 22:17 ]</font>



Nocki jongen,

jij bent werkelijk waar te ver heen...

maar ideeen zat...

koop een (in jou geval) analoge fase-verdraai apparaat. die zijn er vast wel. (tenminste in digitaal spul wel) en op een scope kun je de fase ook gewoon verdraaien en das vaak analoog.

en aangezien jij zo perfect gehoor hebt dat je de G-major je geluid hoort aantasten (:D ROFL :grin:) kun je ook precies horen wanneer je signaal weer in fase staat.

dus...
- je gitaar signaal naar een mixer.
- via een aux naar de g-major. (pre-fad dan he :grin: )
- via een ander kanaal terug naar je mixer.
- met in de insert een fase-correcter. (ROFL)
- naar gelieve het vieze slechte digitale geluid bij-faden. :razz:
- via de master out naar je formula.

trouwens die mixer... dat moet wel een SSL zijn he? die hebben tenmiste buizen in de pre-amps :grin:.
valt wel mee de prijs... vanaf 100.000 euro kan je vast wel iets vinden 2e hands...

Succes... maarre... denk er ook eens aan om terug te komen op aard. scheelt een hoop knaken...

Rwin

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Rwin op 2002-12-24 14:41 ]</font>

lars
24 december 2002, 15:21
hehehe (in de buurt van)nijmeegse wijsheid

Nocki
24 december 2002, 21:48
nou fijn... dankjewel voor deze tip waar je me geweldig mee helpt.
heeft er al iemand bij nagedacht dat er echt iets aan de hand kan zijn???

maar laat ook maar...

Nocki

kokeleko
24 december 2002, 22:58
Nocki vervelend zo een rot apparaat ik ken het de hele wereld zegt hoe geweldig het is , maar je vindt het zelf niks , het is gewoon een kwestie van kopen / inruilen , nog een keer inruilen, en nog een keer kopen , en een kwestie van je eigen geluid goed vinden. Ben zelf ooit begonnen met Alesis quadraverb- gt , toen digitech 2112, en nu heb ik een lexicon mpx-g2, het is niet goedkoop , maar dan heb je ook wat . En weet je ook weer waar je voor werkt, veel sterkte met het Ding.

Rwin
24 december 2002, 23:33
Op 2002-12-24 21:48, schreef Nocki:
nou fijn... dankjewel voor deze tip waar je me geweldig mee helpt.
heeft er al iemand bij nagedacht dat er echt iets aan de hand kan zijn???

maar laat ook maar...

Nocki


misschien is ie kapot? en klinkt die van jou inderdaad echt K*T??

zou ook nog kunnen... in dat geval neem ik al mijn sarcastische opmerkingen terug...

verder was mijn tip echt iets om over na te denken...

Rwin

Chiel
27 december 2002, 20:10
Bewijst het maar weer eens . . . Goed uit proberen en niet van zgn. testjes uitgaan. Wilde eerst ook een G-Major. Na een keertje uit proberen wist ik meteen dat het niets voor mij was. Intellifex kicks Ass!!!!!!!