PDA

View Full Version : stikkers



kevin1994
28 december 2006, 03:23
hey ik wou op mijn gitaar stikkers plakken zijn er speciale stikkers voor ???? ik hep een stikker die ik er graag op wil maar als ik hem er af haal beschadig ik de lak dan alvast ty :rockon:

iwamoto
28 december 2006, 03:38
hep je een sticker? dan ben je best uniek, de meeste mensen hebben er een, zo gewoontjes met een b :) nou, maar laten we niet al te veel daarop ingaan, maar meer op jou vraag.

nou, trekt een sticker stukken van een geverfde muur af? of van een houten kast? nee niet echt he? dus waarom wel van een gitaar, het enige is dat je miss. wat kleurverschil krijgt.

ohja, en typ de volgende keer ook ffe een vraagteken, als je een smiley kan doen, kan dat er toch ook wel vanaf?

kevin1994
28 december 2006, 03:50
ja maar de stiker is zwart me"t grijze letters dus niet zo veel kleur verschil

iwamoto
28 december 2006, 04:00
ah, sorry dat ik dit niet beter uitleg, ik bedoelde meer, stel dat die sticker er een paar jaar zit, en je haalt hem weg, dat je dan waarschijnlijk wel een klein kleurverschil krijgt

hendrix2
28 december 2006, 09:10
ah, sorry dat ik dit niet beter uitleg, ik bedoelde meer, stel dat die sticker er een paar jaar zit, en je haalt hem weg, dat je dan waarschijnlijk wel een klein kleurverschil krijgt
INderdaad. Door licht dat op de lak rondom de stikker valt, zal de kleur daar 'lichter' worden. De kleur onder de stikker krijgt geen licht en behoud zijn gewone kleur. Kan vrij vervelend zijn.

Ikzelf moest een optreden en we wouden iets specialer doen. En ik had dan ook een grote stikker op de slagplaat van m'n gitaar geplakt. Het was maar voor één avond en ik moest me dus geen zorgen maken. Mijn slagplaat zag op voorhand al wat geel van jaren in rokerige ruimtes ed. te spelen.
Toen ik die nacht weer thuiskwam en vlug de sticker verwijderde stond er plots een helder witte streep op m'n slagplaat.
Ik dacht: laat ik mijn slagplat maar volledig wit maken dan, met allemaal stickers...maar dit lukte niet.
Gevolg, nu heb ik een vergeelde slagplaat met een dikke helder witte streep in het midden...

mm80
28 december 2006, 09:28
INderdaad. Door licht dat op de lak rondom de stikker valt, zal de kleur daar 'lichter' worden. De kleur onder de stikker krijgt geen licht en behoud zijn gewone kleur. Kan vrij vervelend zijn.

Ikzelf moest een optreden en we wouden iets specialer doen. En ik had dan ook een grote stikker op de slagplaat van m'n gitaar geplakt. Het was maar voor één avond en ik moest me dus geen zorgen maken. Mijn slagplaat zag op voorhand al wat geel van jaren in rokerige ruimtes ed. te spelen.
Toen ik die nacht weer thuiskwam en vlug de sticker verwijderde stond er plots een helder witte streep op m'n slagplaat.
Ik dacht: laat ik mijn slagplat maar volledig wit maken dan, met allemaal stickers...maar dit lukte niet.
Gevolg, nu heb ik een vergeelde slagplaat met een dikke helder witte streep in het midden...

Eh, wacht even hoor, begrijp ik het goed en heb je kleurverschil ontdekt nadat je 1 optreden een sticker op de slagplaat had geplakt??

Dude
28 december 2006, 11:02
ja dat kan dus niet echt door verkleuring door licht komen, zou eerder aan de sticker zelf kunnen liggen, wellicht nog wat resten plaksel oid. Reactie van plastic op lijm zouden mij eerder overtuigen van de verkleuring dan 1 avondje lampies op de slagplaat.


Anyway, @topicstarter, als je iets netter typt en iets meer let op de manier waarop je vragen stelt krijg je echt een sneller beter antwoord hier.

Hector_Tsolodimos
28 december 2006, 12:34
hey ik wou op mijn gitaar stikkers plakken zijn er speciale stikkers voor ???? ik hep een stikker die ik er graag op wil maar als ik hem er af haal beschadig ik de lak dan alvast ty :rockon:
wat is een stikker? een stoort hockeystick ofzo?
die hep ik nog wel ergens 1, maar nooit aan hepdagt dat ikke daar ietz mee zou kunne me me gietaar

schizo910
28 december 2006, 12:37
Waarschijnlijk heb je met het verwijderen van de sticker op je slagplaat juist wat vuil eraf gehaald. Ik zou proberen de slagplaat helemaal schoon te maken, als je van die wite streep af wilt.

caliban
28 december 2006, 14:02
Als je stickers (volgens mij zo geschreven) wil plakken doe je dat volgens mij best gewoon op een oude gitaar en niet op je beste plankje. Ik heb nog een oude squier die helemaal bedekt is met stickers. Ik denk dat het plakken van stickers sowieso de waarde van je gitaar naar beneden haalt. Je zal ze er afkrijgen maar ik denk dat je altijd vettigheid gaat overhebben.

kevin1994
28 december 2006, 14:31
ok bedankt niet doen dus 8-)

zeiler
24 juni 2008, 22:52
via de zoekfunctie heb ik deze weten te vinden, daar wil ik graag even een
verdere vraag op stellen...

weet niet of dit nu klopt bij "Electrische gitaren" maar toch :) mits het niet klopt, mijn excuses!!!

ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, maar mijn oude gaat zeker niet weg (gewoon standaard in D-stemming ofzo) en/of beetje rag-gitaartje...

omdat die tweedehands niet veel meer dan 80 euro ofzo zal opbrengen is de tweede reden dat ik hem nog aan wil houden (da's niet zoveel, zeg ik met dat ellendige uurloon van 3.28 :s) maar da's een ander verhaal :D

en dan nu waar ik naar toe wil:

Ik wil graag een songtekst en een logo op deze gitaar plaatsen om dezelfde 80 euro reden (alweer), kan hier mooi op.... (gitaar 4e post: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108212 ) betreft de Artic white Strat)

zijn hier speciale stickers voor (gewoon witte stickers is denk ik beetje ellendig)? misschien soort modelbouwstickers? van die stickers die je moet aanwrijven met water??? En zoja, waar zouden deze te vinden zijn? (is dit wel de methode of niet?)

alvast bedankt voor een mogelijk antwoord :D

Jaap / zeiler!

M Kactus
25 juni 2008, 08:34
via de zoekfunctie heb ik deze weten te vinden, daar wil ik graag even een
verdere vraag op stellen...

weet niet of dit nu klopt bij "Electrische gitaren" maar toch :) mits het niet klopt, mijn excuses!!!

ik ben van plan een nieuwe gitaar te kopen, maar mijn oude gaat zeker niet weg (gewoon standaard in D-stemming ofzo) en/of beetje rag-gitaartje...

omdat die tweedehands niet veel meer dan 80 euro ofzo zal opbrengen is de tweede reden dat ik hem nog aan wil houden (da's niet zoveel, zeg ik met dat ellendige uurloon van 3.28 :s) maar da's een ander verhaal :D

en dan nu waar ik naar toe wil:

Ik wil graag een songtekst en een logo op deze gitaar plaatsen om dezelfde 80 euro reden (alweer), kan hier mooi op.... (gitaar 4e post: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108212 ) betreft de Artic white Strat)

zijn hier speciale stickers voor (gewoon witte stickers is denk ik beetje ellendig)? misschien soort modelbouwstickers? van die stickers die je moet aanwrijven met water??? En zoja, waar zouden deze te vinden zijn? (is dit wel de methode of niet?)

alvast bedankt voor een mogelijk antwoord :D

Jaap / zeiler!

Een hele uitleg voor een korte vraag ;)
Die "aanwrijfstickers" zijn dus decals. Je kan decalpapier kopen voor een laserprinter en voor een inktjet, dus dan kan je zelf printen wat je wilt. Moet je wel nog aflakken, anders krab je het er zo af.
Als ik me niet vergis heeft Valoosj ook een liedjestekst op zijn gitaar staan. Misschien kan je hem eens pm'en hierover ?

Maarten66
25 juni 2008, 11:20
hey ik wou op mijn gitaar stikkers plakken zijn er speciale stikkers voor ???? ik hep een stikker die ik er graag op wil maar als ik hem er af haal beschadig ik de lak dan alvast ty :rockon:
Holy shit, wat leren ze kinderen tegenwoordig op school.

M Kactus
25 juni 2008, 11:32
Holy shit, wat leren ze kinderen tegenwoordig op school.
Tegenwoordig weet ik niet, maar dit is van twee jaar geleden ;)

janpetrarca
25 juni 2008, 14:27
Ik vind het gewoon zonde op te plakken!

macwilliams
25 juni 2008, 16:43
Ik vind het gewoon zonde op te plakken!
Zonde van zo'n mooie stikker, vind ik ook! :seriousf:

Mike McCready
25 juni 2008, 18:01
Heb er ook een op mijn Tele deluxe. Ik heb zoiets van ik doe ermee wat ik wil, of het de waarde naar beneden haalt boeit me niet zoveel. Op het moment speel ik er op en ben ik echt niet met een toekomstige verkoop bezig. Dat zien we dan wel weer... misschien is de waarde over 10 jaar wel gehalveerd of verdubbeld.

Valoosj
25 juni 2008, 21:04
Als ik me niet vergis heeft Valoosj ook een liedjestekst op zijn gitaar staan. Misschien kan je hem eens pm'en hierover ?

Ben jij die stalker die me de laatste maanden achtervolgt?









;)

vulvasonic
25 juni 2008, 22:05
Een vriend van me had (en heeft) een stokoude sunburts strat uit het begin van de jaren 70. Die van hem was op een natuurlijke manier VOORTREFFELIJK afgeragd. Een echte player die helaas op veel punten moest worden aangepakt om 'm weer bespeelbaar te krijgen (frets waren totaal versleten en konden niet meer gevlakt worden - tremolo-arm was in het blok afgebroken, waardoor de brug vervangen moest worden en (niet onbelangrijk) er kwam geen geluid meer uit.
Anyway, zelfs in DIE staat zou het ding nog behoorlijk wat opbrengen op de vintage markt. De eigenaar wilde het ding graag in ere herstellen. En hij had de body helemaal volgeplakt met stickers en deze wilde hij graag verwijderd hebben. Zelf zag hij daar nogal tegenop en dus heb ik die klus op me genomen. Wat is er nou lekkerder dan te rotzooien met een ouwe vintage strat?

Om een lang verhaal kort te maken, ik heb het voor elkaar gekregen. Ik ben er letterlijk WEKEN mee bezig geweest!
En TOCH zijn er nog altijd sporen te ontdekken van kleine restjes van de stickers die er ooit gezeten hebben.

Drie dingetjes:

De hierboven besproken gitaar was toen al zeker 30 jaar oud. En de stickers zaten er al zeker twintig jaar op. Dat maakt het verwijderen van de stickerresten wel wat lastiger.
Zelf heb ik regelmatig mijn gitaren voorzien van stickers en meestal haalde ik ze er weer af na enkele jaren. Ik heb er nooit noemenswaardige problemen mee gehad. Mijn conclusie is dat het waarschijnlijk dus ook iets te maken zal hebben met de lengte van de periode waarin de sticker de gitaar heeft mogen opleuken.
Ongeacht de waarde van het model en staat waarin het verkeerd, denk ik niet dat een paar stickerresten die gitaar zoveel in waarde zal doen dalen dat ik er wakker van zal liggen.
En daarom zeg ik:
"HET DONDERT NIEMAND ENE FLIKKER
RAS DE PLANK OP MET DIE STICKER!"
:D