PDA

View Full Version : Yeah eindelijk een Korg G4!!!



ateng
28 december 2006, 00:59
Eindelijk heb ik een Korg G4 weten te bemachtigen want elke keer op Ebay werd ie net op het laatste moment voor mijn neus weggekaapt.
Ik heb m ook nog redelijk goedkoop gekocht want ze worden best wel duur verkocht omdat ze niet meer worden gemaakt en best wel moeilijk te krijgen zijn.
Ik heb een tijdje naar een goede leslie simulator gezocht en kwam uiteindelijk bij een Korg G4 terecht. Ik wist dat Joe Bonamassa een Korg gebruikt want ik ben naar zijn concert geweest en na afloop met m gepraat over zijn gear. En Mike Landau heeft m ook gebruikt tijdens Seal tour dus ik was gelijk verkocht.

Er zit een drive op die gebasseerd is op de Ibanez TS-9 en een Mic Placement zodat je de mic positie kan bepalen om het stereo effect nog mooier te maken.
Ik heb m nog niet met mijn versterker kunnen proberen maar heb toch ff een opname gemaakt direct in de computer. Ik heb een klein beetje drive gebruikt en het klinkt nu al te gek.

http://members.home.nl/djababoe-kho/Korg%20G4%20leslie%20simulator.mp3

Ik zal binnenkort een opname maken met mijn versterker.

gvink
29 december 2006, 23:38
Die MP3 klinkt te gek man..! Gewoon rechtstreeks in je pc en opgenomen? Zeker niet verkeerd..! ben zelf gelijk is gaan kijken op de gebruikelijke verkoop sites.. (ben een nogal wanhopige opging vanuit heerhugowaard tegen gekomen..haha..:
http://www.gvees.com/images/korg_g4.jpg

dusss... :))

Wat heb je er zelf voor betaald, als ik zo vrij mag zijn?

-G-

ateng
30 december 2006, 01:35
Ja rechtstreeks in mijn pc. Heb m vandaag over mijn versterker gespeeld en echt super joh. Weet alleen nog niet of ik m in mijn loop zet of voor de versterker. De drive die zogenaamd op de TS-9 moet lijken vind ik niet zo geweldig met gitaar maar heb m met een orgel gehoord en dat was wel vet.

Ik heb er nog geen €200 voor betaald en als ie €250 had gekost had ik m waarschijnlijk ook gekocht want je ziet ze weinig, toevallig die nu op marktplaats dan, maar ze worden niet meer gemaakt.

grayfink
30 december 2006, 09:08
Coo, klinkt super!

gvink
30 december 2006, 11:23
Ja rechtstreeks in mijn pc. Heb m vandaag over mijn versterker gespeeld en echt super joh. Weet alleen nog niet of ik m in mijn loop zet of voor de versterker. De drive die zogenaamd op de TS-9 moet lijken vind ik niet zo geweldig met gitaar maar heb m met een orgel gehoord en dat was wel vet.

Ik heb er nog geen €200 voor betaald en als ie €250 had gekost had ik m waarschijnlijk ook gekocht want je ziet ze weinig, toevallig die nu op marktplaats dan, maar ze worden niet meer gemaakt.

Is de bypass van dat ding een beetje okay? Anders zou ik 'm zeker in 'een' loop zetten.. ;-)

robert-gitarist
30 december 2006, 12:14
Die korg dingen zijn zeker erg leuk :) Ik heb de rode gehad,dat is een G4 distortion nogiets..erg leuk en goed geluid.Viel me absoluut niet tegen en ergens heb ik spijt dat ik hem weer weg heb gedaan.De delay die er bij inzit klinkt echt te gek.Mooie soundsample trouwens :D

ateng
30 december 2006, 12:34
Is de bypass van dat ding een beetje okay? Anders zou ik 'm zeker in 'een' loop zetten.. ;-)
Ik heb m ook in mijn loop zitten die via midi wordt geschakeld maar ik vind m wel groot zo in mijn flightcase. Mijn pedaallade is gelijk vol dus dat wordt een lade erbij.
Ik ga m straks uitgebreid testen want ik weet nog niet waar ik m ga plaatsen, voor of na de preamp.

Kaboemba
30 december 2006, 19:15
Die korg dingen zijn zeker erg leuk :) Ik heb de rode gehad,dat is een G4 distortion nogiets..erg leuk en goed geluid.Viel me absoluut niet tegen en ergens heb ik spijt dat ik hem weer weg heb gedaan.De delay die er bij inzit klinkt echt te gek.Mooie soundsample trouwens :D

euhh Robert toch niet dat ding bij musica ooit gehaald. Dan kon het die van mij zijn geweest en als ik eerlijk ben WAT EEN KUT DING. Was toch zo'n rood plastic ding ?

robert-gitarist
30 december 2006, 19:27
Yepz was inderdaad een rode en plastice ;) En inderdaad kwam bij musica vandaan.Bij mij klonk ie echt heel erg goed.Ik gebruikte hem in combi met een Polytone(simpel met 3 knoppen,mids,bass en treble) en ik kon er een prima geluid uithalen

Jeroenvanhulsteijn
8 maart 2007, 20:43
ah, volgende week heb ik er waarschijnlijk ook één (G4)...spannend!!

ateng
8 maart 2007, 22:51
Te gek!

Laat het ons weten als je m hebt.