PDA

View Full Version : EMG pickups installeren



Azrael
27 december 2006, 23:50
Hey allemaal. Ik heb nu een Ibanez RG3120 en ik wil graag EMG pickups erin knallen. Ik wil de 81 in de brug en de 89 in de nek. (ik wil graag een single coil sound ook hebben namelijk)

Ik heb nu een 5 punten switch , volume knop en tone knop. Als ik het goed begrijp moet ik dus een 3 weg schakelaar kopen en een push-pull tone pot voor de 89?

DarknessAwaits
28 december 2006, 00:05
EMG's zijn enkele van de makkelijkst te installeren pickups. Schema wordt meegeleverd en dan is het een kwestie van draadjes verbinden, net zoals bij alle andere elementen. Voordeel is bij EMG dat er de quick-connect methode wordt gebruikt, zodat je met een stekkertje je elementen onderling zou kunnen wisselen.

In jouw geval (81+85) zal je dan wel een 3 standenschakelaar moeten gebruiken anders komt het niet uit (er zijn maar 2 outputs, 1 per element).

De 89 is wel wat lastiger om aan te sluiten, omdat dat feitelijk 2 elementen in een behuizing is. Waarschijnlijk wordt het dan een 3 standenschakelaar en een pushpull pot.

Azrael
28 december 2006, 00:14
Ok , dan had ik het goed met die 3 standen schakelen en push-pull. Denk dat ik gewoon die dingen koop , goede schakelaar en dat ik dan thuis ga kijken of alles lukt. Lukt het niet kan ik altijd nog vragen of iemand mij wil helpen ermee.

Thanks!

kiem
28 december 2006, 00:21
je kan tog ook gewoon die 5 standen switch gebruiken??

bv.


stand 1: alleen brug
stand 2: brug en neck (singlecoil)
stand 3: brug en neck (hum)
stand 4: neck (singlecoil)
stand 5: neck (hum)

heb je alles op 1 schakelaar, lijkt mij persoonlijk fijner.

geen idee of t zo kan, maar dat lijkt me haast wel.

Luke-wannabe
28 december 2006, 00:30
Dat lijkt me idd het makkelijkst..

DarknessAwaits
28 december 2006, 01:16
je kan tog ook gewoon die 5 standen switch gebruiken??

bv.


stand 1: alleen brug
stand 2: brug en neck (singlecoil)
stand 3: brug en neck (hum)
stand 4: neck (singlecoil)
stand 5: neck (hum)

heb je alles op 1 schakelaar, lijkt mij persoonlijk fijner.

geen idee of t zo kan, maar dat lijkt me haast wel.

Ik weet ook echt niet of dat overeenkomt met de schakelingen van een standaardswitch, geen idee hoe ze precies werken. Als ik er zo over nadenk zou het uit moeten komen, maar of het ook zo is...