PDA

View Full Version : Gert de Meijer overleden R.I.P



waayer
27 december 2006, 21:43
Een groot gemis voor velen.

Gitarist Gert de Meijer overleden

--------------------------------------------------------------------------------

De Zeeuwse gitarist Gert de Meijer is
woensdagmiddag in zijn woonplaats
Vlissingen overleden aan longkanker.
De Meijer bespeelde de 6- en 12-
snarige gitaar en werd internationaal
geroemd om zijn beheersing van de
fingerpicking-stijl.

In Zeeland vervulde hij een
pioniersrol op het gebied van de
akoestische gitaarmuziek. Ook speelde
hij enkele jaren als professional in
folkclubs. Zijn laatste cd "The spirit
of the turtle" verscheen in 2005. Gert
de Meijer is 53 jaar geworden.

Tho
27 december 2006, 21:46
nee.. dit meen je niet..

johantipker
27 december 2006, 21:47
ik ben verbijsterd.....

ontzettend triest...

mijn condoleances...

Chris Winsemius
27 december 2006, 22:15
Jemig, had 'm laatst nog heel even gesproken op 'n beurs in Utrecht.
(Bij Sjak Zwier in Vlissingen had ie nog heel mooi gespeeld op 'n toffe akoestische J45-achtige gitaar van mij)

Heel veel sterkte voor z'n familie en vrienden!!!

(Ik moet dit ff verwerken...)

DarknessAwaits
27 december 2006, 22:21
...

Dat is de gitarist die bij de DGBM ook speelde?

Damn

Dat is echt schrikken, en ontzettend triest. Ik kende 'm verder totaal niet, maar hij kwam over als een heel aardig en open persoon...

alhoewel ik niet weet of ze dit zullen lezen; erg veel sterkte gewenst voor familie en vrienden.

Makor1966
27 december 2006, 22:48
Ja dat was hij bij DGBM op 15 oktober.
Ik ben 5 en 6 november nog bij hem geweest voor een masterclass fingerstyle. Hij voelde zich toen ook niet goed maar dacht dat het een griepje was en heeft zich met paracetamol nog een beetje opgepept. Zijn en mijn interesse was niet alleen gitaristisch en het was heel gezellig dat weekend, maar jammer genoeg vond ik hem veel leuker dan hij mij.
Vind het heel erg.
Dag lieve man ik zal je nooit vergeten

Droffie
27 december 2006, 23:20
WTF!! :eek:...
Ik sta echt perplex. Ik wist helemaal niet dat hij ziek was...

R.i.p. Gert

Ik wens zijn Familie en vrienden veel sterkte...

D.

Gommès
27 december 2006, 23:59
Familie en vrienden veel sterkte voor nu en de komende tijd.


Peter.

Gitaarbouwer
28 december 2006, 00:19
Dit is echt vreselijk nieuws. Zo'n leuke vent, zo jong en met zulke mooie muziek en dan geconfronteerd worden met zo'n rotziekte, bah!

Vaarwel Gert!

Marko

chris c
28 december 2006, 09:27
Wat een schok... vreselijk. Ik kende hem niet persoonlijk, maar zijn muziek heeft mij wel geraakt.
Veel sterkte aan familie en vrienden.

Picker
28 december 2006, 09:58
Ik was al op de hoogte van zijn ziekte, maar vond het niet gepast dat hier te gaan posten zodra er geen formele berichten over waren. Hij is een week vóór Kerst, na twee weken ziekenhuis, weer thuisgekomen. Hij had een kwaadaardige tumor in een long. Toen bleek al dat er niets meer aan te doen was. Ik heb hem toen nog gemaild met het advies om er zich gewoon niets van aan te trekken, veel gitaar te gaan spelen, omdat er zat voorbeelden zijn van mensen die opgegeven waren door de medische wetenschap en dan toch nog jaren doorgaan. In zijn geval is het echter heel snel gegaan. Hij is gisteren om 16:00 overleden. Zijn laatste post hier is amper een maand oud.

Veekeren
28 december 2006, 10:09
Ben geen regular hier, maar voor mij was hij wel een van de meer gewaardeerde forumleden. Eenieder die zich aangesproken voelt; gecondoleerd.

Enra
28 december 2006, 11:28
Ik vond het al zo stil rond hem de laatste tijd hier op het forum. Triest en voor al te vroeg.

freekick
28 december 2006, 11:46
geweldige gitarist en een van de nestors van dit forum.
mis hem nu al.

Gert je hebt veel meer vrienden dan je dacht. vaarwel vriend!

Merc Wiersma
28 december 2006, 12:08
Gert was een voorbeeld voor vele akoestische gitaristen. Een Nederkander met Amerikaans niveau. Hij was altijd bereid om gitaristen met minder aanleg advies te geven, erg inspirerend, sympathieke persoonlijkheid.

Ik wens alle vrienden en familie veel sterkte toe met het verlies van deze fantastische man/ gitarist.

Flipkoos
28 december 2006, 12:40
Dat is inderdaad even schrikken! Gert was één van de boegbeelden van het forum. We zullen hem missen!


Rust in vrede

Don Capo
28 december 2006, 14:36
Wat een verschrikkelijk nieuws. Ik sta serieus te trillen op mijn benen. Mijn gedachten gaan als eerste uit naar de familie en vrienden die hun geliefde nu op veel te jonge leeftijd moeten missen.

Gert was voor mij een van de beste gitaristen die Nederland rijk was en ook op proffesioneel vlak zal hij daardoor door velen gemist worden. Zijn inbreng, adviezen en opmerkingen op Gitaarnet ook. Met dit overlijden verliest vooral het forum Akoestische gitaren ook een van zijn meest gewaardeerde gitaristen, een man met liefde voor de gitaar. Ik zal hem missen.

Wat een nieuws. Ik ben er kapot van.

Gert, rust in vrede

LaurentB
28 december 2006, 18:24
Ik weet niet wat ik lees... wat moet dat akelig snel gegaan zijn. Ik heb ook nog even met hem gepraat op de Dutch Guitar Builders Meeting, inderdaad. Wat veschrikkelijk...

piezo
28 december 2006, 18:29
Ik ben me zojuist kapot geschrokken en zit hier met tranen in mijn ogen. Heb hem alleen heel even gesproken op de DGBM.
Een prominent en altijd hulpvaardig stukje "Akoestisch" is gestorven. We zullen je missen, Gert.

drap
28 december 2006, 18:35
Ik ken de beste man niet, noch z'n gitaarwerk, maar heb ooit eens een artikel over de man gelezen in de Gitarist. Moet een erg goede gitarist zijn geweest.

Mede omdat ik in m'n nabije omgeving ook wat sterfgevallen heb meegemaakt door kanker, bezef ik me dondersgoed hoe dat voor hem moet zijn geweest, maar ook zeker voor de nabestaanden. Mijn medeleven gaat dan ook naar hun uit. Rust in vrede Gert.

Harald
28 december 2006, 19:43
Gert, we gaan je missen. Dit is wel heel snel gegaan. De wereld is weer een getalenteerde gitarist armer. Condoleances voor zijn familie en vrienden.

Boom-chick-Franky
28 december 2006, 20:09
Goh, das schrikken....

Ik vond dat Gert altijd , ondanks zijn niveau van spelen , voor iedereen bruikbare tips had.Of je nu beginner of semi-professioneel gitaar speelt,
het maakte hem geen bal uit.En zo hoort het ook vind ik !!
Wat een verlies , niet alleen voor gitaarspelend Nederland , maar ook voor
zijn familie.
Sterkte voor zijn familie en geliefden.

Frank

Jedeel
28 december 2006, 20:31
Ook ik ben een recent lezer/poster hier,maar ik kan wel zeggen dat ik lezend in alle postings veel heb geleerd van deze man/gitarist!!

Hij zal gemist worden in zijn familie, bij kennissen, vrienden en in dit forum.

Familie, mochten jullie dit lezen; véél sterkte de komende tijd!!!!

--=HANS=--
28 december 2006, 22:16
Rust in vrede Gert.

Hans

bert
28 december 2006, 22:19
. . . . . . . . . . . . . . . . ( stilte )

3chordman
28 december 2006, 23:33
Vanmorgen vroeg las ik dit trieste bericht en meteen was ik in gedachten weer even terug in zijn woning, ongeveer een maand geleden. Daar maakte ik kennis met deze sympathieke, gedreven gitarist. Gert speelde enkele stukken op de gitaar die ik van hem heb overgenomen.

Het bezoek was te kort maar het enthousiasme van deze man zal me bijblijven.
Ik wens familie en vrienden veel sterkte in deze moeilijke tijd.

Luca P
28 december 2006, 23:44
Ik heb ik het genoegen gehad een paar keer met Gert op het forum te discusseren.
Hij was duidelijk een man die wist waar hij het over had.
Hij had op alle onderwerpen volgens mij wel een antwoord.
Misschien heeft hij nu het antwoord op zijn overlijden.
Veel sterkte aan de naasten van Gert!

Picker
29 december 2006, 00:12
Op Gert's website, www.gertdemeijer.nl (http://www.gertdemeijer.nl), is inmiddels een condoleanceregister geopend. Ik denk dat zijn nazaten het fijn zullen vinden als daar veel reacties in worden geplaatst.

Buzz
29 december 2006, 10:03
De man die mijn interesse voor de akoestische gitaar deed herleven en daarmee indirect ook een positieve invloed had op mijn spelniveau is nu heengegaan.
Ik heb hem persoonlijk nooit gekend, maar zijn uitstraling, zelfs in de posts hier was altijd sympathiek en respectvol.

We gaan hem missen!

HdR
29 december 2006, 10:50
R.I.P. Gert.

Bedankt voor je muziek.

gertdm
30 december 2006, 13:43
Beste mensen van het muziek forum en alles en iedereen daarbuiten,

Ik wil als de zoon van gert, Bas de Meijer, en ook namens de familie iedereen hartelijk danken voor hun steun en lieve grote woorden vol lof voor mijn vader.
Wij wisten dat gert een groot gitarist was en nog steeds is.
Wat wij niet wisten was dat hij zó veel los maakte bij mensen en dat doet ons meer dan goed.
Daarom nogmaals dank voor alle mooie woorden.
Gert zal altijd herinnerd worden als een mooie, warme, interessante en inspirerende man.
Voor condoleances wil ik u doorverwijzen naar zijn persoonlijke site die bestaan zal blijven: www.gertdemeijer.nl

Hartelijk dank,

Bas de Meijer (Zijn zoon).

Tho
30 december 2006, 13:50
Heel veel sterkte kerel..

Picker
30 december 2006, 17:07
Beste mensen van het muziek forum en alles en iedereen daarbuiten,

Ik wil als de zoon van gert, Bas de Meijer, en ook namens de familie iedereen hartelijk danken voor hun steun en lieve grote woorden vol lof voor mijn vader.
Wij wisten dat gert een groot gitarist was en nog steeds is.
Wat wij niet wisten was dat hij zó veel los maakte bij mensen en dat doet ons meer dan goed.
Daarom nogmaals dank voor alle mooie woorden.
Gert zal altijd herinnerd worden als een mooie, warme, interessante en inspirerende man.
Voor condoleances wil ik u doorverwijzen naar zijn persoonlijke site die bestaan zal blijven: www.gertdemeijer.nl (http://www.gertdemeijer.nl/)

Hartelijk dank,

Bas de Meijer (Zijn zoon).Bas, het doet me goed tóch weer een post van "gertdm" te zien! Hier op aarde gaat een stuk van je vader in jou verder, en dat heb je prachtig gesymboliseerd met je post.

Mijn condoleances, en heel veel sterkte in de tijd die komen gaat.

Makor1966
30 december 2006, 20:17
Je had het niet beter kunnen verwoorden Picker,
heel veel sterkte Bas.

Laser
31 december 2006, 11:39
Dag Gert,

Ik ben serieus geschrokken van je heengaan.
Dank je voor je inspirerend enthousiasme, je sprak over gitaren en muziek als iemand die het net ontdekt heeft; hierdoor kon je je enthousiasme doorgeven aan gitaristen van elk niveau, en bleef je bereikbaar voor iedereen.
Dat is de echt groten gegeven.

Je muziek gaat verder.

Bedankt!

Daniël_san
31 december 2006, 14:04
wtf? Ik wist helemaal niet dat hij long kanker had...

Makor1966
31 december 2006, 19:44
Hallo Bas, je vader staat in m'n vriendenlijstje, was even een vreemde gewaarwording toen zijn lampje aan was.

Picker
1 januari 2007, 17:10
wtf? Ik wist helemaal niet dat hij long kanker had...Hij wist het zelf ook nog maar een paar weken...

fransvs
1 januari 2007, 20:38
Even een tijdje niet op Gitaarnet geweest en dit bericht....Ik ben geschrokken van het plotseling overlijden van Gert. Ik heb altijd met veel belangstelling zijn inspirerende en enthousiaste bijdragen gelezen.

Ik wens de familie en vrienden veel sterkte bij het verwerrken van dit verlies!

Wouter!
1 januari 2007, 20:57
Sterkte!:(

Makor1966
2 januari 2007, 18:40
Heb Gert leren kennen toen hij al bijna 5 jaar gescheiden was. Ben vandaag naar de dienst geweest in Vlissingen en vind het heel fijn om te weten dat Gert en Coba (de moeder van z'n zoon Bas) elkaar weer gevonden hadden die laatste weken.

Picker
2 januari 2007, 18:52
Ik heb je gezien. Liep een hele tijd links van je. Goed dat je er was.

Makor1966
2 januari 2007, 19:57
Hoi Eltjo, ik heb jou ook gezien... maar wist niet dat je mij (her)kende, daarom heb ik je maar niet aangesproken. We komen elkaar vast nog wel eens tegen op een gitaarfestival, ik zal je dan in ieder geval wel gedag zeggen.

Picker
2 januari 2007, 20:00
Hoi Eltjo, ik heb jou ook gezien... maar wist niet dat je mij (her)kende, daarom heb ik je maar niet aangesproken. We komen elkaar vast nog wel eens tegen op een gitaarfestival, ik zal je dan in ieder geval wel gedag zeggen.Ik zag dat je mij niet zag. Je was nogal in jezelf dus heb ik dat maar gerespecteerd. Ik ken je overigens niet, maar sommige mannen hebben ook intuïtie...!

Makor1966
2 januari 2007, 20:13
Toch wel apart dat je mij herkend hebt. Ik had je al een keer gezien voordat ik was gaan zitten. Je kwam uit een zijkamertje, je ging later links voor me zitten aan de andere kant van het pad. (Niet dat je toch iemand anders in gedachten had)
Leuk om je niet gezien te hebben in ieder geval ;)

Picker
2 januari 2007, 20:15
Je kwam uit een zijkamertje, je ging later links voor me zitten aan de andere kant van het pad.Klopt helemaal! ;)

Picker
9 februari 2007, 12:01
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=87421

Picker
23 januari 2018, 18:14
Even een bump voor deze 11 jaar oude thread ter nagedachtenis van mijn ouwe makker Gert de Meijer. Velen van jullie zullen hem misschien niet meer kennen, maar toentertijd was hij een de titanen op dit forum, en ook daarbuiten natuurlijk, als gitarist. Ik kende hem al een poosje als gitarist via dit forum, maar was recentelijk ook persoonlijk met hem in contact, toen hij plotseling en heel snel overleed aan longkanker. Hij was 53 - veel te jong. Zijn begrafenis (met live muziek uiteraard) voelt als hooguit twee jaar terug. Maar het zijn er dus al 11...

Beste Gert, als er leven is na de dood, doe dan vooral de groeten aan Django en Chet. En ik hoop van harte dat ze je niet alleen een harpje hebben gegeven!

--=HANS=--
23 januari 2018, 21:14
Even een bump voor deze 11 jaar oude thread ter nagedachtenis van mijn ouwe makker Gert de Meijer. Velen van jullie zullen hem misschien niet meer kennen, maar toentertijd was hij een de titanen op dit forum, en ook daarbuiten natuurlijk, als gitarist. Ik kende hem al een poosje als gitarist via dit forum, maar was recentelijk ook persoonlijk met hem in contact, toen hij plotseling en heel snel overleed aan longkanker. Hij was 53 - veel te jong. Zijn begrafenis (met live muziek uiteraard) voelt als hooguit twee jaar terug. Maar het zijn er dus al 11...

Beste Gert, als er leven is na de dood, doe dan vooral de groeten aan Django en Chet. En ik hoop van harte dat ze je niet alleen een harpje hebben gegeven!

Jeetje Eltjo! 11 jaar al weer :dontgeti: Lijkt inderdaad maar een paar jaar geleden. Kom hier niet meer zo vaak maar zie net Gert z'n naam voorbij komen en schrik er toch weer even van. Doet me ook weer denken aan Bert, m'n favoriete koffie adviseur……...