PDA

View Full Version : Wat is het precies?



noudjemaas
27 december 2006, 21:16
Hoi allemaal,

Ik heb een paar maanden geleden een oude gitaar gevonden op zolder.
Ik heb hem opgeknapt, alles schoongemaakt (zat onder het stof) hem wat laten glimmen en er nieuwe snaren opgezet.

Hij speelt lekker, er komt een goed geluid uit en hij ziet er tof uit.-> Sound (http://video.google.nl/videoplay?docid=8377837983873658958&hl=nl) (Ik kan niet gitaarspelen:sssh:)

Ik heb een beetje zitten zoeken op internet, en hij lijkt ontzettend veel op de Epiphone G400. Het zou natuurlijk hardstikke tof zijn, maar ik reken er maar niet op. Wat me het meest tegenspreekt is dat er op de achterkant op een metalen plaatje 'Made in China' gegraveerd staat..
Zouden jullie me kunnen helpen? Hier zijn de foto's:

Body (http://img324.imageshack.us/img324/8726/hpim5447qk3.jpg)
Elementen + Slagplaat (http://img375.imageshack.us/img375/4682/hpim5438po6.jpg)
Knopjes (http://img335.imageshack.us/img335/1888/hpim5449zj2.jpg) - Om de ingang zit een nieuw rondje, het hout was daar kapot.
Bovenkant (http://img45.imageshack.us/img45/746/hpim5450og5.jpg)

Ik hoop dat iedereen hem mooi vindt.:D

Alvast bedankt!

Noud

Renoud
27 december 2006, 21:21
Lijkt mij een Gibson SG kopie.
http://www.gibson.jp/gea/pick/images/0628/sgspecialswamp.jpg

Welk merk / waar hij vandaan komt is natuurlijk moeilijk te zeggen.
Ergens een merkje/serienummer tegen gekomen?

Je mist trouwens ook het plaatje op de headstock (trussrod). Wellicht dat daar meer op staat?

Geniaal filmpje trouwens :D

intGod
27 december 2006, 21:23
Het is geen Epiphone want het plaatje wat op de kop had moeten zitten heeft een andere vorm - denk ik.

Het is iig een SG rip-off.

noudjemaas
27 december 2006, 21:24
Ergens een merkje/serienummer tegen gekomen?


Nope, hij is helemaal clean..

noudjemaas
27 december 2006, 21:25
Het is geen Epiphone want het plaatje wat op de kop had moeten zitten heeft een andere vorm - denk ik.

Het is iig een SG rip-off.

Ja da's supervervelend ja, dat die plaatjes er niet meer op zitten, er heeft in ieder geval íets gezeten..

intGod
27 december 2006, 21:30
Ja da's supervervelend ja, dat die plaatjes er niet meer op zitten, er heeft in ieder geval íets gezeten..

Ik zou zeggen: zet die zolder op z'n kop! Die plaatjes moeten daar ergens liggen :D

omni
27 december 2006, 21:31
ik zou zeggen een Morris SG kopie. Zij maken veel gibson kopien uit de 70ies.

wietse
27 december 2006, 21:44
een typische 70er jaren kopie, alleen toen zag je die zwarte inlays, meestal japans en veel van die dingen kwamen uit de hondo of kawai fabriek (kay, audition), waren ook vaak iets uit de ibanez stal (morris, custom etc) maar wel onderaan de ranglijst.
goedkope dingen dus, meestal zijn die inlays geen inlays maar geschilderd, dit heb ik namelijk meerdere keren gezien bij hondo's en kay's, made in china is nieuw voor mij, tenminste uit die tijd, china is pas de laatste jaren echt actief in gitaren maken.
ziet er goed uit tenminste geen multiplex, waarde, wat de gek er voor geeft 150 euro mag je denk ik blij mee zijn vooral omdat hij chinees is.
stond er nu made in japan op de neckplate dan brengt hij iets meer op maar ook niet veel.
maar dan heb je kans dat mensen hoshino of fuji gen gakki gaan denken en er is een beetje een hype gaande rond de gitaren uit die fabrieken en die periode, en je ziet ze soms echt voor absurde prijzen weggaan terwijl het gewoon beroerde gitaren zijn.
dus het is echt wat de gek er voor geeft.
ik heb het niet op bolt on SG kopieen staan, de neckjoint scheurt namelijk nogal snel, te weinig vlees daar om echt stevig te zijn, de SG is namelijk een nogal dunne gitaar.
echt een lowbudget startertje leuk als hij goed speelt en klinkt maar voor de meeste mensen niet meer dan een muurhanger, of een verzamelstuk voor gekken zoals ik :D.

marter544
27 december 2006, 22:08
No offence, maar € 150 lijkt me erg veel, te veel eigenlijk!

wietse
27 december 2006, 22:40
No offence, maar € 150 lijkt me erg veel, te veel eigenlijk!
ik zeg ook hij mag er blij mee zijn, dat is echt een topprijs namelijk.
ik persoonlijk zou er max een 75 voor willen geven.
maar goed, tegenwoordig zie je waardeloze hondo's weggaan voor 200 tot 300 euro dus alles is mogelijk.

Noid
27 december 2006, 23:27
Hoi allemaal,
...
Ik hoop dat iedereen hem mooi vindt.:D

Ik vind hem mooi! Wel vaag ... zou die gitaar echt in China zijn gemaakt? Het lijkt op de foto's dat er aan de bovenkant van de headstock 2 schroefgaatjes zitten, waarmee een naam/merkplaatje vast heeft gezeten. Misschien dat dit zal helpen het merk te achterhalen? Ik dacht dat Morris ook altijd van die geschroefde plaatjes had, misschien dat "wietse" of "zoon van piet" hier meer over weten. Maar kun je in je omgeving niet meer info over die gitaar krijgen? Ik bedoel maar, iemand moet dat ding toch ooit op die zolder hebben gelegd???

-robbert-
27 december 2006, 23:43
Ik vind het een prachtige gitaar. Vooral die typische inlays doen het hem. Maar wat Wietse zei; de kwaliteit is bij deze kopiëen niet optimaal. Jammer, want hij ziet er super uit!

noudjemaas
28 december 2006, 00:41
Ik heb wat rond zitten bellen etc etc, om een lang verhaal kort te maken: deze gitaar is al 30 jaar oud!.
Hij is 30 jaar geleden gekocht. Nieuwe opties?:D

wietse
28 december 2006, 06:26
nee, klopt dus precies goedkope jaren 70 kopie.
de enige gaatjes die ik in de kop zie zijn die van de trusrodcover en niet van een naamplaatje, is wel een grote trusrodcover geweest.
morris gebruikte ook wel gewoon decals zegt dus niks.

sjoerd5
28 december 2006, 09:48
Ik denk dat een beetje ''Stagg-maar-dan-beter-kwaliteit'' is.

Ik heb een les paul custom uit 1975 of 1976 dat is ook leuk ding.

Gewoon lekker zelf houden gitaar leren/gaan spelen.
Want als je hem zou verkopen krijg je er ook niet veel voor.

(lekkere sound trouwens de eerste 27 sec. van je filmpje)

edit: je zei dat je geen gitaar kon spelen, maar het klinkt toch wel aardig
(ik hhor ook iets van coldplay, dat doe je toch ook niet zomaar uit je hoofd)

Brammibal
28 december 2006, 11:47
die slagplaat klopt niet toch ?
verder wel een mooi kleurtje.