PDA

View Full Version : '64-'68 Strat logo



Chris Winsemius
27 december 2006, 19:58
Hoi allemaal

Vandaag was er 'n stratje hier aangekomen met 'n grote kop (behoorlijk eind 60s achtig), mooie sunburst body en (!) 'n kwartiers gezaagde hals.

Ik ga dit gitaartje 'n beetje opleuken en voor de lol wil ik er zo'n goudkleurig Fender logo op dat tussen '64 en '68 werd gebruikt.

Dus....

heeft iemand dat of 'n adres? 't Gaat om 'n Strat met tremolo.

Tristan
27 december 2006, 20:26
Wat voor gitaar is het dan, geen Fender denk ik?
Het logo kan ik je niet verder mee helpen denk ik, bij Peer Dellen heb ik ooit wel eens van die imitatie Fender spaghetti logo's op zijn gitaren gezien, misschien dat hij er meer van weet...

Renoud
27 december 2006, 20:29
Hier op Marktplaats (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/63459663-waterslide-decal-logo-voor-fender.html)

Of zelf maken (http://www.projectguitar.com/tut/logo.htm) :D

Chris Winsemius
27 december 2006, 21:08
@Tristan

'n Echte Alba voor minder dan 60 euro ex. btw :)
Had nog wat PayPal/etc. en zag er laatst 'n topic over, en 't is m'n eerste Ebay aankoop ever. Volgens mij heb ik met deze zeer veel mazzel gehad; goeie hals en body (elzen-achtig). Sunburst is zeer mooi gedaan (beetje early 60s achtig) en de elementen zijn net zo goed/slecht of beter als andere keramische el chepo meuk. De unplugged klank is zeer ok en 't speelt lekker.

Plan is 'n beetje dit:
met wat GFS spul (zal daar nog 'n topic over starten) kijken of er onder de 250 ex. btw 'n goeie spare axe van te maken is

@Renoud
Thanks!!! Heb even die adverteerder gecontact, ik vermoed dat ik logo #2 nodig heb.

Voor m'n Trèsquire (Esquire v/e Tele gemaakt en dan met 'n bijzondere, eigen ontworpen 3-weg-schakeling) had ik zelf 'n logo gemaakt wat behoorlijk goed gelukt is met 'n tip van Sjak Zwier gitaarbouw uit Vlissingen.

Nogmaals dank voor jullie input!

Renoud
27 december 2006, 21:58
Ik heb toevallig ook gekeken naar zo'n alba! Volgens mij had ik dat topic nog gestart: Goedkope donorstrat (alba) (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84468). De meningen waren toen nogal gemengd, en heb uit eindelijk maar een losse body (elzen) en hals(maple) gekocht op ebay..

Op welke manier had je het de vorige keer gedaan dan? Ik zit met het probleem dat die maple hals al gelakt is (en dik ook) dus ik ben een beetgje bang om hem op te schuren en zelf weer te lakken..

We hebben trouwens wel een hoop hetzelfde he 8-) dat GFS spul ook al :rockon:

Tristan
27 december 2006, 22:11
Hee Chris,

Gaat alles weer wat beter?
Ik ken het niet Alba, ik ken wel Jessica Alba, dat is volgens mij wel wat, maar zoals je het omschrijft klinkt het in ieder geval wel interessant... :)

Chris Winsemius
27 december 2006, 22:12
Ik heb toevallig ook gekeken naar zo'n alba! Zelfs nog een topic over gestart: Goedkope donorstrat (alba) (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84468). De meningen waren toen nogal gemengd, en heb uit eindelijk maar een losse body (elzen) en hals(maple) gekocht op ebay..

Dat topic had ik ook gelezen maar heb toch de gok gewaagd. Had trouwens vandaag nog Ed H. van Mocambo blues aan de lijn die het ook 'n leuke optie vond (voor gitaar-in-de-fik-acts op podia) en hij vertelde mij dat het absoluut goedkoper was dan 'n losse hals, body, etc. via marktplaats.
Nogmaals: ik denk dat ik met deze heel veel mazzel heb gehad maar voor dat bedrag zullen anderen die misschien wat minder zijn nog altijd veel bang-for-the-buck zijn.


Op welke manier had je het de vorige keer gedaan dan? Ik zit met het probleem dat die maple hals al gelakt is (en dik ook) dus ik ben een beetgje bang om hem op te schuren en zelf weer te lakken..

Verschillende soorten beits door elkaar (licht-bruin en 'n beetje rood-achtige). Eerst subtiel schuren en dan wat beitsen. Ik had het icm met 'n aantal biertjes gedaan dus ik weet de exacte formule niet meer :D


We hebben trouwens wel een hoop hetzelfde he 8-) dat GFS spul ook al :rockon:

Normaal ben ik 'n ontzettende parts-snob (MercuryMagnetics trafo's, Celestion Heritage speakers, etc. voor amps en Lollar, SD, etc. of zelfs oude jaren 60 onderdelen voor gitaren en zodra het te lastig wordt het laten installeren door 'n prof. gitaarbouwer) maar in dit geval moet het "een beetje leuk blijven".

Fijne avond!

Chris Winsemius
27 december 2006, 22:31
Hee Chris,

Gaat alles weer wat beter?
Ik ken het niet Alba, ik ken wel Jessica Alba, dat is volgens mij wel wat, maar zoals je het omschrijft klinkt het in ieder geval wel interessant... :)

Hoi Tristan

Heel langzaam aan ietsje beter (ik mail je daar anders wel over).

Alba: zeer goedkope gitaren, zie dit topic. (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=84468)

Ik heb gewoon de gok gewaagd (volgens mij hebben ze ook lefties!) en deze is gewoon (unplugged) zeer ok. Ik weet absoluut niet hoe andere exemplaren spelen/klinken maar met deze heb ik volgens mij 'n leuke basis.

Normaal gesproken koop ik nooit ongezien gitaren...