PDA

View Full Version : morgen naar feedback..



Timotio
27 december 2006, 19:07
aangezien het bijna mijn verjaardag is wilde mijn pa en ik morgen naar feedback gaan om wat leuks te halen. Ik zit alleen nog te twijfelen tussen een staalsnarige akoestische gitaar of multi-effecten voor m'n elektrische... denk dat het het laatste wordt. Maar er zijn verschillende feedback afdelingen en dus is de vraag: hebben ze in utrecht wel effecten of is dat bij ene ander filliaal?

over de multi-effecten gesproken. Ik ben een beginneling op dit gebied en wil dus wat leuks halen om met effecten te experimenteren. max ligt denk ik rond de 130 euro, dus welke bevelen jullie me aan om mee te beginnen?

alvast bedankt :hippie:

hoofd
27 december 2006, 19:09
Ik raad je allereerst aan om even te wachten met naar de Feedback te gaan, want rond deze tijd is het er behoorlijk druk ;).

Timotio
27 december 2006, 19:11
Ik raad je allereerst aan om even te wachten met naar de Feedback te gaan, want rond deze tijd is het er behoorlijk druk ;).

tjah dat kan ik me voorstellen maar pa en ik hebben toch morgen uitgekozen om wat leuks te gaan doen omdat we nogal krap in schema zitten, dus ik denk dat ik de drukte maar voor lief neem...

robert-gitarist
27 december 2006, 20:00
Test eens de Boss ME50 uit.Dat vind ik een leuk multi effect met zeer goeie deley en modulatie(chorus,phaser,flanger etc) effecten aan boord.De overdrives en distortions zijn wel iets minder maar om mee te beginnen goed genoeg.Nieuw kost ie dacht ik rond de 300 euro maar 2de hands,met beetje mazzel wel te vinden voor 130-150 euro.Een nieuw multi effect voor 130 is namelijk best moeilijk.Je zou nog kunnen kijken wat Behringer heeft(de V-amp bijv.) en Digitech.Dat laatste ben ik niet zo in thuis.Oh en niet te vergeten Zoom,die heeft ook wel een paar.

grayfink
27 december 2006, 20:01
http://www.feedback.nl/?id=55&b=G21U Het kleinere broertje van deze kost 99, heeft geen expressiepedaal en usb. Koop deze maar, kan je gelijk multitracken op de pc! (En in Utrecht hebben ze ook effecten hoor)

vulvasonic
27 december 2006, 20:25
Neem voor mij ook iets leuks mee.

Bij voorbaat dank!
VRIEND!!!!! :D

Timotio
27 december 2006, 20:46
Neem voor mij ook iets leuks mee.

Bij voorbaat dank!
VRIEND!!!!! :D

mag ik dan eerst even jouw pinpas en pincode in ontvangst nemen vriend? :D

marter544
27 december 2006, 20:52
Als je zoom multi-effecten (gfx-3, gfx-1, G1x, G2 etc.) gaat testen, post dan even je bevindingen!

Timotio
27 december 2006, 21:03
Als je zoom multi-effecten (gfx-3, gfx-1, G1x, G2 etc.) gaat testen, post dan even je bevindingen!

ok zal ik doen. zal niet echt goeie review worden als noob maar zal er aan denken :D. ik vraag me zowiezo al af wat het verschil tussen de gfx-3 en g 2.1 u, maar daar kom ik morgen wel achter denk ik. De gitaar gaat in ieder geval achterin de auto

Hydra
27 december 2006, 22:27
Persoonlijk zou ik zelf voor 2dehands gaan, zeker de multieffecten schrijven 2dhands behoorlijk af dus heb je gewoon een in de regel een beter klinkend apparaat, wat vaak nog meer opties heeft ook (als je er al niet in verzuipt :P)

Timotio
28 december 2006, 20:03
Ok dus vanmiddag met me pa naar feedback geweest om effecten te halen.

ze hadden niet veel meer in huis i.v.m kerstinkopen maar toch wat leuke dingen.
eerst kreeg ik een zoom g2.0 (zonder expressiepedaal dus) voorgeschoteld, maar die ging vrij snel weer weg. Zowel ik als de verkoper konden niet goed achter de configuratie van dat ding komen omdat er veel afkortingen op stonden en alles ingebouwd zat in 2 knopjes met onnoemelijk veel functies. Daarna kreeg ik de korg ax1500g toneworks in handen. Mooi ding, dat goed overzichtelijk is en met best mooie sounds. als laatste optie was er nog de line6 floorpod. Ik vond deze minder fijn in omgang dan de korg, maar toch kwamen er goeie sounds uit en de configuratie was ook best ok. ik ben toch voor de Korg gegaan omdat die mij het meeste lag in de bediening en de sounds goed genoeg voor me zijn, dus die staat nu naast me.

Wat denken jullie goeie keuze of niet?

Helter Skelter
28 december 2006, 20:34
dat denk ik wel..

de ervaring leert meestal dat als je een te 'bewerkelijke' FX-processor koopt de lol er snel af is en 'm weer verkoopt.

goede sounds + gebruiksvriendelijkheid is wat telt imo :satisfie:

LCH
29 december 2006, 11:35
In principe is elke keuze goed, zolang je er zelf maar tevreden mee bent. Zo'n Korg AX 1500 G gebruikt REMS-technologie voor modeling als ik me niet vergis. Diezelfde REMS-technologie gebruikt Vox voor de modeling in de AD60 en AD120. Van die versterkers ben ik erg onder de indruk, dus wat dat betreft zit je goed met die Korg.

Goed ding ook voor het geld. 189 is niet zo heel veel geld in vergelijking met een Boss GT8 of een Vox Tonelab. Veel plezier ermee. :D