PDA

View Full Version : allround wah



Rutger
27 december 2006, 16:30
Hey,

ik heb heel wat topics doorgespit maar kom er toch niet helemaal uit....

de ene wah doet t clean beter, de ander is weer goed met high-gain en de volgende weer uitstekend met Fuzz. de ene helft is wel TB en de andere helft niet, de een houdt van singlecoils en de ander weer van humbuckers, sommigen kun je naar smaak tweaken maar hebben toch hun beperkingen...

nu speel ik in een coverband en in een rockband, is mijn eigen smaak blues(rock), ik speel zowel Strat als Les Paul, er zit een Tele aan te komen...voor mij komen dus alle mogelijkheden voorbij, en ik ben niet van plan om 3 wah pedalen aan te schaffen... dus eigenlijk heb ik een Wah nodig die het allemaal vrij goed aankan.

zelf heb ik lange tijd een Vox V847 gehad die ook TB was, maar ik was er uiteindelijk op uitgekeken. de 535Q vond ik wel leuk maar die is dan weer niet TB.... toch wel noodzakelijk bij fuzz gebruik.

dan kom je denk ik al gauw bij de RMC3, helemaal naar smaak te tweaken en klinkt geweldig, maar die valt dan weer buiten m'n budget. de RMC2 ziet er ook wel interessant uit, maar ik betwijfel of die allround genoeg is.

dus... iemand goede suggesties voor een allround Wah?

AoDf
27 december 2006, 16:52
Probeer de RMC Picture wah anders. Ik heb zowel de RMC3 en de picture wah. Om de 1 of andere reden gebruik ik bijna uitsluitend de picture. Gewoon simpel aanklikken en een gelijk een lekkere warme sound. De RMC3 is erg veelzijdig maar daardoor voor mij ook weer lastiger in het gebruik, ik bleef op een gegeven moment maar tweaken en tweaken omdat ik probeerde telkens weer net iets beters of anders te vinden, das het nadeel van al die mogelijkheden.

De picture is naar mijn idee zeker geschikt voor blues/rock. Ik speel echter alleen met een Les Paul over de wah, heb geen singlecoil gitaar dus daar kan ik niets over zeggen hoe dat klinkt.

True-bypass of niet maakt voor een fuzz niet uit, het gaat erom dat de output van de wah gebufferd is of niet, wil ie werken met een fuzz erachter. Ik dacht de dat nieuwe (inmiddels huidige) versies van de RMC wah's standaard met gebufferde output geleverd worden, dus fuzz-vriendelijk.

cosmos
27 december 2006, 16:53
Hey Rutger,
wat is je budget? RMC-3 was ook altijd buiten mijn budget, maar ik kocht eerst een Vox, toen een RMC-2 en heb die uiteindelijk toch ingeruild voor een RMC-3 vanwege de vele mogelijkheden en sounds, dus ja...

strat58
27 december 2006, 17:06
Hey,

ik heb heel wat topics doorgespit maar kom er toch niet helemaal uit....

de ene wah doet t clean beter, de ander is weer goed met high-gain en de volgende weer uitstekend met Fuzz. de ene helft is wel TB en de andere helft niet, de een houdt van singlecoils en de ander weer van humbuckers, sommigen kun je naar smaak tweaken maar hebben toch hun beperkingen...

nu speel ik in een coverband en in een rockband, is mijn eigen smaak blues(rock), ik speel zowel Strat als Les Paul, er zit een Tele aan te komen...voor mij komen dus alle mogelijkheden voorbij, en ik ben niet van plan om 3 wah pedalen aan te schaffen... dus eigenlijk heb ik een Wah nodig die het allemaal vrij goed aankan.

zelf heb ik lange tijd een Vox V847 gehad die ook TB was, maar ik was er uiteindelijk op uitgekeken. de 535Q vond ik wel leuk maar die is dan weer niet TB.... toch wel noodzakelijk bij fuzz gebruik.

dan kom je denk ik al gauw bij de RMC3, helemaal naar smaak te tweaken en klinkt geweldig, maar die valt dan weer buiten m'n budget. de RMC2 ziet er ook wel interessant uit, maar ik betwijfel of die allround genoeg is.

dus... iemand goede suggesties voor een allround Wah?

Tja maar een oplossing een Area 51 Vintage Italian Wah kit en je pedal klinkt precies als een oude Vox, heb hem zelf ook en ben erg tevreden over de sound echt 60thies en 70. Ik speel vml Blues Rock uit de jaren 60 en 70 en vind het er erg goed bij passen, van funky slagjes tot Hendrix's Voodoo Chile het zit er allemaal in. Oh ja de mijne is natuurlijk TB. Gvees kan meer vertellen.
Peace prettige dagen en een zeer muzikaal 2007 Strat58

AoDf
27 december 2006, 18:33
Tja maar een oplossing een Area 51 Vintage Italian Wah kit en je pedal klinkt precies als een oude Vox, heb hem zelf ook en ben erg tevreden over de sound echt 60thies en 70. Ik speel vml Blues Rock uit de jaren 60 en 70 en vind het er erg goed bij passen, van funky slagjes tot Hendrix's Voodoo Chile het zit er allemaal in. Oh ja de mijne is natuurlijk TB. Gvees kan meer vertellen.
Peace prettige dagen en een zeer muzikaal 2007 Strat58

Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat de area 51 vrij mild is vergeleken met de picture wah, minder vocaal zeg maar, maar als je daarvan houdt of naar op zoek bent is het zonder meer een lekkere wah. De picture klinkt iets nadrukkelijker, misschien iets feller, zonder warmte te verliezen zeg maar.

Rutger
27 december 2006, 21:44
ik heb ook aan de picture wah zitten denken, maar ik dacht dat ie niet zo samenging met humbuckers...? of was het alleen high-output pickups?

ik heb mijn budget nog niet helemaal vastgesteld, omdat ik nog meer aankopen in de planning heb, maar een RMC3 is gewoon te duur... mits 2dehands.

ik vrees alleen dat als de Area 51 op een Vox lijkt, ik er snel op uitegekeken zal zijn, want die heb ik een tijdje terug weggedaan.... ;)

AoDf
27 december 2006, 22:43
ik heb ook aan de picture wah zitten denken, maar ik dacht dat ie niet zo samenging met humbuckers...? of was het alleen high-output pickups?

ik heb mijn budget nog niet helemaal vastgesteld, omdat ik nog meer aankopen in de planning heb, maar een RMC3 is gewoon te duur... mits 2dehands.

ik vrees alleen dat als de Area 51 op een Vox lijkt, ik er snel op uitegekeken zal zijn, want die heb ik een tijdje terug weggedaan.... ;)

De RMC1 is in eerste instantie voor single-coil getuned volgens de Teese site.

Rutger
28 december 2006, 08:57
ik begin ze inmiddels door elkaar te halen... :roll:

de Picture heb ik een tijd terug op de pedalendag gehoord en wat ik me ervan kan herrinneren vond ik m erg oke. k heb wat soundsamples gevonden en daarop klinkt de Picture waanzinnig :satisfie:
ik zag dat er ook een mod is tegen oscilleren, maar k vind oscilleren eigenlijk wel vet :p

Maareh... is hij echt allround genoeg? Voor m'n eigen stijl klinkt ie perfect, maar ik moet m goed kunnen gebruiken met zowel singlecoils als humbuckers, distortion en clean

cosmos
28 december 2006, 09:51
Check eens wat de nieuwe RMC-3 tegenwoordig kost, ik weet dat ze in de VS in prijs gedaald zijn en nu net zoveel kosten als een RMC-2..

strat58
28 december 2006, 15:41
ik heb ook aan de picture wah zitten denken, maar ik dacht dat ie niet zo samenging met humbuckers...? of was het alleen high-output pickups?

ik heb mijn budget nog niet helemaal vastgesteld, omdat ik nog meer aankopen in de planning heb, maar een RMC3 is gewoon te duur... mits 2dehands.

ik vrees alleen dat als de Area 51 op een Vox lijkt, ik er snel op uitegekeken zal zijn, want die heb ik een tijdje terug weggedaan.... ;)

Ja een nieuwe Vox: maar een oude Vox klinkt heel anders, veel meer als een stem, luister maar naar Voodoo chile of naar oude soulnummers. Een nieuwe Vox klinkt kaal en treble achtig, een oude klinkt rond en met een warm treble en midden geluid. (lees Harmony Central er maar op na)
Peace Strat58

Ash ketchum
28 december 2006, 16:13
Een nieuwe Vox met BC109's klinkt al een stuk warmer en stemachtiger dan een nieuwe met de standaard mpsa18's. Een nieuwe vox is een leuke basis om een goede wah te bouwen. Op het net staan genoeg mod's om een wah naar je eigen smaak aan te passen.

ateng
28 december 2006, 21:03
Ik heb een CryBaby GCB-95 gekocht en daarna zelf gemod met een paar weerstandjes. Hij klinkt nu meer vocaler zeg maar en met iets meer laag en zonder dat schelle toon. Ik was aan weerstandjes €0,45 kwijt en aan solderen ongeveer 5 minuten.

Rutger
29 december 2006, 09:14
Ja een nieuwe Vox: maar een oude Vox klinkt heel anders, veel meer als een stem, luister maar naar Voodoo chile of naar oude soulnummers. Een nieuwe Vox klinkt kaal en treble achtig, een oude klinkt rond en met een warm treble en midden geluid. (lees Harmony Central er maar op na)
Peace Strat58
Ah, klinkt goed :)

Is er nog veel verschil met de Picture? Die is vlg hetzelfde concept gebouwd

Nielsje
12 oktober 2007, 16:09
Euh... topic is al een paar maandjes oud... gaan we nu alle wah topics bumpen?

Mitch
12 oktober 2007, 16:38
Inderdaad heel behulpzaam, nachtvliegje, maar een half jaar na dato....mwoh... :satisfie:

Je bent volledig terecht enthousiast over de Picture Wah, maar vier topics omhoog schoppen is wat veel van het goede.

Nitefly7
12 oktober 2007, 18:19
had niet op data gelet, sorry!
opmerking (enthousiast), is verhuisd naar recenter topic.. (en deze post bumpt ook weer, maar goed..)

Dirk_Hendrik
12 oktober 2007, 18:29
Eventueel een interessant draadje voor de modbewuste wah-gebruikers:

http://www.phpbbserver.com/freestompboxes/viewtopic.php?t=286&mforum=freestompboxes

Nitefly7
12 oktober 2007, 18:40
Eventueel een interessant draadje voor de modbewuste wah-gebruikers:

http://www.phpbbserver.com/freestompboxes/viewtopic.php?t=286&mforum=freestompboxes

meneer de moderator wees me net op 't feit dat dit draadje een jaartje oud is :)

maar ook ik zal ff de link checken..!

Raffel
12 oktober 2007, 18:44
probeer de Automagic Silvermachine eens van Musician Sound Design. Waarschijnlijk 1 van de duurste boutique wah's die er zijn maar geen tonesuck en super handig systeem voor het activeren van de wah. En daarnaast iets van 24 verschillende mogelijkheden voor de wah sound zelf (en binnenin nog de sweep in te stellen ook)