PDA

View Full Version : krullende kabels, alternatief?



sofa
27 december 2006, 16:24
Hoi,

Mijn gitaarkabels (naar de versterker) krullen altijd zo irritant, of ik nou Planet Wavers gebruik of Fender of welk merk dan ook. Zijn er kabels die dat niet doen?

Willem

Mr.Bluesbreaker
27 december 2006, 16:27
Spectrafelx "Baldee" doet dat niet, de "Vintage" reeks van hetzelfde merk weer wel. Klotz "Lagrange" doet het zelfs extreem, en een andere klotz kabel die ik heb met goudkleurige pluggen helemaal niet. Zo zie je maar weer, geen peil op te trekken:D

Rutger
27 december 2006, 16:41
af en toe je kabels even 'recht'wrijven, dat is het enigste wat het ze een beetje rechthoudt. meer kun je niet doen... ;)

Bl44t44p
27 december 2006, 18:24
Gewoon met je vingers langs gaan (vanuit kabel richting plug) en de 'draai'/krul er uit halen, what's the problem?

Mr.Bluesbreaker
27 december 2006, 18:38
Sommige kabels blijven krullen, ook al haal je de krul er dus elke keer weer uit.
Ik snap dat het irritant is, en ik gebruik de "krulkabels" die ik heb ook nooit tussen gitaar en board, alleen tussen board-amp of voor de effectsloop.

GunMetalBlue
30 december 2006, 00:21
Ik zou dan voor die spectraflex gaan...

En idd, soms gaat de interne kabel IN de externe kabel gekruld zitten, dan heb je de zeikelarij!

Ik ben wel blij dat ik niet de enige ik-moet-mijn-kabels-recht-houden-freak ben

Stratman70
30 december 2006, 14:13
Het heeft ook veel te maken met de manier waarop je de kabel oprolt.

sofa
1 januari 2007, 06:36
Het heeft ook veel te maken met de manier waarop je de kabel oprolt.

Vertel! Wat is de truc?

Gelukkig nieuwjaar trouwens!

Willem

sofa
1 januari 2007, 06:38
Spectrafelx "Baldee" doet dat niet,

Verkopen Tonika of Westerhaven die dingen?

Willem

Gearjunkie
1 januari 2007, 11:44
Het heeft ook veel te maken met de manier waarop je de kabel oprolt.

Precies, hier zit de truc.
Ik ben boomverzorger en zit met 40m lange touwen, die hetzelfde probleem hebben... mits niet goed opgeslagen. (zo heet het oprollen van een touw)

Punt is dat je bij verkeert oprollen steeds een slag in de kabel gooit.
En: de kabel niet afrold, maar gewoon uit elkaar gooit, dan heb je ook problemen.
Verder sta je natuurlijk ook niet altijd stil als je speelt en maak je weer nieuwe kronkels :(

Om dit alles te voorkomen: draadloos spelen! (heb ik ook niet hoor...)

Stratman70
1 januari 2007, 14:54
Precies. En zo zit dat.

En jullie ook allemaal gelukkig nieuwjaar natuurlijk.

sofa
7 januari 2007, 19:45
Spectrafelx "Baldee" doet dat niet, de "Vintage" reeks van hetzelfde merk weer wel. Klotz "Lagrange" doet het zelfs extreem, en een andere klotz kabel die ik heb met goudkleurige pluggen helemaal niet. Zo zie je maar weer, geen peil op te trekken:D

Nabrander. Blijkt dat ik thuis nog een (wat krakende en af en toe haperende) Spectraflex Vintage heb liggen. Maar weer eens geprobeerd, maar die krult mooi niet. Eniog idee waar je deze kabel kunt kopen? Wilt toch nog wel eentje proberen.

Willem