PDA

View Full Version : SPDIF-signaal versnelt??



outside
27 december 2006, 15:23
Ik probeer een lied op te nemen met zeer beperkte middelen en tot nu toe ging het redelijk goed maar nu wou ik mijn gitaar opnemen met de digitale output van mijn vox tonelab naar de spdif in van mijn geluidskaart en dan gebeurt er iets vreemds. Ik neem op, terwijl ik de bas en drum hoor in mijn koptelefoon, maar als ik dan de opname beluister is mijn gitaar plotseling versnelt en begint die zelfs vroeger te spelen dan bas en drum en wordt het een chaos, dit is verschrikkelijk lastig om achteraf te bewerken dus kan iemand mij zeggen wat ik hier aan kan doen zodat dit niet meer voorkomt? Ik werk met een aldi pc van 3 jaar geleden(pentium IV, 2,6GHZ) en met het programma "magix music audio studio 2005".

Jimi Hendrix
27 december 2006, 17:11
iets met de samplerate?

bass blom
27 december 2006, 18:54
hoe komen die drums en bas er op?
doet me denken aan een sync probleem
probeer hetzelfde eens met een analoge uit/ingang?

Roman
28 december 2006, 08:59
typische samplerate problemematiek zo lijkt. Stem beide af op zelfde aantal kHz. Stel je neemt op met 44kHz en je bron is 48kHz, dan klinkt het idd versneld. Dus je zou in cooledit of wat ook een 48kHz track kunnen aanmaken. (check de samplerate van je vox !)

outside
28 december 2006, 12:53
hoe komen die drums en bas er op?
doet me denken aan een sync probleem
probeer hetzelfde eens met een analoge uit/ingang?

Microfoons naar mengpaneeltje en die output dan naar de line in van de pc. Met analoge signalen ging het allemaal goed.


typische samplerate problemematiek zo lijkt. Stem beide af op zelfde aantal kHz. Stel je neemt op met 44kHz en je bron is 48kHz, dan klinkt het idd versneld. Dus je zou in cooledit of wat ook een 48kHz track kunnen aanmaken. (check de samplerate van je vox !)

Daar had ik nog niet aan gedacht! (ik gebruik nog maar pas spdif ;-) ) Ik zal het straks uit proberen.

bass blom
28 december 2006, 14:45
precies, analoog ging het goed.. zal mogelijk op 44.1 opgenomen zijn.
dan ga je er met je spdif op 48 in? (of is het andersom?)
dan gaat het mis.