PDA

View Full Version : Jackson SL3 vs. Ibanez RG2550



a darker shade of grey
27 december 2006, 10:25
Dus:
Deze (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=15713) of deze (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=10695)

Fire away!

DarknessAwaits
27 december 2006, 10:47
Die Ibanez heb ik zelf, 2 jaar geleden gekocht in Feedback voor 800 euro. Bij deze zaak is hij dus te duur. Erg fijne gitaar, maar de elementen waren maar zo zo. Van de Jackson weet ik niet wat hij zo'n beetje kost, mss dat je die ook goedkoper kunt vinden.

Als ik zou moeten kiezen tussen die twee, ga ik denk ik voor de Jackson. Ziet er net wat luxer uit en heeft standaard leukere elementen erin. En nog een fraaie neckthrough constructie om het af te maken.

JacksonBas
27 december 2006, 12:47
ik zou voor die jackson gaan.alleen de brug lijkt me eigelijk beter van die ibanez voor de rest lijkt me die jackson beter. bovendien ziet ie dr ubergeil uit ;)

Outrage
27 december 2006, 13:24
Lastig, ik heb zelf wel eens op die jackson gespeeld en hij klonk niet overtuigend (2x in een andere winkel). De gitaar was wel 2x slecht afgesteld en de snaren die erop zaten hadden hun beste tijd gehad. Een afstelling kan echt een wereld van verschil maken. Nog een klein minpuntje is de brug: dat is een Jackson brug, geen Original Floyd, dus materiaal van mindere kwaliteit dat bij intensief gebruik snel slijt.

Ik heb voor zowat de zelfde prijs als op die site (1 eurocent meer) een tweedehands USA soloist gekocht met koffer. Speelt en klinkt gigantisch goed. Die SL3 is zeker geen slechte gitaar, maar het verschil is meer dan duidelijk hoor-en voelbaar.

Enkele weken geleden heb ik op één of andere site van een duitse winkel een aantal charvel gezien voor +/- 1000 euro. Er is hier ook een draad over geweest, denk ik. Misschien loopt die actie nog? Het was alleszins heel verleidelijk.

En moest het je interesseren, op 2dehands.be staan een aantal mooie jacksons in aanbieding. Ik ken 2 van de verkopers, één man uit Gent (België) en één uit Hever. Die verkoper uit Hever heeft mij ook aan mijn fantastische (en ik meen te mogen zeggen "fantastische" ;-)) jackson geholpen. Hij heeft nu ook enkele gitaartjes staan die redelijk fantastisch geprijsd zijn. De verkoper uit Gent heeft een DK2M staan, een import jackson dus, met wat aanpassingen (een dimarzio, een hipshot). De aanpassingen zijn wel gedaan door een goed technicus, die opnieuw subliem zijn uitgevoerd. Ik verwijs gewoon door, ik hoop dat dit niet onder spam valt - ik heb hoegenaamd geen enkele winst door dit te zeggen.

intGod
27 december 2006, 14:43
Ik wil even reageren op de "ondermaatste" Jackon tremolo's.

Ik heb zelf 2 Jacksons met een Jackson tremolo. De Fusion EX is 7 jaar oud, de Fusion SS is 14 jaar oud. Zowel de Fusion als de SS komen wekelijks meerdere malen uit de koffer en spelen beiden nog als nieuw alhoewel er hier en daar wat fretwear op zit wat binnenkort wordt weggewerkt. Maar de tremolo doet het nog steeds perfect! De fijnstemmers zijn nog steeds in order, de locking nuts zijn nog steeds perfect en doen hun werk. Het ding is zo stemvast als wat! Na het inspelen kan je ze een week laten staan en dan zijn ze nog steeds perfect gestemd.

Ik moet wel zeggen dat die SL3 wat aan de hoge prijs is. Volgens mij kan je die ook voor 100 tot 150 euro minder vinden. Het probleem is ze te vinden want er zijn in mijn ervaring steeds minder Jacksons te vinden. Zelfs Kees Dee had er vanochtend maar een paar staan waarvan het merendeel onder de 700 euro zat, en een paar boven de 2000 euro. De middenmoot was niet meer te vinden, daar :(

lupoloco
27 december 2006, 16:33
de nieuwe sl3's worden trouwens met Original Floyds geleverd...

a darker shade of grey
27 december 2006, 17:33
@ Outrage: Ik woon niet in belgië, maar ik neem aan dat opsturen van tweedehands gitaren ook kan? Is wel een beetje eng, want je hebt geen garantie enzo... En die post van die charvel gitaartjes dat was ik ;) Ik was het alleen zelf vergeten, dat is neem ik aan een betere optie dan de jackson en de Ibanez bij mekaar? Zon mooie charvel usa? Ze zien er wel minder mooi uit dan die jackson, maar de vingers willen ook wat...

@lupoloco: is dat echt zo? Volgens mij namelijk nog steeds floyd licensed.

En wat ik me ook nog afvroeg is, of er kwaliteitsverscil ontstaat door het feit dat die ibanez handgemaakt is (team j craft --> prestige serie), en volgens mij is die jackson massaproductie.

Maar nogmaals: hoe verhouden die charvels san dimas usa zich tegenover de jackson en de ibanez?

lupoloco
27 december 2006, 17:37
van de jackson site:

Bridge Floyd Rose® FRT-O2000 Tremolo

a darker shade of grey
27 december 2006, 17:39
van de jackson site:

Bridge Floyd Rose® FRT-O2000 Tremolo

grappig.... :satisfie:

PeterX
27 december 2006, 17:43
Voor de volledigheid, de ibanez heeft ook een licensed floyd, en geen 'echte'.

Kheb zelf twee RG's uit Japan (die nu dus prestige zouden heten) en de betrouwbaarheid van zowel de edge, als lo pro edge tremolo's is buitengewoon.
Mn zilveren RG heb ik bijna 6 jaar geleden nieuw besteld bij feedback voor omgerekend 800 euro en die heb ik de afgelopen jaren echt intensief gebruikt.
Fretboard en frets vertonen al tekenen van slijtage, tremolo nog niet :)

Jammer is en blijft alleen dat vrijwel elke rg tegenwoordig de v7/v8 ibanez, of de ibz/dimarzio pups heeft, of die nu 700 of 1700 euro kost. Bij andere merken heb je voor dat geld gewoon 'echte' pups (seymours, emg, etc).

Qua bespeelbaarheid zou ik iig gaan voor de ibanez, speelt gewoon zalig. @e hands staan er trouwens behoorlijk wat duurdere RG's op markplaats voor 'weinig' ;)

DarknessAwaits
27 december 2006, 17:50
En wat ik me ook nog afvroeg is, of er kwaliteitsverscil ontstaat door het feit dat die ibanez handgemaakt is (team j craft --> prestige serie), en volgens mij is die jackson massaproductie.

Volgens mij houdt de prestige serie enkel in dat de onderdelen een strengere controle ondergaan en natuurlijk dat ze uit japan komen. Handwerk zal er niet echt aan te pas komen.

vulvasonic
27 december 2006, 17:58
De Ibanez is mooier. Meer argumenten heb je toch niet nodig..... :D

intGod
27 december 2006, 18:02
Maar nogmaals: hoe verhouden die charvels san dimas usa zich tegenover de jackson en de ibanez?

Charvel San Dimas? Een tweedehandse, dus. Wat is het serienummer?

De Charvels zijn bijna zo goed als de Jacksons. Ik weet dat het merendeel van de Charvels uit basswood zijn gemaakt, wat ook gebruikt is voor een aantal goedkope en kwalitatief "inferieure" Jackons - voor zover men van kwalitatief inferieur kan spreken bij een Jackson. Met name de uit 1992 stammende Concept serie was uit basswood met alle gevolgen vandien (ander geluid dan de rest van de Professional serie en de meeste modellen die je nu nog kan kopen hebben wat deuken en blutsen).

Uiteraard is er een reden waarom Charvel het stiefzustertje van Jackson is. De gebruikte materialen zijn net wat minder, de pick-ups iets minder goed, de tremolo wat minder robuust, de frets zijn wat minder en ga zo maar door. Maar ga nu niet denken dat het een slechte gitaar is. Je kan een Charvel gewoon niet vergelijken met een Jackson, of het nou een USA is of niet.

Ikzelf vind mijn Jackson Professional Fusion EX a 700 euro nieuwprijs minstens even goed als de duurdere Charvels. Maar dat is mijn licht gekleurde mening :)

Tho
27 december 2006, 18:09
Een poos geleden ben ik zelf nog bijna voor die Jackson gegaan! Wat mij tegenhield waren de hotrails. Ik vond dat de switchmogelijkheden kut waren, want ik wou de brughum en de neckhum tegelijk kunnen gebruiken. Hotrailsjes klinken ook nogal modderig, en 3 humbuckers in een gitaar vind ik sowieso wat te veel van het goeie. Verder is het een prima gitaartje!

Tin
27 december 2006, 19:01
Ik zou voor de ibanez gaan.

De tremelo is beter.(edge pro tremelo is even goed als een echte floyd en sommige vinden de egde zelfs beter)
De hals is beter. (sterker,stabieler in mijn ogen dan)
Er zit een koffer bij.
Ziet er beter uit.

Het enige wat aan die jackson beter is zijn de pickups.(in mijn ogen dan)

Als je voor de ibanez gaat kan je net zo goed de wat goedkopere RG1570 halen.
Verschil zijn de pickups en er zit geen slagplaat op.
En de paint job is anders.

Maar is wel wat goedkoper dus kan je betere pickups er in zetten.

Zelf zit ik er ook aan te denken om een RG1570 te halen.

Tho
27 december 2006, 19:07
Ik zou voor de ibanez gaan.

De tremelo is beter.(edge pro tremelo is even goed als een echte floyd en sommige vinden de egde zelfs beter)
De hals is beter. (sterker,stabieler in mijn ogen dan)
Er zit een koffer bij.
Ziet er beter uit.


hier kan ik het helaas totaal niet mee eens zijn...

a darker shade of grey
27 december 2006, 20:50
@ intGod: Nee nieuw! Mega-aanbieding bij musikschmidt in frankfurt, charvel san dimas usa van 2349 voor 949 euro...maar dus geen gewelidge prijs/kwaliteitverhouding?

@Tin: de 1570 vind ik zo afschuwelijk lelijk he.....gadsamme, en ik vind die slagplaat wel stijlvol, hij staat vaak slecht op foto's en dat is jammer, want het is dus een mirror en niet dat aftandse bruine wat op de site staat.

En die ibanez prestiges zijn toch 'crafted by team j craft' ? Dus toch niet handgemaakt? Naja, ze spelen fantastisch dat weet ik wel...

@Tho: wat vind jij dan? Toch de jackson? Het is tenslotte ook een japanner...

Maar goed...de kern van de vraag: welke is nou echt kwalitatief beter? De meningen lijken nogal verdeeld....

edit: En toch lijkt op de foto die hals van de jackson een stuk comfortabeler dan die van ibanez, bijna perfect zelfs...maar dat kan aan de foto liggen.

Tho
27 december 2006, 20:57
Wat ik zou doen? Ik zou voor de Ibanez gaan. Zelf vind ik de Jackson hals lekkerder, maar de ibanez biedt in dit geval meer voordelen, ookal zit je nog steeds met zo'n totaal nutteloze middensinglecoil :).
Verder bieden de Jackson Pro series ook niet veel interessants.
Voor mij de Ibanez dus

a darker shade of grey
27 december 2006, 20:59
Wat ik zou doen? Ik zou voor de Ibanez gaan. Zelf vind ik de Jackson hals lekkerder, maar de ibanez biedt in dit geval meer voordelen, ookal zit je nog steeds met zo'n totaal nutteloze middensinglecoil :).
Verder bieden de Jackson Pro series ook niet veel interessants.
Voor mij de Ibanez dus

Die middensingle coil is voor mij allesbehalve nutteloos, kun je mooi gebruiken voor cleane stukken om de humbucker wat 'af te blussen'. Dus de jackson speelt lekkerder maar heeft niks interessants te bieden? Maar bij de ibanez vind je juist de single coil weer nutteloos, wat is dan volgens jou het interessante aan die ibanez? Er gaat bij een gitaar toch vrij weinig boven het speelgemak???

Tho
27 december 2006, 21:04
Die middensingle coil is voor mij allesbehalve nutteloos, kun je mooi gebruiken voor cleane stukken om de humbucker wat 'af te blussen'. Dus de jackson speelt lekkerder maar heeft niks interessants te bieden? Maar bij de ibanez vind je juist de single coil weer nutteloos, wat is dan volgens jou het interessante aan die ibanez? Er gaat bij een gitaar toch vrij weinig boven het speelgemak???

Alles wat ik opnoemde, en wat jij opnoemde zijn de meest persoonlijke dingen die er zijn ;) Als die Jackson nou 2 humbuckers had, dan viel de Ibanez meteen af! Maar dat is niet het geval, dus ga ik voor de Ibanez ;)

intGod
27 december 2006, 21:08
@ intGod: Nee nieuw! Mega-aanbieding bij musikschmidt in frankfurt, charvel san dimas usa van 2349 voor 949 euro...maar dus geen gewelidge prijs/kwaliteitverhouding?

Hmmm ... Geen idee wat ik daar van moet denken. Ik wist niet dat ze Charvel naar topniveau hadden getild? 2349 voor een Charvel ...

a darker shade of grey
27 december 2006, 21:12
Alles wat ik opnoemde, en wat jij opnoemde zijn de meest persoonlijke dingen die er zijn ;) Als die Jackson nou 2 humbuckers had, dan viel de Ibanez meteen af! Maar dat is niet het geval, dus ga ik voor de Ibanez ;)

Haha! maar de jackson heeft zelfs drie humbuckers! :P

Tho
27 december 2006, 21:19
Haha! maar de jackson heeft zelfs drie humbuckers! :P

Ja dat zij ik ook al ;) en nog hotrailsjes ook, dus hij valt voor mij af ;)



goh wat ben ik ook een kieskeurig mannetje

intGod
27 december 2006, 21:20
Ja dat zij ik ook al ;) en nog hotrailsjes ook, dus hij valt voor mij af ;)
goh wat ben ik ook een kieskeurig mannetje

Drie is idd wat veel. Maar die Blade Pickups zijn best lekker.

Tho
27 december 2006, 21:23
Drie is idd wat veel. Maar die Blade Pickups zijn best lekker.

Inderdaad, en nog hotrailsjes ook, dat wordt één grote modderbende. Het nadeel is ook, dat je 5 switchkeuzes hebt, en géén daarvan is een beetje geschikt voor mij.

intGod
27 december 2006, 21:30
Inderdaad, en nog hotrailsjes ook, dat wordt één grote modderbende. Het nadeel is ook, dat je 5 switchkeuzes hebt, en géén daarvan is een beetje geschikt voor mij.

De gustibus ... ;)

DarknessAwaits
27 december 2006, 21:37
Ik heb niet goed opgelet blijkbaar, ik dacht dat de jackson HSS config had. Tjsa... wat je met 3 humbuckers moet is me ook echt een raadsel. Ik zou in ieder geval de schakeling veranderen, zodat het HsH wordt. Kleine ingreep, maar wel effectief.

Tho
27 december 2006, 21:57
Ik heb niet goed opgelet blijkbaar, ik dacht dat de jackson HSS config had. Tjsa... wat je met 3 humbuckers moet is me ook echt een raadsel. Ik zou in ieder geval de schakeling veranderen, zodat het HsH wordt. Kleine ingreep, maar wel effectief.

Ja toen ik geïnteresseerd was in dat ding duurde het bij mij ook even ja!

AART
27 december 2006, 22:11
Volgens mij houdt de prestige serie enkel in dat de onderdelen een strengere controle ondergaan en natuurlijk dat ze uit japan komen. Handwerk zal er niet echt aan te pas komen.


Jups.

Alleen de top of the line RG's (RGT3020, RGT3120) zijn handgebouwd, maar volgens mij is dat tegenwoordig de RGT320, en of die handcrafted is door Team J-Craft weet ik niet.

a darker shade of grey
28 december 2006, 10:22
Hm, het wordt wel een duur grapje om die hums door egte single coils te vervangen, dat ding kost al 1000 piek...

Zijn er nog andere alternatieven voor deze gitaar?

Outrage
28 december 2006, 10:58
Ik zou die charvels verkiezen boven je jackson of die ibanez. Al blijft 't vreemd dat die pijzen zo laag waren. Stockoverschot waarschijnlijk, ofwel was er iets aan. In ieder geval, als ze helemaal intact waren, dan zou ik er niet lang over aarzelen. Ik weet niet of die gitaren nu nog steeds voor die prijs verkocht worden? Charvel staat toch zowat garant voor kwaliteit. En San Dimas staat bij de charvel adepten erg hoog aangeschreven. Echte kwaliteitsgitaren. Verhaal achter Charvel/Jackson komt ongeveer op 't volgende neer: zij waren oorspronkelijk 2 bouwers die samenwerkten (ze zijn begonnen met strats te modifiëren en zijn daarna een eigen gitaarlijn begonnen), maar na verloop van tijd heeft Jackson zich afgesplitst om wat agressievere modellen te maken. Dit naar aanleiding van de gitaar van Randy Roads. Ondertussen heb je zowel bij jackson als charvel argessieve en minder agressieve modellen. Ik heb wel die indruk dat charvel (zeker de laatste tijd) meer prestige heeft en uitsluitend luxueuze instrumenten maakt. Zij hebben geen (recente) goedkope of middenklasse gitaren. Moest je er nog eentje te pakken kunnen krijgen, zou ik niet te lang aarzelen, hoor.
Een andere mogelijkheid is Carvin, die schijnen ook subliem te zijn! Maar dat is enkel van horen zeggen.

kiem
28 december 2006, 11:09
Dus:
Deze (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=15713) of deze (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=10695)

Fire away!de voor en nadelen die ik zie.

ibanez, de dimarzio/ibz spreken mij niet zo aan, maar dat kan ook meer t idee zijn, kheb verder niet veel ervaring met deze pickups.

De jackson vind ik weer aantrekkelijk omdat je seymourduncan elementen krijgt, nu gaat dit natuurlijk ook weer van persoonlijke voorkeur uit.

jackson, licensed floyd rose, op de ibanez zit nog een edge pro tremolo, die naar mijn ervaring een stuk beter zijn dan welke tremolo dan ook, niet zo stemvast als een originele floyd rose, maar met een edge pro kan je somige tremolo truukjes veel beter en mooier doen (mijn ervaring).

jackson vind ik weer aantrekkelijk omdat je seymourduncan elementen krijgt, nu gaat dit natuurlijk ook weer van persoonlijke voorkeur uit.

persoonlijk zou ik de ibanez nemen alleen vanwege de tremolo al. en die humbuckers zijn zo te verwisselen, terwijl je bij de jackson weer aan de singlecoil sized elemented vastzit in de mid en neck positie (maardas ok weer persoonlijke voorkeur)



beste advies blijft tog, probeer ze es allebij, krijg je beter indruk van de gitaren dan anneer 100 mensen je iets vertellen.

Tho
28 december 2006, 11:14
Outrage: Charvels zijn inderdaad erg goed, maar die zijn in ons landje en omstreken wel relatief moeilijk te krijgen.
Darker shade: Is de tremolo een streng verijste? Als dat niet zo is, weet ik nog een hoop leuks!
Check trouwens ook de duurdere LTD series eens, vet spul zit daar tussen!

intGod
28 december 2006, 14:55
Hm, het wordt wel een duur grapje om die hums door egte single coils te vervangen, dat ding kost al 1000 piek...

Zijn er nog andere alternatieven voor deze gitaar?

Voor een 1000 euro heb je tegenwoordig een Dinky uit de Select serie. Het is een beetje zoeken, maar ze zijn er wel. Vraag is of je een vaste brug of een tremolo wil. Maar de Select serie van Jackson is zeker niet te versmaden! En dan heb je meteen ook een USA in handen (alhoewel dat niets wil zeggen sinds Fender de boel heeft overgenomen ...)

a darker shade of grey
28 december 2006, 17:21
Tremolo is zeker geen vereiste...

edit: en kan iemand mij dan vertellen waar de usa dinkys voor 1000 piek de toonbank overgaan??????

intGod
28 december 2006, 22:27
Tremolo is zeker geen vereiste...

edit: en kan iemand mij dan vertellen waar de usa dinkys voor 1000 piek de toonbank overgaan??????

http://www.nederlandmuziek.com/html/gitaren_prod_el_jackson_1.html

Halverwege staat een Soloist voor 1059. Die krijg je wellicht voor 1000 euro mee of je kan er wel een strap en wat snaren bij handelen. En de Dinkies staan er ook tussen. Hij heeft niet die typische kop van een Jackson, maar het is er wel een. En hij is nog uit de Select serie ook ...

Tho
28 december 2006, 22:41
Voor een 1000 euro heb je tegenwoordig een Dinky uit de Select serie. Het is een beetje zoeken, maar ze zijn er wel. Vraag is of je een vaste brug of een tremolo wil. Maar de Select serie van Jackson is zeker niet te versmaden! En dan heb je meteen ook een USA in handen (alhoewel dat niets wil zeggen sinds Fender de boel heeft overgenomen ...)

1000 piek 2e hands ja..
Mag ik wel even voorop stellen dat de kwaliteit van de Jackson USA modellen NIET achteruit is gegaan? Er is inderdaad even een mindere periode geweest, maar gelukkig heb ik een Jackson USA uit mei 2006 ;)

Tho
28 december 2006, 22:43
Tremolo is zeker geen vereiste...

edit: en kan iemand mij dan vertellen waar de usa dinkys voor 1000 piek de toonbank overgaan??????

tremolo geen vereiste dus! Heel mooi, want mag ik je dan een strings-thru aanraden? En vond je Dean niks? zit ook vet spul tussen..

pol
28 december 2006, 22:47
http://www.nederlandmuziek.com/html/gitaren_prod_el_jackson_1.html

Halverwege staat een Soloist voor 1059. Die krijg je wellicht voor 1000 euro mee of je kan er wel een strap en wat snaren bij handelen. En de Dinkies staan er ook tussen. Hij heeft niet die typische kop van een Jackson, maar het is er wel een. En hij is nog uit de Select serie ook ...

da's geen jackson USA, da's een van die goedkopere japanse jacksons...

deze dus..

http://www.jacksonguitars.com/products/search.php?partno=2910104503

als je voor 1000 euro een Amerikaanse soloist wil moet je al heel veel geluk hebben.

Tho
28 december 2006, 22:50
http://www.nederlandmuziek.com/html/gitaren_prod_el_jackson_1.html

Halverwege staat een Soloist voor 1059. Die krijg je wellicht voor 1000 euro mee of je kan er wel een strap en wat snaren bij handelen. En de Dinkies staan er ook tussen. Hij heeft niet die typische kop van een Jackson, maar het is er wel een. En hij is nog uit de Select serie ook ...

Dat is inderdaad een dikke leugen die daar staat Pol! Dat is een gitaar uit de MG series. Fijne dingen hoor, maar het is inderdaad een japanner.

Tho
28 december 2006, 22:51
als je voor 1000 euro een Amerikaanse soloist wil moet je al heel veel geluk hebben.

Dat lukt je niet, tenzij het een 2e hands is. Zelfs in de USA gaan ze niet voor 1000 euro weg (en dan omgerekend naar dollars).

a darker shade of grey
29 december 2006, 13:48
Inderdaad mooi dingetje, maar ik wil geen EMG elementen...

En wat voor Dean dan?

Tho
29 december 2006, 13:53
Inderdaad mooi dingetje, maar ik wil geen EMG elementen...

En wat voor Dean dan?

Een mooi ML '79 bijvoorbeeld! Of een Dean V. Kijk maar eens op www.musik-produktiv.de. Daar staat een hoop moois

a darker shade of grey
29 december 2006, 13:54
Een mooi ML '79 bijvoorbeeld! Of een Dean V. Kijk maar eens op www.musik-produktiv.de. Daar staat een hoop moois

Bedankt voor de tip, maar ik wil liever 'normale' vorm, dus zoals die superstrat van ibanez of dus die soloist...

edit: en al die goedkopere deans (lees tot 1000 euro) zijn made in china...

Tho
29 december 2006, 13:56
Bedankt voor de tip, maar ik wil liever 'normale' vorm, dus zoals die superstrat van ibanez of dus die soloist...

Dan kan je kijken naar de duurdere Dean Vendetta's. Aangezien een tremolo geen vereiste is, check dan zeker ook de Jackson MG- en Professional series

a darker shade of grey
29 december 2006, 13:57
Dan kan je kijken naar de duurdere Dean Vendetta's. Aangezien een tremolo geen vereiste is, check dan zeker ook de Jackson MG- en Professional series

Hah! Dat had ik toch al gedaan? :P Die sl3 is een pro, en die mg serie heeft weer emg elementen, die ik dus niet wil :P

edit: en de duurdere vendetta is 500 piek, dat kan qua kwaliteit toch echt niet opwegen tegen die ibanez....en made in china bovendien

edit: OMG! (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100037800/sid/!18121995/quelle/listen)
das een echte esp......voor 1000 piek!!!! Is die goed???

edit: het lijkt een of andere anniversary versie....maar goed, zon soort gitaar zoek ik dus, zonder actieve elementen...

Tho
29 december 2006, 14:14
Hah! Dat had ik toch al gedaan? :P Die sl3 is een pro, en die mg serie heeft weer emg elementen, die ik dus niet wil :P

edit: en de duurdere vendetta is 500 piek, dat kan qua kwaliteit toch echt niet opwegen tegen die ibanez....en made in china bovendien

edit: OMG! (http://www.musik-produktiv.de/shop2/shop04.asp/artnr/100037800/sid/!18121995/quelle/listen)
das een echte esp......voor 1000 piek!!!! Is die goed???

edit: het lijkt een of andere anniversary versie....maar goed, zon soort gitaar zoek ik dus, zonder actieve elementen...

Ja maar er zijn meer modellen ;) Ja dat is een best goed ding! Maar er zijn ook LTD's in die prijsklasse die niet onder doen aan die ESP.

a darker shade of grey
29 december 2006, 14:16
Ja maar er zijn meer modellen ;) Ja dat is een best goed ding! Maar er zijn ook LTD's in die prijsklasse die niet onder doen aan die ESP.

Ik weet dat er meer modellen zijn in die pro serie, maar beter dan die soloist wordt het echt niet... Klopt, LTD is ook aardig, maar die komen ontzettend vaak met emg's, behalve een horizon (die met seymours kan komen) en ja....dan kun je dus weer net zo goed die esp kopen, nog made in usa ook...
edit: hoewel de MH-1000 deluxe wel zeeeeeeeer okee lijkt...zijn die van een beetje fatsoenlijke kwaliteit (die met de seymours) in vergelijking met weer de ibanez en de jackson? Want hij is dus wel made in korea, hoewel ik er nog steeds niet uitben of dat een nadeel is... De Ibanez was dus made in japan en de jackson ook, maakt dat echt verschil?

Tho
29 december 2006, 14:37
Ik weet dat er meer modellen zijn in die pro serie, maar beter dan die soloist wordt het echt niet... Klopt, LTD is ook aardig, maar die komen ontzettend vaak met emg's, behalve een horizon (die met seymours kan komen) en ja....dan kun je dus weer net zo goed die esp kopen, nog made in usa ook...
edit: hoewel de MH-1000 deluxe wel zeeeeeeeer okee lijkt...zijn die van een beetje fatsoenlijke kwaliteit (die met de seymours) in vergelijking met weer de ibanez en de jackson? Want hij is dus wel made in korea, hoewel ik er nog steeds niet uitben of dat een nadeel is... De Ibanez was dus made in japan en de jackson ook, maakt dat echt verschil?

Het verschil tussen USA modellen en Aziaten is (voor mij dan) heel erg groot. Ik speel zelf USA en het is net ff dat extra stukje bespeelbaardheid en vakmanschap wat er in zit. Uiteraard zijn de materialen ook beter.

Dit neemt niet weg dat er in Korea zeer goeie gitaren gebouwd worden! De MH-1000 Wil de gitarist van mij band ook graag, en hij is nogal een ESP freak. Prima ding hoor! Maar die Horizon is inderdaad heel erg vet.. Daar zou ik zelf ook voor gaan.
Maar nogmaals: Uit Azië komen prima gitaren. Het prijsverschil tussen USA's en Aziaten is vaak 1000 euro of meer, dus dat moet je er voor over hebben voor net dat 'extraatje' van de USA :)

a darker shade of grey
29 december 2006, 15:24
Het verschil tussen USA modellen en Aziaten is (voor mij dan) heel erg groot. Ik speel zelf USA en het is net ff dat extra stukje bespeelbaardheid en vakmanschap wat er in zit. Uiteraard zijn de materialen ook beter.

Dit neemt niet weg dat er in Korea zeer goeie gitaren gebouwd worden! De MH-1000 Wil de gitarist van mij band ook graag, en hij is nogal een ESP freak. Prima ding hoor! Maar die Horizon is inderdaad heel erg vet.. Daar zou ik zelf ook voor gaan.
Maar nogmaals: Uit Azië komen prima gitaren. Het prijsverschil tussen USA's en Aziaten is vaak 1000 euro of meer, dus dat moet je er voor over hebben voor net dat 'extraatje' van de USA :)

dus het is net ff geluk hebben dat de goeie usa gitaar voor de goeie prijs langskomt, dus die charvel of die esp :)

Tho
29 december 2006, 15:35
dus het is net ff geluk hebben dat de goeie usa gitaar voor de goeie prijs langskomt, dus die charvel of die esp :)

Precies! Maar meestal beginnen USA modellen bij 2000 euro.

a darker shade of grey
29 december 2006, 15:41
Precies! Maar meestal beginnen USA modellen bij 2000 euro.

dus de definitieve tip blijft dus die charvel of die esp?

Je raadt het al: welke van die twee dan? Ik weet niet wat voor een model die esp precies is, het lijkt een anniversary horizon van een tijdje terug, maar die charvel is een usa standard die normaal twee keer zo duur is....

edit: ik weet het al! Het is een 2002 horizon model, dat esp opnieuw heeft uitgebracht wegens de enorme vraag ernaar, dus kunnen ze weg voor die waanzinnige prijs!!!! Ik denk dat de keuze is gemaakt, nou nog wachten op het geld......hetgeen nog even gaat duren :(

ben vanhoof
29 december 2006, 17:03
Ik heb een jackson RR5 met die Seymourduncan TB4 in de brug. Dit is een goed element voor scheur en overdrive, veel bas en mid, maar clean vind ik het veel te bassig. Mn versterker geeft altijd een basboost als ik bepaalde noten van mn 2 onderste snaren aanspeel, ook al staat de bas van mn versterker op 0! In de neck posistie heb ik dit nog veel harder (zelfde element).

Btw wat voor type hals wil je? Jackson en esp zijn bij mijn weten nogal dik, terwijl ibanez dunne hals heeft...

a darker shade of grey
30 december 2006, 10:51
Ik heb een jackson RR5 met die Seymourduncan TB4 in de brug. Dit is een goed element voor scheur en overdrive, veel bas en mid, maar clean vind ik het veel te bassig. Mn versterker geeft altijd een basboost als ik bepaalde noten van mn 2 onderste snaren aanspeel, ook al staat de bas van mn versterker op 0! In de neck posistie heb ik dit nog veel harder (zelfde element).

Btw wat voor type hals wil je? Jackson en esp zijn bij mijn weten nogal dik, terwijl ibanez dunne hals heeft...

Die jackson hals is toch zo dun als een lucifer??? Ik wil wel graag een dunne hals... Heeft die esp echt zo'n dikke hals dan? :dontgeti:
Die charvel heeft neem ik aan wel een dunne hals he? Ik hoef niet per se zo'n lucifer....maar te dik is ook niet goed...dus als die esp niet al te dik is, kan die alsnog :P

edit: ik lees net op harmony central dat de nekken van horizons wel redelijk dun zijn :S

pol
30 december 2006, 11:52
de hals van een USA soloist is niet zo dun als een Ibanez, maar toch wel heel comfortabel find ik, ibanez halsen vind ik persoonlijk wat te plat.

Een RR3 heeft een plattere hals, en de hals van mijn Charvel model 5 (Charvel versie van de Soloist) is vrij dik, een stukje dikker dan die van een Soloist.

a darker shade of grey
30 december 2006, 12:12
de hals van een USA soloist is niet zo dun als een Ibanez, maar toch wel heel comfortabel find ik, ibanez halsen vind ik persoonlijk wat te plat.

Een RR3 heeft een plattere hals, en de hals van mijn Charvel model 5 (Charvel versie van de Soloist) is vrij dik, een stukje dikker dan die van een Soloist.

ow...das nou ook weer niet de bedoeling....wie weet wat van de esp hals? Want anders ga ik gewoon alsnog voor die ibanez of die jackson :P

Tho
30 december 2006, 12:17
Even over de hals van de Jackson: Die is breed, maar wel heel plat. Het speelt echt heerlijk! De hals van de ibanez is voor mij sowieso te dun.

a darker shade of grey
30 december 2006, 12:33
Even over de hals van de Jackson: Die is breed, maar wel heel plat. Het speelt echt heerlijk! De hals van de ibanez is voor mij sowieso te dun.

dun en breed is inderdaad wel fijn, dan heb je ook nog wat ruimte om te spelen :P

Tho
30 december 2006, 12:40
dun en breed is inderdaad wel fijn, dan heb je ook nog wat ruimte om te spelen :P

Daarom! Ik zoek even een totaalfoto voor je van mijn Jackson, misschien heb je daar wat aan!

ben vanhoof
30 december 2006, 12:42
Sorry maar die van mn RR5 neigt toch eerder naar gibson dan naar ibanez hoor.. spreek je over een dunne brede hals dan denk ik aan maverick (ibanez)

Tho
30 december 2006, 12:42
http://i138.photobucket.com/albums/q266/Thomas1987sep/DSCN0447.jpg

Verder is de hals wel lekker plat hoor! Precies goed voor mij in ieder geval. De bespeelbaarheid is gewoon legendarisch

Tho
30 december 2006, 12:44
Sorry maar die van mn RR5 neigt toch eerder naar gibson dan naar ibanez hoor.. spreek je over een dunne brede hals dan denk ik aan maverick (ibanez)

Ik heb zelf ook een LP gehad, en die hals vond ik toch ook heel erg dun hoor.. Misschien dat er ook een verschil in de modellen zit, maar er is absoluut verschil

a darker shade of grey
30 december 2006, 12:53
Hm ik zit net ff wat rond te bladeren door de musikproduktiv site, maar die hebben allemaal ibanezzen in kleuren die ik nog nooit heb gezien!
Wek mooi eigenlijk, een rg1570 niet in die verschrikkelijke mirage finish, maar in normaal fatsoenlijk zwart. En een rga 121 in Crashed deep ocean, prachtig! Ze zijn wel paar tientjes duurder dan mijn vaste winkel in belgië, maar dat heb ik er wel voor over om een mooi kleurtje te krijgen!

Tho
30 december 2006, 13:02
Ik stel voor dat je de genoemde gitaren in dit topic, en die jij vet vind even gaat testen ;)





en uiteraard kom je met een jackson thuis maar dat weet je zelf nog niet 8-)

a darker shade of grey
30 december 2006, 17:14
Ik stel voor dat je de genoemde gitaren in dit topic, en die jij vet vind even gaat testen ;)
en uiteraard kom je met een jackson thuis maar dat weet je zelf nog niet 8-)

heh! ik dacht eerder aan een ibanez...een vriend van me heeft de rga121, alleen in een afgrijselijke kleur, nou zie ik hem dus staan bij produktiv in een heel mooie kleur....top gitaartje...top prijs...
maar de jackson soloist blijft zeker nog een optie, die is alleen wel ram duurder dan die ibanez..

Tho
30 december 2006, 17:26
heh! ik dacht eerder aan een ibanez...een vriend van me heeft de rga121, alleen in een afgrijselijke kleur, nou zie ik hem dus staan bij produktiv in een heel mooie kleur....top gitaartje...top prijs...
maar de jackson soloist blijft zeker nog een optie, die is alleen wel ram duurder dan die ibanez..

Gewoon doen wat voor jou het lekkerst speelt en het beste klinkt!

a darker shade of grey
30 december 2006, 17:33
Gewoon doen wat voor jou het lekkerst speelt en het beste klinkt!

ja....maar die ibanez die ken ik, ik heb er vaak op gespeeld bij die vriend van me, en das een fijn gitaartje!

intGod
30 december 2006, 19:03
Plaatje[/IMG]


Da's een heel mooi bijltje!

Tho
30 december 2006, 19:05
Da's een heel mooi bijltje!

Dank u! :) Ik las dat je een SL1 had aangeschaft, en dat vind ik wel een topic met foto's waard! dus posten die hap :satisfie:

a darker shade of grey
31 december 2006, 11:23
Kijk hem dan! (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=20713)

Tho
31 december 2006, 15:08
Kijk hem dan! (http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?products_id=20713)

superstrak! jammer dat ie niet meer op vooraad is ;)

DarknessAwaits
31 december 2006, 15:29
Mooi, maar dan liever in bordeaux rood ofzo. Ben geen liefhebber van groene gitaren.

a darker shade of grey
31 december 2006, 15:58
Mooi, maar dan liever in bordeaux rood ofzo. Ben geen liefhebber van groene gitaren.

Hij is er ook in het rood (Crashed Dark Ruby) maar dat is net roze! :P

ventje
4 januari 2007, 23:17
als een tremolo geen vereiste is kan je beter geen tremolo nemen, scheelt je een hoop tijd met stemmen :P

de beste ibanez gitaren worden/werden gemaakt in japan, dat zijn dus de prestige modellen en de oudere gitaren, de rest wordt gemaakt in korea.
Als je dus een ibanez ziet die uit japan komt, dan is die dus hoogstwaarschijnlijk van bijzonder hoge kwaliteit. (en dat zegt niet gelijk dat de koreaanse van kut kwaliteit zijn want die koreanen kunnen er ook wat van.)

Het eerste wat veel mensen denken als ze de naam japan zien staan, is dat ze met rotzooi te maken hebben, en dat is dus niet altijd waar.

ik geef zelf de voorkeur aan ibanez (duh) omdat die toch een wat fijnere hals hebben, er zijn trouwens erg veel verschillende modellen halzen van ibanez, dus ibanez te plat? als je er een van de S serie oppakt wel ja :P

ik zou zeggen, probeer zoveel mogelijk gitaren uit voordat je wat koopt en laat je vooral niet beinvloeden door wat anderen zeggen. (behalve mij dan hé)

pol
5 januari 2007, 00:55
de RG's vind ik ook veel te plat, ieder zijn ding natuurlijk.