PDA

View Full Version : Info strat brug



Renson
27 december 2006, 02:39
Kan/wil iemand mij vertellen welke brug er op mijn strat ligt??
of eventueel wat meer informatie over mn fendertje...

Wat ik weet.. of denk te weten over mijn strat is dat het een Jap.. van rond de jaren '85 is..
Hij komt rechtstreeks uit de winkel zoals hij op de foto te zien is..
Rare brug, zonder opschriften, ook de backplates en stemmechanieken staat geen F of Fender..

De paarl slagplaat is ook een raadsel.. op een Jap???

Serienummer: F028944
Achteraan op hals: Made in Usa (FORMIDABELE HALS bij de weg..)

't is een Volwaardige strat!! Ze speelt fantastisch... en da's niet alleen mijn mening!

Na wat sukkelen met onderandere belichting, heb ik toch een paar (zo goed als) scherpe.. of beter: 'duidelijke' foto's kunnen maken..

Greets!!

http://img403.imageshack.us/img403/8725/2ex3.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/4260/1pf4.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/3973/12ad3.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/5001/11bg0.jpg

DarknessAwaits
27 december 2006, 10:56
Ik kan je verder ook geen info geven over de brug, ziet er uit als een standaard model, maar dan niet van Fender. Aangezien de hals van een USA is, er geen logo's op de mechanieken staan, aparte slagplaat en de body waarschijnlijk dan Japans is... zou ik zo'n beetje gaan denken dat het een bij elkaar gezochte strat is, gewoon door iemand geassembleerd uit losse onderdelen.

Heb je verder ook geen info over de elementen?

Renson
27 december 2006, 11:03
Nope, de elementen weet ik ook niets over..
Ik kan ze wel opengooien en alles nader bekijken, maar daar wacht ik liever nog even mee...
(tot mn snaren nog eens versleten zijn :sssh: )

Het was ook mijn idee.. dat ze uit losse onderdelen opgebouwd is...

Ik heb het model van brug al wel gezien op 2 custom shops.. en op een squier..

Wat ik wel nog kan zeggen is dat de gitaar een 15 jaar terug zo uit de winkel gehaald is...
gekocht als nieuwe 'Fender American Strat'...

Ik ken de eerste eigenaar heel goed.


Greets! bedankt voor de reactie

Eko
27 december 2006, 12:08
Volgens het nummer zou het een Japanse Fender moeten zijn uit `86-`87. Dit komt overeen met de zadels op de brug. Die zijn hetzelfde als mijn Squier Silverserie uit die periode. Gebouwd uit goed materiaal zou ik denken.

G.G.
27 december 2006, 13:56
... zou ik zo'n beetje gaan denken dat het een bij elkaar gezochte strat is, gewoon door iemand geassembleerd uit losse onderdelen.....

Dat zijn soms de beste strats. Ik heb ongeveer 6 complete strats staan en een berg onderdelen. Van die 6 is er maar eentje origineel en de rest zijn zogenaamde "Frankenstrats".

Als iemand een hoop zorg besteed heeft aan het uitzoeken van de onderdelen, dan heb je dikke kans dat je een geweldige strat in handen hebt (met het beste van diverse strats in 1 instrument gestopt).

F#ck originaliteit of afkomst of bouwjaar! Da's allemaal niet interessant.

Info over je strat kan ik niet geven (het serienummer en de afkomst is al gezegd), maar hij ziet er goed uit, en als de brug je bevalt.........

GunMetalBlue
27 december 2006, 14:00
Dat zijn soms de beste strats. Ik heb ongeveer 6 complete strats staan en een berg onderdelen. Van die 6 is er maar eentje origineel en de rest zijn zogenaamde "Frankenstrats".

Blackie... :satisfie: Om maar ff wat te noemen

DarknessAwaits
27 december 2006, 14:03
Dat zijn soms de beste strats.

Ik heb er verder ook geen waarde-oordeel aan gegeven. Het kunnen de beste strats zijn maar ook de slechtste. Ligt er helemaal aan uit welke stukken je 'm opbouwt.

G.G.
27 december 2006, 14:30
Ik heb er verder ook geen waarde-oordeel aan gegeven. Het kunnen de beste strats zijn maar ook de slechtste. Ligt er helemaal aan uit welke stukken je 'm opbouwt.

Nee, weet ik, ik ken jouw visie wel een beetje van het zelfbouw-gedeelte.

Zelf ben ik een groot voorstander van bijelkaar raapsels, zolang je de onderdelen maar zorgvuldig uitkiest.

Zelf zit ik te overwegen om de ultieme strat samen te stellen uit onderdelen, maar dan moeten er eerst waarschijnlijk 3 strats weg om daar financiele ruimte voor te maken (en samenraapsels leveren helaas tweede hands niet veel op).