PDA

View Full Version : Caps en Elco's, wanneer zijn ze op?



AART
26 december 2006, 23:30
Hey allen,

ik las op het mesa forum wat posts van mensen die na 10 jaar hun elco's en caps al lieten vervangen, nu vond ik dat een beetje vroeg.
Ik vroeg me af of dat zo snel nodig is of na hooeveel tijd je daaraan moet gaan denken.
Mijn Mark IV komt uit april '92, heeft originele oranje caps(orange drops?) en originele blauwe elco's.

Wanneer moet ik aan vervanging gaan denken of moet ik me daar nu nog geen zorgen over maken?

Hij klinkt nu nog goed, maar ik wil niet dat straks elco's gaan lekken oid en ik deze amp kwijtraak, want dit is echt de beste amp die ik ooit gehoord heb.

Dank.

LostHighway
27 december 2006, 10:43
Maak je geen zorgen, zo snel loopt het allemaal niet, mijn amp van +40 jaar oud heeft nog de originele caps, elco's wel vervangen maar die waren compleet uitgelopen, heeft enkele jaren in een vochtige kelder stilgestaan dus niet echt ideaal.
Als er wat moet vervangen worden hoor je het wel..

Negative K3 fan
27 december 2006, 11:36
als je er regelmatig op blijft spelen dan gaan elco's niet zo snel kapot. Het komt vooral voor als je jaren niet op je amps speelt dat de elco's kapotgaan.

AART
27 december 2006, 12:42
Ok, bedankt Losth en Negk3, dan ben ik weer gerust.
Hoorde van Nico al dat caps duidelijk te horen is aan minder punch, dus dat zit nog goed dan. En er word om de anderste dag wel op gespeeld, dus dan zullen die elco's ook nogw el goed zijn :) .