PDA

View Full Version : Boss rc-2 !?



jorrit
26 december 2006, 21:55
Iemand ervaring met dit pedaal? klinkt in mijn oren iig. geweldig; 16 min. opname tijd, 11 "patches" om je in gespeelde stukken te bewaren, 33 drumrithmes, taptempo.. voor 180 euro dacht ik. Ik heb eigenlijk geen idee of dit ding al lang bestaat, maar ik zag hm net voor t eerst toevallig...

iemand al getest?

Hydra
27 december 2006, 17:44
Ik heb zelf de Rc-5 de grote broer zeg maar.

Vind het leuk speelgoed en goed bruikbaar als je als enige gitarist in een band zit. Alleen het timen moet je leren, als je dat doorhebt is het live zeer goed bruikbaar en een mooie gimmick (en akkoorden en solo)

Ik gebruik hem ook om ideeen gauw op te slaan en er eigen dingen mee te maken, voor mij gebruiksvriendelijker dan een opnameapparaat.

Ps de rc-2 is volgens mij niet usb dus kan je het verder niet echt makkelijk naar je pc zetten maar dat weet ik zo niet meer zeker.

dirkncv
3 januari 2007, 14:53
Hallo,

Ben gisteravond mijn RC-2 gaan ophalen in de winkel. De halve nacht in de weer geweest om de timing onder de knie te krijgen, maar eens dit gelukt, is dit een parel van een looper. Ik speel solo (meestal klassiek) maar speel ook wel eens covers op een steelstring. Gewoon het feit dat je met die 13 minuten nu met jezelf duetten kan spelen op je klassieke gitaar, maar tevens voor de recente covers een beat kan instellen en dan je ritme ingeven en dan laag na laag solo en accenten toevoegen. Ik loop al de hele dag met een gelukzalige glimlach op mijn lippen. En dit voor 180 euro. Echt een aanrader voor ieder die als solo speler zijn mogelijkheden wil uitbreiden.

harrie-beton
3 januari 2007, 14:57
iedereen die een computer heeft kan ook "loops" maken en daar overheen spelen. Scheelt wel 180 euro..

dirkncv
3 januari 2007, 16:27
Is wel moeilijk als je geen laptop hebt en moet optreden.

Azrael
3 januari 2007, 16:31
iedereen die een computer heeft kan ook "loops" maken en daar overheen spelen. Scheelt wel 180 euro..

Ableton Live......ik ben Ableton Live junk. Moet alleen nog een goed stel voetpedalen kopen om het loopen van afstand te kunnen bedienen. Met je muis steeds stoppen is geen doen.

hendrix2
10 februari 2007, 21:53
Ik heb vandaag de RC2 gekregen van mijn vriendin voor m'n verjaardag (jaja, ik weet het, tis een echte schat!) en moet zeggen dat ik hem heel erg goed vind.
Tegen mijn verwachting in is hij vrij gemakkelijk te bedienen, na een uurtje was ik er volledig mee weg, zonder zelf de handleiding open te doen.
De drumpatches die er in staan zijn erg leuk om wat mee te kloten :D
Verder kan je mooi aansluitende loops maken (ik weet niet goed hoe ik dat moet verwoorden) zonder dat je echt hoort waar de loop herbegint, net echt dus.

Ik ben er alvast heel erg blij mee!!!!!!

Dastard
11 februari 2007, 00:36
En ben je er al achter hoe je de verschillende begeleidingsbands erbij kunt krijgen, want dat is nl. ook mogelijk

robzilla
11 februari 2007, 13:18
Ableton Live......ik ben Ableton Live junk. Moet alleen nog een goed stel voetpedalen kopen om het loopen van afstand te kunnen bedienen. Met je muis steeds stoppen is geen doen.

Welk midi pedaal zit je aan te denken?