PDA

View Full Version : Nieuw speelgoed...



Michael AE
26 december 2006, 21:01
Wilde al een tijdje een Eventide Eclipse hebben, maar vond ze vaak te duur. Gelukkig was daar ons aller Morris die er genoeg van had en hem te koop zette tegen een goede prijs. :D

Lang gereden, maar bij Morris thuis stond een lekker bakje koffie en het bekende club-rack al te wachten. Waanzinnige sounds, zowel uit het rack en de gitaren als uit de Eclipse.

Ik heb net even de presets uit de Eclipse beluisterd en kan maar 1 ding zeggen: Wow!

Alle effecten klinken super hifi, maar heel warm. Het leek wel alsof ik dekens op mijn speakers had liggen toen ik de GForce nog gebruikte. De reverbs zijn fantastisch en de delays klinken bijna net zo goed als de 2290. De modulaties zijn moddervet en heel uitgebreid en de pitch is meesterlijk. De meeste patches zijn gemaakt om alle mogenlijkheden te demonstreren, waardoor je veel hele coole soundscape-achtige sounds hoort. Het programmeren is lastig, maar met een beetje klooien had ik toch al wat leuke patches gemaakt.

Morris, bedankt voor de gastvrijheid, de goede deal, de lekkere koffie en het leuke gesprek.

Foto van het huidige rack:

http://i98.photobucket.com/albums/l260/MichaelAE_2006/IMG_0409.jpg

cosmos
26 december 2006, 21:46
Hey Michael,

gefeliciteerd!
wat zit er op dit moment in je pedal-rack?

Michael AE
26 december 2006, 21:52
Thanks!

Op dit moment heb ik een Arion SCH1, MXR Phase90, Boss CE2, Voodoolab Analog Chorus, MXR Dynacomp en een Boss GE7 in het rack en een Maxon OD808, Barber Direct Drive en HBE Big D op het pedalboard.

future2future
26 december 2006, 23:00
Man je rack blijft maar gruwelijker worden! Vet!

morris
26 december 2006, 23:11
Hey Michael!

Vet rack man! Blijft weinig te wensen over lijkt me zo? ;-)
Het was leuk kennis met je te maken vanmiddag, altijd mooi als rack gear in de forum-familie blijft.

Veel plezier ermee!
Morris

AART
26 december 2006, 23:12
Mmm, kan je er al mee naar Mars? al die knopjes :hippie:

Nee, vet hoor!

Tristan
26 december 2006, 23:21
Sjongejonge zeg, nou vind ik het ook niet leuk meer hoor...
Een nieuwe Anderson erbij, tientallen gitaren, een hele vloot vette amps die je ook niet meer op een hand kan tellen en nu kan je het enige wat nog kut was in je setup, de G-Force, vervangen met een Eclipse, sjongejonge zeg, nou gefeliciteerd, al is het niet van harte hoor...
Nee hoor, geintje, veel plezier ermee... :)
(maar een beetje jaloers wordt ik nu toch wel hoor)...

@Morris:
Waarom wou je dat ding kwijt dan?

morris
27 december 2006, 00:08
Sjongejonge zeg, nou vind ik het ook niet leuk meer hoor...
Een nieuwe Anderson erbij, tientallen gitaren, een hele vloot vette amps die je ook niet meer op een hand kan tellen en nu kan je het enige wat nog kut was in je setup, de G-Force, vervangen met een Eclipse, sjongejonge zeg, nou gefeliciteerd, al is het niet van harte hoor...
Nee hoor, geintje, veel plezier ermee... :)
(maar een beetje jaloers wordt ik nu toch wel hoor)...

@Morris:
Waarom wou je dat ding kwijt dan?

Hey Tristan,

Eerlijk gezegd is de Eclipse voor mij pure overkill. Live gebruik ik mijn kleine setje (met een GForce) en da's meer dan genoeg voor mij. Het enige wat ik gebruik is wat delay en hier en daar wat pitch en chorus voor clean. De rest doe ik met pedaaltjes. In de studio staat ook het een en ander aan FX units, dus als wat nodig is, heb ik het zo bij de hand. Ik ga nu op zoek naar wat simpele units die ook goed doen wat ik nodig heb in mijn wet rack...
En zo heb ik wat cash achter de hand voor evt. een nieuwe amp erbij ;-)

Morris

Tristan
27 december 2006, 01:59
Tsja, dat is nu juist de reden waarom ik niet aan een rack zou willen beginnen, als je het eenmaal hebt dan wil je toch weer kleiner en heb je een kleine set, dan wil je een grote, dat gedoe ook altijd... :D
Het was overigens niet mijn bedoeling die G-Force te bashen ofzo hoor, alhoewel ik hem niet echt mooi vind klinken begrijp ik wel dat het een handig ding is voor tempo gerelateerde time based effects en dergelijke...
In Michael zijn setup was het echter duidelijk de zwakste schakel, erg digitaal qua sound en ook een beetje modderig, niet helder en open genoeg...

Michael AE
27 december 2006, 11:13
Man je rack blijft maar gruwelijker worden! Vet!

Ja, dat is zeker waar, maar voorlopig was dit het wel, hoor. :D

Er moet nu alleen nog een interface achterop komen en eventueel een mooier pedalboard + interface.

Michael AE
27 december 2006, 11:15
Hey Michael!

Vet rack man! Blijft weinig te wensen over lijkt me zo? ;-)
Het was leuk kennis met je te maken vanmiddag, altijd mooi als rack gear in de forum-familie blijft.

Veel plezier ermee!
Morris

Hey Morris,

Nogmaals heel erg bedankt. Ik heb nu echt geen wensen meer, hoor. ;)

Michael AE
27 december 2006, 11:16
Mmm, kan je er al mee naar Mars? al die knopjes :hippie:

Nee, vet hoor!

Bedankt, ik neem wel een maansteen voor je mee.

Michael AE
27 december 2006, 11:18
Sjongejonge zeg, nou vind ik het ook niet leuk meer hoor...
Een nieuwe Anderson erbij, tientallen gitaren, een hele vloot vette amps die je ook niet meer op een hand kan tellen en nu kan je het enige wat nog kut was in je setup, de G-Force, vervangen met een Eclipse, sjongejonge zeg, nou gefeliciteerd, al is het niet van harte hoor...
Nee hoor, geintje, veel plezier ermee... :)
(maar een beetje jaloers wordt ik nu toch wel hoor)...

Haha, ja, ik wordt ook een beetje jaloers op mezelf. Ik heb dit jaar echt ziekelijk veel gekocht, inderdaad. In het nieuwe jaar maar hopen dat jij eindelijk eens alles hebt wat je wil.

Snel maar weer naar Erik? :p

Michael AE
27 december 2006, 11:24
Tsja, dat is nu juist de reden waarom ik niet aan een rack zou willen beginnen, als je het eenmaal hebt dan wil je toch weer kleiner en heb je een kleine set, dan wil je een grote, dat gedoe ook altijd... :D
Het was overigens niet mijn bedoeling die G-Force te bashen ofzo hoor, alhoewel ik hem niet echt mooi vind klinken begrijp ik wel dat het een handig ding is voor tempo gerelateerde time based effects en dergelijke...
In Michael zijn setup was het echter duidelijk de zwakste schakel, erg digitaal qua sound en ook een beetje modderig, niet helder en open genoeg...

De Eclipse is duidelijk stukken beter qua sound, maar ik snap best waarom mensen de GForce prefereren. Hij is VEEL makkelijker in het gebruik en daardoor is het makkelijker de sound te vinden die je zoekt. Voor mij is de Eclipse echter duidelijk de winnaar, want de GForce gebruikte ik voornamelijk voor modulatie, maar daar heb ik pedalen voor. De Eclipse kan ik nu gaan gebruiken voor soundscapes en afentoe wat reverb, maar ook voor stereo delay, detune en modulaties. Dat was in de GForce duidelijk minder.

bluegate
28 december 2006, 10:19
Gefeliciteerd!

Eventide is top-of-the-line.
Heb er zelf 3 gehad, maar toch een soort haat/liefde verhouding.
Ik wil zelf niet meer slepen en roadies heb ik niet.
De Eventide klinkt echt geweldig in Stereo, dus je wilt eigenlijk altijd
zo spelen en dan heb je weer een 2e cabinet nodig en andere spullen...

ruezzz
28 december 2006, 10:36
Nou, ik heb er ook een besteld...
Ben erg benieuwd. Gaat mijn workingclass Digitech IPS-33B vervangen.
En in W/D/W opstelling (met de HOOK als middelpunt - ja, ik ben failliet...) dat wordt weer een hoop programmeerwerk.
Januari heb ik qua optredens een rustige maand, dus kan ik er eens lekker voor gaan zitten. Ik stuur je wel een PM als ik ergens niet uitkom. (Als dat mag...)

skanky
28 december 2006, 11:15
Michael, wanneer neem je je rack eens mee als we samen moeten werken? :p Zeker in combinatie met een Verona, zou het toch wel aardig moeten klinken. :D

gr.
Peter

Candyman
28 december 2006, 13:54
Nou, ik heb er ook een besteld...
Ben erg benieuwd. Gaat mijn workingclass Digitech IPS-33B vervangen.
En in W/D/W opstelling (met de HOOK als middelpunt - ja, ik ben failliet...) dat wordt weer een hoop programmeerwerk.
Januari heb ik qua optredens een rustige maand, dus kan ik er eens lekker voor gaan zitten. Ik stuur je wel een PM als ik ergens niet uitkom. (Als dat mag...)

Wel een vette setup zeg... Binnenkort maar een keertje komen luisteren... (zal wel Bruins worden :))

Michael AE
28 december 2006, 17:16
Gefeliciteerd!

Eventide is top-of-the-line.
Heb er zelf 3 gehad, maar toch een soort haat/liefde verhouding.
Ik wil zelf niet meer slepen en roadies heb ik niet.
De Eventide klinkt echt geweldig in Stereo, dus je wilt eigenlijk altijd
zo spelen en dan heb je weer een 2e cabinet nodig en andere spullen...

Ik snap precies wat je bedoelt, hoor. Ik worstel ook met hetzelfde dilemma, maar voorlopig vind ik het gewoon te leuk om met alles te spelen, dus het sjouwen en het uitversterkingsprobleem neem ik maar voor lief.

Ik speel wel regelmatig in grotere zalen, maar echt de boel uitversterken is me nog niet gelukt. Dat komt mede omdat het een hele klus is alles goed draaiende te krijgen.

Vanavond ga ik voor het eerst met alles repeteren en ik neem mijn soldeerbout en Leatherman mee. In januari speel ik zo'n beetje twee/drie keer per week, dus ik moet alles makkelijk aan kunnen sluiten en alles moet goed roadproof zijn. Dat zal nog een klus worden. ;)

dml
28 december 2006, 17:16
Michael, wanneer neem je je rack eens mee als we samen moeten werken? :p Zeker in combinatie met een Verona, zou het toch wel aardig moeten klinken. :D

gr.
Peter

Ik neem aan dat je een Midas bedoelt? En wat is dan de rest van de PA?

Michael AE
28 december 2006, 17:26
Nou, ik heb er ook een besteld...
Ben erg benieuwd. Gaat mijn workingclass Digitech IPS-33B vervangen.
En in W/D/W opstelling (met de HOOK als middelpunt - ja, ik ben failliet...) dat wordt weer een hoop programmeerwerk.
Januari heb ik qua optredens een rustige maand, dus kan ik er eens lekker voor gaan zitten. Ik stuur je wel een PM als ik ergens niet uitkom. (Als dat mag...)

Cool dat je ook een Eclipse hebt straks. Op dit moment zou alleen de Fractal Audio AxeFX in de buurt kunnen komen, maar die is 2 he hoog en bovendien moeilijk te krijgen.

Als je vragen hebt, stuur gerust een PM. Ik ben nu twee dagen verder en weet al precies hoe het ding werkt. Ik snap niet waarom mensen de interface zo vreselijk ingewikkeld vinden. Je zult de handleiding moeten lezen, maar het is allemaal een stuk minder complex dan ik had gedacht. ;)

(Ik moet wel toegeven dat de GForce een stuk makkelijker werkt, vooral omdat alles binnen handbereik is en je bij de Elipse even moet zoeken. Toch ben ik ervan overtuigd dat de Eclipse na een tijdje wennen net zo makkelijk werkt.)

Michael AE
28 december 2006, 17:28
Michael, wanneer neem je je rack eens mee als we samen moeten werken? :p Zeker in combinatie met een Verona, zou het toch wel aardig moeten klinken. :D

gr.
Peter

Hey Peter,

Zodra we weer samen staan, zal ik hem eens meenemen. Er zitten echt waanzinnige vocal-patches in. Ik hoop wel dat we die Verona krijgen en niet die Soundcraft waar Erik nu mee kwam aanzetten.

EDIT: Hmmz, nu ik nog eens goed kijk naar dat mailtje, is een andere Soundcraft dan ik dacht. Misschien ook wel een goede optie.;)

Michael AE
28 december 2006, 17:31
Ik neem aan dat je een Midas bedoelt? En wat is dan de rest van de PA?

Yep, een Midas.

De rest is een Martin Audio W8 set (4x W8c, 2x W8s) met Crest versterking (CA6, CA9 en CA12) en een XTA DP266 processor.

We hebben nu een Allen & Heath ML3000, maar daar zijn Peter en ik niet helemaal weg van...;)

Tristan
28 december 2006, 18:12
Haha, ja, ik wordt ook een beetje jaloers op mezelf. Ik heb dit jaar echt ziekelijk veel gekocht, inderdaad. In het nieuwe jaar maar hopen dat jij eindelijk eens alles hebt wat je wil.

Snel maar weer naar Erik? :p

Haha, ja, ik moet wel even wachten tot die Pedaltrain H/C en die Voodoo Lab Pedal Powers binnen zijn, maar dan wil ik er wel weer een keer langs...
Ik ben echt heel benieuwd naar al die Zvex pedalen en de Matamps...
Wat betreft alles hebben wat ik wil zal het wel wat langer gaan duren denk ik, maar ik wil in ieder geval een goede setup bij elkaar hebben...

Tristan
28 december 2006, 18:14
De Eclipse is duidelijk stukken beter qua sound, maar ik snap best waarom mensen de GForce prefereren. Hij is VEEL makkelijker in het gebruik en daardoor is het makkelijker de sound te vinden die je zoekt. Voor mij is de Eclipse echter duidelijk de winnaar, want de GForce gebruikte ik voornamelijk voor modulatie, maar daar heb ik pedalen voor. De Eclipse kan ik nu gaan gebruiken voor soundscapes en afentoe wat reverb, maar ook voor stereo delay, detune en modulaties. Dat was in de GForce duidelijk minder.

Precies ook wat ik dacht, die delays van die G-Force vind ik niet zo vet, de sound is toch een beetje digitaal en het eet een klein beetje van je range weg zo lijkt het...
Modulaties vind ik in de regel toch vetter uit pedaaltjes...
Hoe is de Eclipse in vergelijk met je 2290?

Michael AE
28 december 2006, 18:43
Precies ook wat ik dacht, die delays van die G-Force vind ik niet zo vet, de sound is toch een beetje digitaal en het eet een klein beetje van je range weg zo lijkt het...
Modulaties vind ik in de regel toch vetter uit pedaaltjes...
Hoe is de Eclipse in vergelijk met je 2290?

Hij komt zeker in de buurt, maar de 2290 blijft uniek. De Eclipse is iets minder organisch en warm, maar het verschil is verwaarloosbaar.

dml
28 december 2006, 19:23
Yep, een Midas.

De rest is een Martin Audio W8 set (4x W8c, 2x W8s) met Crest versterking (CA6, CA9 en CA12) en een XTA DP266 processor.

We hebben nu een Allen & Heath ML3000, maar daar zijn Peter en ik niet helemaal weg van...;)

Tja, smaken verschillen, ik ben weer niet zo weg van Crest amps. Anderhalf jaar geleden hebben wij ook een Verona (400) aangeschaft.
ML3000 ook niet mis, heeft in ieder geval VCA's, die heeft de Verona weer niet. Maar als je eenmaal met de toonregeling van een Midas te maken hebt gehad, wil je over het algemeen niet snel meer iets anders. Anderhalve week geleden korte demo gehad van de nieuwe XL8. Met een bevuilde broek moest ik het pand verlaten............

skanky
28 december 2006, 22:23
Tja, smaken verschillen, ik ben weer niet zo weg van Crest amps. Anderhalf jaar geleden hebben wij ook een Verona (400) aangeschaft.
ML3000 ook niet mis, heeft in ieder geval VCA's, die heeft de Verona weer niet. Maar als je eenmaal met de toonregeling van een Midas te maken hebt gehad, wil je over het algemeen niet snel meer iets anders. Anderhalve week geleden korte demo gehad van de nieuwe XL8. Met een bevuilde broek moest ik het pand verlaten............

Ja ok, maar we zijn nu aan het kijken naar de Soundcraft MH2, is ook zeker niet verkeerd. Het schijnt beter te zijn dan de goedkopere Midassen. We hebben binnenkort een demo, dus ik wacht vol spanning af. Maar de ML3000 is qua gebruik wel heel handig, maar de sound is gewoon een stuk minder, het mist de body en kracht.