PDA

View Full Version : Rammstein/Linkin Park/The Shadows solo gitarist!



Master Silond
26 december 2006, 17:38
Hallo,

Ik speel nu ong een anderhalf jaar gitaar. Ik ben zeer gedreven en zoek een band of muzikanten die vooral Rammstein of Linkin Park muziek maken. Zelf ben ik pas begonnen met Slipknot en dat is geen probleem voor mij. Soms speel ik ook wel eens the Shadows omdat ik de stijl die ze hebben erg mooi vind.

Over mijzelf:

Ik ben 16 jaar
Ik heet ricardo kroon
ben een jongen
En woon in vlijmen( ligt in de buurt van Den Bosch,Waalwijk,vught en Drune)

Dus wil je mischien met mij headbangen met Asche Zu Asche of one step closer? of toch liever iets rustigers zoals Apache?

Geef maar een gil of mail naar the_one_ricardo@hotmail.com

Of bel naar 073-5118759.....

Keesz
28 december 2006, 12:22
skills en linkin park gaan niet met elkaar samen vriend...

Master Silond
28 december 2006, 12:33
Ik ben bang toch van wel gast. Speel maar eens don't stay of qwerty met je ogen dicht. En probeer maar eens de Harmonic stukken zonder te kijken. Dat lukt je niet. Dus er zit zeker een moeilijkheid in de Linkin Park nummers. De meeste muzikanten die zeggen dat Linkin Park niet echt een guitar play hebben en denken da ze het zo kunnen naspelen. Die muzikanten bakken er helemaal niks van.

Madcow
28 december 2006, 14:34
ik denk dat hij ermee bedoelt dat linkin park gewoon geen skills heeft :satisfie: en als je dan zo zou spelen zoals iemand die het al 4 jaar doet, dan speel je lp met gemak na, btw rammstein is wel heel erg vet. me muziek leraar zegt dat het een van de moeilijkste band is om te coveren omdat je 'het gevoel' ervoor moet hebben,

buck dich

Bl44t44p
28 december 2006, 16:53
Ik ben bang toch van wel gast. Speel maar eens don't stay of qwerty met je ogen dicht. En probeer maar eens de Harmonic stukken zonder te kijken. Dat lukt je niet. Dus er zit zeker een moeilijkheid in de Linkin Park nummers. De meeste muzikanten die zeggen dat Linkin Park niet echt een guitar play hebben en denken da ze het zo kunnen naspelen. Die muzikanten bakken er helemaal niks van.

Oefen jij altijd met je ogen dicht?

Emocide
28 december 2006, 19:37
het zou me meer verbazen als je don't stay niet met de ogen dicht kon spelen, wat een slaap nummer zeg

Tin
28 december 2006, 21:21
ehhh

lol Linkin park en solo gitarist LOL

En de harmonic stukken zijn nou egt niet moeilijk te noemen lol

Ga dingen spelen als mastodon/lamb of god/Tool ofzo.

Dan maak je kennis met echt (alt.metal)gitaarspel.

MusicManMaestro
28 december 2006, 21:32
Wat lopen hier ook allemaal weer van die kut kinderen rond zeg.
Als je niks zinnigs te melden hebt kun je gewoon je bek houden en laat de topicstarter nou gewoon zijn ding doen en bemoei je er verder niet mee.
:stop:

Master Silond
29 december 2006, 11:34
Voor de mensen die op mijn post hebben afgereageerd: Het is jullie mening, maar wel kinderachtig zeg. Ik ben hier niet om iemand af te zeiken maar om een band of aantal muzikanten te zoeken en als je mijn muziek niet boeit dan hoef je er ook niet op te reageren. Linkin park is makkelijk en ja ik speel wel vaak met me ogen dicht omdat je het dan uitdagender maakt. lamb of god roels en zo fucking moeilijk is het ook weer niet, want het zijn gewoon mineur loopjes die ze gebruiken bij de solo's. Datzelfde geldt voor Slipknot, maar voor die solo's moet je wel een paar keer meer oefenen dan een Linkin park nummer.

Veekeren
29 december 2006, 14:20
Wat lopen hier ook allemaal weer van die kut kinderen rond zeg.
Als je niks zinnigs te melden hebt kun je gewoon je bek houden en laat de topicstarter nou gewoon zijn ding doen en bemoei je er verder niet mee.
:stop:

Inderdaad, trieste bedoeling zeg. Dat je er niet van houdt oke maar wat is het nut dat hier op zo'n manier duidelijk te maken.

Azrael
29 december 2006, 14:22
Agh , hij heeft gelijk een goede forum introductie zo :P

Lambird
29 december 2006, 19:47
Jammer jongen. Ik woon wat te ver om iets af te spreken maar je stijl beviel mij wel. Zelf was ik ook een grote LP fan omdat ik door dat soort muziek me meer ben gaan interesseren in bands en muziek.
Niks van aantrekken wat die andere gozers zegen.

Tin
30 december 2006, 10:30
lamb of god roels en zo fucking moeilijk is het ook weer niet, want het zijn gewoon mineur loopjes die ze gebruiken bij de solo's. Datzelfde geldt voor Slipknot, maar voor die solo's moet je wel een paar keer meer oefenen dan een Linkin park nummer.

Dat klopt maar lamb of god heeft het toch meer van hun riffs.
En die zijn in mijn ogen moeilijker dan riffs van slipknot.
Maar op sacrament van lamb of god (2006 album) staan wel echte solo's en geen loopjes.

prs
1 januari 2007, 15:09
Serieus reageren mensen....zinloze discussies laten we hier op dit subforum achterwege!

Justinschut
2 januari 2007, 17:07
ik heb misschien wel interesse, heb je misschien een opname van jezelf die je kan posten ? paar van die solo's enzo

Master Silond
3 januari 2007, 16:59
Ik had wel eens een opname, alleen die had ik gebruikt voor een cultureel werkstuk.

Ik kan wel solo’s en riffs van Rammstein noemen die ik ken:

Een van de lastige:

Engel
Tier
Acshe Zu Asche
Klavier
Keine lust
Zwitter
Weisses Fleish

En zo ken ik er nog een stuk of 30 nummers van Rammstein. De Herzeleid en Sensucht cd’s ken ik al, maar de Mutter, reise reise en Rosenrot cd’s ken ik al bijna helemaal. Het was wel erg frustrerend om zoveel nummers in een anderhalf jaar te oefenen, omdat ik soms wel eens 8 uur aan een stuk bezig was met oefenen.

En van de linkin park nummers ken ik de meeste wel. Bijvoorbeeld bij de hybrid theory cd ken ik de nummers Runaway en with you niet, omdat die nummers op een zeven snaren gitaar word gespeeld. ( en zelf vind ik forgotten geen mooi nummer dus die speel ik ook niet, maar ik kan het wel als het zou moeten). En van de Meteora cd kan ik alleen lying from you nog niet, omdat ik die nog moet instuderen. Ik hoop dat dit genoeg zegt anders kun je misschien even langs komen en dan zal ik een aantal nummers voor je spelen.

Welk instrument bespeel je? :hippie:

armageddon
5 januari 2007, 11:15
En zo ken ik er nog een stuk of 30 nummers van Rammstein. De Herzeleid en Sensucht cd’s ken ik al, maar de Mutter, reise reise en Rosenrot cd’s ken ik al bijna helemaal. Het was wel erg frustrerend om zoveel nummers in een anderhalf jaar te oefenen, omdat ik soms wel eens 8 uur aan een stuk bezig was met oefenen.

Ja, maar Mutter, Rosenrot en Reise Reise zijn bijna alleen maar powerchords in Dropped-D of C, dus echt moeilijk is dat niet :)
Kan je de solo van Herzeleid ook?

Master Silond
5 januari 2007, 15:57
Ja die solo van herzelied kan ik ook. Het is wel een aparte solo met een A.H. hormonic er tussen in. Dus het is altijd maar geluk hebben of je die kunt laten klinken midden in de solo. Met de solo van de keyboard moet je ook ineens erg snel riffs maken. Erg toffe nummer!

armageddon
5 januari 2007, 16:56
Ja, maar het gaat me met name om die whammy-aktie op het eind :D Die a.h. is het moeilijke niet namelijk ;)

Master Silond
5 januari 2007, 17:36
Je moet dan van de 9 van de tweede dikke snaar naar de 11 toe. En daarna moet je gewoon van de 11 naar de 4 en zo heen en weer. Het ziet er moeilijk uit maar dat is het niet hoor.

hendrix_appendix
5 januari 2007, 19:21
Hallo,

Ik speel nu echt ong een anderhalf jaar gitaar, maar ik kan al skills van gitaristen die het al 4 jaar kunnen.

Ik vind dit toch wel een erg grappige manier van jezelf promoten.

(Succes met je band hoor!)

Azrael
5 januari 2007, 19:38
Ik vind dit toch wel een erg grappige manier van jezelf promoten.

(Succes met je band hoor!)


Ik vind het hele topic grappig en alles wat erin gepost wordt.

ben vanhoof
5 januari 2007, 23:24
Ieder zo zn eigen stijl natuurlijk.. maar je moet jezelf geen halve gitaargod noemen/vinden als je LP en Rammstein kan spelen. Blijkbaar weinig relativeringsvermogen te bespeuren ginder. Ik ben ook met liedjes in dat genre begonnen, maar had zo toch nog net het doel om ooit solo's en riffs van niveau te kunnen spelen.

Arts
6 januari 2007, 02:51
best kut voor je nu,

1) je hele reputatie is nu vooraltijd verknalt, tenzij je met bands aan komt zetten die wel goede gitaar riffs hebben , en ook solo's :P

2) Waarschijnlijk wil niemand met je een band beginnen met je show-off die mislukt is..

No- Offence.. maar zo denk ik erover:P

armageddon
6 januari 2007, 11:12
Je moet dan van de 9 van de tweede dikke snaar naar de 11 toe. En daarna moet je gewoon van de 11 naar de 4 en zo heen en weer. Het ziet er moeilijk uit maar dat is het niet hoor.

No offence, maar die solo is dus keihard whammy gerag en geen geslide over de snaren heen.

Master Silond
6 januari 2007, 14:33
Ach ja ieder zo zijn eigen stijl om een solo te spelen. En wat voor de andere losers betreft, hou je jaloezie voor je.

Ik ben hier op de forum gekomen om een aantal serieuze muzikanten te zoeken en geen kleine kleuters.

pol
6 januari 2007, 14:38
ik denk niet dat iemand hier jaloers op je is.
Je hebt wel last van een beetje veel zelfvertrouwen voor een beginneling.

MaxR
6 januari 2007, 16:18
Ach ja ieder zo zijn eigen stijl om een solo te spelen. En wat voor de andere losers betreft, hou je jaloezie voor je.

Ik ben hier op de forum gekomen om een aantal serieuze muzikanten te zoeken en geen kleine kleuters.

post van de maand.

Rinze
6 januari 2007, 16:49
Lekker sfeertje hier :eek: , zijn jullie allemaal ongesteld of zo?

Master Silond
6 januari 2007, 16:50
ik denk niet dat iemand hier jaloers op je is.
Je hebt wel last van een beetje veel zelfvertrouwen voor een beginneling.

Als je geen zelf vertrouwen hebt kom je ook niet verder. Verder antwoord ik nu voortaan alleen maar op serieuze berichten.

Emocide
6 januari 2007, 19:10
HAHAHHAHA
signature worthy :P ik zal je nu vereeuwigen in mijn signature ^_^

armageddon
6 januari 2007, 21:42
Je hebt wel last van een beetje veel zelfvertrouwen voor een beginneling.

Net alsof je diep door het stof moet als beginneling :( Wat een dikke onzin. Zonder zelfvertrouwen kom je nergens.

@Master Silond:
Als je nou in de buurt van Delft woonde konden we wel eens jammen, onze muzieksmaken vertonen wel overeenkomsten :)
Check m'n instrumentale covers op: http://wieringen.dyndns.org/arjan/covers :)

Thom TK
6 januari 2007, 23:02
Nah een beetje hard gaat het er hier wel aan toe :D
Maar ff serieus, kijk, jezelf goed vinden is in Nederland verboden zo lijkt het soms...ik noem het positieve arrogantie. Niks mis mee.
Maar voor Linkin Park en Rammstein heb je géén speciale technieken nodig, da's powerchord schuiven, no offense.

armageddon
6 januari 2007, 23:25
Nah een beetje hard gaat het er hier wel aan toe :D
Maar ff serieus, kijk, jezelf goed vinden is in Nederland verboden zo lijkt het soms...ik noem het positieve arrogantie. Niks mis mee.
Maar voor Linkin Park en Rammstein heb je géén speciale technieken nodig, da's powerchord schuiven, no offense.

Maar maar...we zijn toch niet arrogant? We zijn gewoon de beste :D

Met betrekking tot Rammstein...de nummers zijn echt vreselijk simpel gitaartechnisch, maar over het gehele plaatje vind ik het toch erg knappe herrie :D

ben vanhoof
7 januari 2007, 00:19
Nah een beetje hard gaat het er hier wel aan toe :D
Maar ff serieus, kijk, jezelf goed vinden is in Nederland verboden zo lijkt het soms...ik noem het positieve arrogantie. Niks mis mee.
Maar voor Linkin Park en Rammstein heb je géén speciale technieken nodig, da's powerchord schuiven, no offense.

Is jezelf goed vinden verboden in Nederland? Het lijkt wel als ik een nederlander tegenkom dat die tonnen ego meer heeft dan ik.
Achja, ik ben dan ook maar een domme Belg...

Thom TK
7 januari 2007, 00:31
Is jezelf goed vinden verboden in Nederland? Het lijkt wel als ik een nederlander tegenkom dat die tonnen ego meer heeft dan ik.
Achja, ik ben dan ook maar een domme Belg...

Dat kan, maar er wordt over het algemeen wel gezeken als iemand zeg "ja dit en dat kan ik goed".
Beetje generaliserend misschien maar zo ervaar ik het wel.

Maargoed nu weer ontopic.

Master Silond
7 januari 2007, 14:15
Net alsof je diep door het stof moet als beginneling :( Wat een dikke onzin. Zonder zelfvertrouwen kom je nergens.

@Master Silond:
Als je nou in de buurt van Delft woonde konden we wel eens jammen, onze muzieksmaken vertonen wel overeenkomsten :)
Check m'n instrumentale covers op: http://wieringen.dyndns.org/arjan/covers :)

Volgens mij vind je de Reise Reise album het mooist. Ik heb naar Amerika geluisterd en je speelt hem goed mee. Soms dan speel ik dan de keyboard solo mee met de vinger tapping techniek, alleen officieel hoeft je dat natuurlijk niet mee te doen. Erg goed! jammer dat je niet in de buurt woont.

armageddon
7 januari 2007, 21:13
Volgens mij vind je de Reise Reise album het mooist. Ik heb naar Amerika geluisterd en je speelt hem goed mee. Soms dan speel ik dan de keyboard solo mee met de vinger tapping techniek, alleen officieel hoeft je dat natuurlijk niet mee te doen. Erg goed! jammer dat je niet in de buurt woont.

Ik vind Reise, Reise niet per se het mooist, ik vind de liedjes lekker afwisselend en ze lenen zich wel voor instrumentale tracks.
Bedankt voor de complimenten.

Dribbel_
10 januari 2007, 21:01
Is jezelf goed vinden verboden in Nederland? Het lijkt wel als ik een nederlander tegenkom dat die tonnen ego meer heeft dan ik.
Achja, ik ben dan ook maar een domme Belg...


Voor belgen hebben wij zo onze uitzonderingen :satisfie:

Thundermane
15 januari 2007, 20:52
hm k dan...
nouja, in elk geval zijn riffs geen solo`s, serieus maatje ik ben nu net bezig te beginnen met ECHTE solo`s en das net ff moeilijker dan riffs. :P
riffs zijn inderdaad net als solo`s loopjes... maar dan 10 slomer zeg maar.

Aanvankelijk zou ik zeggen dat je jezelf goed kan verkopen, maar in de bandwereld is overdrijven niet echt gewaardeerd.
Men heeft liever dat je echte kwaliteiten vertelt en ze ook kan toepassen, anders zien mensen je als een grap. Daar komt bij, je verknoeit hun kostbare tijd.

Dit was serieuze constructieve kritiek/advies.
Dus kort gezegd wees wat serieuzer als je jezelf aanprijst, tis vreemd maar als je in een band wil is het een serieuze zaak totdat je ingespeeld bent, of als je alleen maar wilt "jammen" met anderen.

armageddon
15 januari 2007, 21:40
Nou ken ik Rammstein errug goed, maar ze hebben wel een aantal echte solo's....maarja, meeste is riffwerk.
Solo's zijn geloof ik in:
- Rammstein
- Das Alte Leid
- Herzeleid
- Weisses Fleisch
- Amour

Azrael
15 januari 2007, 21:49
Aanvankelijk zou ik zeggen dat je jezelf goed kan verkopen, maar in de bandwereld is overdrijven niet echt gewaardeerd.
Men heeft liever dat je echte kwaliteiten vertelt en ze ook kan toepassen, anders zien mensen je als een grap. Daar komt bij, je verknoeit hun kostbare tijd.

Dit was serieuze constructieve kritiek/advies.
Dus kort gezegd wees wat serieuzer als je jezelf aanprijst, tis vreemd maar als je in een band wil is het een serieuze zaak totdat je ingespeeld bent, of als je alleen maar wilt "jammen" met anderen.

Ik quote het maar even omdat ik het 100% ermee eens ben.

Master Silond
16 januari 2007, 17:13
Nou ken ik Rammstein errug goed, maar ze hebben wel een aantal echte solo's....maarja, meeste is riffwerk.
Solo's zijn geloof ik in:
- Rammstein
- Das Alte Leid
- Herzeleid
- Weisses Fleisch
- Amour

ik zou wel even de songs plaatsen waar solo's in zitten:

Weisses Fleisch
Du Riechst So Gut
Heirate Mich
herzeleid
Rammstein
Spiel Mit mir
Mein Herz Brennt
Links 2 3 4
Spieluhr
Rein Raus
Adios
Nebel
Stein Um Stein
Armour
Feuer Und wasser

Ze zijn ook gaaf om te spelen. binnenkort ga ik weer verder beginnen met de Slipknot en Stone Sour nummers. Stone Sour heeft trouwens erg mooie solo's.

Master Silond
21 januari 2007, 11:39
Hallo,

Ik wil jullie even zeggen dat ik al iemand heb gevonden waar ik iets mee kan beginnen in the shadows muziek. Ik hoop dat jullie muzikanten nog een leuk en goed toekomst tegemoet komen met jullie bandjes. :hippie: rock on!

Valoosj
21 maart 2007, 13:25
HAHAHHAHA
signature worthy :P ik zal je nu vereeuwigen in mijn signature ^_^

deze signature lokte me hierheen :D enorm grappig om iemand zo over zichzelf te horen praten.
Master Silond heeft nogal een ego voor een beginnertje. en dan maar afkomen met linkin park nummers en Rammstein :D

ik wens je veel succes toe met je band, maar komen luisteren zal ik toch niet doen

prs
21 maart 2007, 20:45
De topicstarter heeft gevonden wat hij zoekt! Deze gaat dicht:)