PDA

View Full Version : Ibanez SG Custom



Sjoerd
26 december 2006, 17:11
Hallo,

Ik kan deze:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/66477040-vintage-ibanez-sg-custom-style-met-bigsby.html%3Frotid%3D5026-29028-4128-37

gitaar kopen en zou even willen weten of hij dit bedrag waard is en of het sowiezo verstandig is deze te kopen (en of andere mensen ervaringen met deze gitaar hebben).

Bedankt,

Sjoerd

drap
26 december 2006, 17:16
Voor de gitaar zelf lijkt het me allerminst een rare prijs. De koffer voor een 60 euro extra is wel wat aan de prijzige kant. Opzich mooie gitaar ook trouwens.

hugo
26 december 2006, 17:17
Is zou een fototje van de achterkant vragen, kijken of de hals gelijmd of geschroefd is.

rickert
26 december 2006, 17:22
Volgens mij een geschroefde hals. Maar dat is volgens mij geen nadeel hoor, ik heb een PF200 van Ibanez, is lespaul achtig, met geschroefde hals maar ondervind daardoor zeker geen nadelen. Verder een errug gaaf gitaartje! Ik vind het een nette prijs en zou hem zeker eens gaan bespelen als ik jou was.

Sjoerd
26 december 2006, 18:14
Ok, hartstikke bedankt.

Ik zag ook iets over super 70 humbuckers, iemand enig idee hoe deze klinken?

Bedankt,

Sjoerd.

Luke-wannabe
26 december 2006, 18:27
Deze heeft een gelijmde hals. Anders zou de hals dieper in de body zitten. Vet ding!

drap
26 december 2006, 18:28
Volgens mij een geschroefde hals. Maar dat is volgens mij geen nadeel hoor, ik heb een PF200 van Ibanez, is lespaul achtig, met geschroefde hals maar ondervind daardoor zeker geen nadelen. Verder een errug gaaf gitaartje! Ik vind het een nette prijs en zou hem zeker eens gaan bespelen als ik jou was.

Die SG zou heel best een gelijmde hals kunnen hebben hoor. De ouwe Ibanez Les Paul Customs hadden dat in ieder geval wel. En gezien dit ook een Custom kloon is.

rickert
26 december 2006, 20:40
Die SG zou heel best een gelijmde hals kunnen hebben hoor. De ouwe Ibanez Les Paul Customs hadden dat in ieder geval wel. En gezien dit ook een Custom kloon is.

Nja die van mij is ook zo custom als het maar zijn kan met parelmoer aan al ze kanten maar een geschroefde hals, maakt opzich niet uit gloofik. Die super 70 is ook niet veel mis mee, gewoon PAFachtige geloofik.

Goldeneye
26 december 2006, 22:51
Nja die van mij is ook zo custom als het maar zijn kan met parelmoer aan al ze kanten maar een geschroefde hals, maakt opzich niet uit gloofik. Die super 70 is ook niet veel mis mee, gewoon PAFachtige geloofik.

Mooie SG! Laat je alleen niet teveel beinvloeden door de looks van de gitaar, want het draait om de sound. Het zal niet zoals de real deal klinken! Voor wat meer (1300 euro) heb je een echte Gibson Les Paul Standard. :)

DaveItUp
27 december 2006, 00:10
Voor een ton meer heb je dit en dat. Lekker advies!

vulvasonic
27 december 2006, 00:12
Deze heeft een gelijmde hals. Anders zou de hals dieper in de body zitten. Vet ding!

Ik denk dat je gelijk hebt. Bij vrijwel iedere geschroefde SG zie je dat de brug, de stoptail en de elementen een stuk verder weg zitten. Op het eerste gezicht zou ik dus ook gokken op een gelijmde constructie.

rickert
27 december 2006, 00:13
Voor een ton meer heb je dit en dat. Lekker advies!

inderdaad, en ik snap niet wat het met m'n quote te maken heeft

Luke-wannabe
27 december 2006, 00:27
Ik denk dat je gelijk hebt. Bij vrijwel iedere geschroefde SG zie je dat de brug, de stoptail en de elementen een stuk verder weg zitten. Op het eerste gezicht zou ik dus ook gokken op een gelijmde constructie.
Ja precies. Want bij deze SG is er dan geen ruimte voor de schroeven zeg maar.

vulvasonic
27 december 2006, 00:33
Ja precies. Want bij deze SG is er dan geen ruimte voor de schroeven zeg maar.

Blijft natuurlijk een lelijk ding, met die klote Bigsby en zo..... :seriousf:

up-guitarman
27 december 2006, 01:40
Nee dude, uberfat, zo'n SG met Bigsby !!! Ubervette Rock'n'roll guitar ;)

Fumi SG
27 december 2006, 01:58
Mooie SG! Laat je alleen niet teveel beinvloeden door de looks van de gitaar, want het draait om de sound. Het zal niet zoals de real deal klinken! Voor wat meer (1300 euro) heb je een echte Gibson Les Paul Standard. :)

Voor wat meer... kleine 1000 euro...:confused: Komt nog bij dat een Gibson Les Paul niet de 'real deal' is als je een SG wilt.

Mijn leraar heeft zo'n Ibanez Les Paul model, en ik moet zeggen dat het een erg vette gitaar is. Hij klinkt erg lekker, het is niet direct een echte LP qua sound maar er zit zeker een góede sound in. Verder heeft een kameraad van mij een Ibanez Telecaster-model, ik dacht ook uit de lawsuit periode. Dat is ook een erg goede gitaar met de echte Tele twang. Ik zou zeggen, ga het ding zeker testen en eventueel kopen!

Goldeneye
29 december 2006, 20:17
Voor wat meer... kleine 1000 euro...:confused: Komt nog bij dat een Gibson Les Paul niet de 'real deal' is als je een SG wilt.

Mijn leraar heeft zo'n Ibanez Les Paul model, en ik moet zeggen dat het een erg vette gitaar is. Hij klinkt erg lekker, het is niet direct een echte LP qua sound maar er zit zeker een góede sound in. Verder heeft een kameraad van mij een Ibanez Telecaster-model, ik dacht ook uit de lawsuit periode. Dat is ook een erg goede gitaar met de echte Tele twang. Ik zou zeggen, ga het ding zeker testen en eventueel kopen!

Ik heb perongeluk een Gibson ''Les Paul'' getypt, terwijl ik uiteraard een Gibson SG Standard bedoel...deze is voor 1300 euro verkrijgbaar. Ibanez is helaas geen Gibson en zal hier ook niet aan tippen. Vaak worden Lawsuit-gitaren die gebasseerd zijn op een Gibson LP, door professionele of amateuristische gitaristen gebruikt. Door amateuristische vanwege de prijs en de looks + kwaliteitverhouding, degelijke ''LP sound'' en door professionele gitaristen omdat ze er een goede toon uit willen/kunnen halen, zodat zij als gitarist als uniek worden bestempeld en meteen alle eer krijgen toegewezen. Van ''Kijk eens wat een toon die Ibanez heeft''.....nee, dan is het toch veelal de gitarist die ermee speelt. Het zijn leuke dingen om als back-up te gebruiken voor de ''real thing'', maar absoluut geen Gibson-sound.

Buy a Gibson and you will be happy every time you play the damn thing..



:gitarist: .