PDA

View Full Version : Help! Wat moet ik nu toch weer doen?



CowGuitar
26 december 2006, 15:19
Hallo mensen,
Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik heb van de week mijn oefenversterker de deur uitgegooid met de gedachte om een Marshall Valvestate 8080 te kopen.
Maar toen deze wel erg dichtbij kwam begon ik weer te twijfelen en op dit moment weet ik het echt helemaal niet meer. Alstublieft, geef mij advies.

Ik wil (als het kan):
-Een Marshall (buizenbak) met 2 of 3 kanalen (+footswitch)
-Reverb
-50 tot 100 Watt, ik speel voornamelijk gewoon thuis, maar ook vaak genoeg op feestjes zonder PA oid en waar ik het dus van mijn versterker moet hebben.
-En ik denk dat ik uiteindelijk toch voor een combo kies, maar wel één waar ik later nog een buikkast onder kan plakken.

Wat zouden jullie nemen, als je een budget had van ongeveer 600/700 euro? En ben ik misschien te veeleisend :D?

guitarnijboer
26 december 2006, 15:41
Tjonge jonge, wat een problemen in de wereld....

De gedachte om af te zien van een 8080 lijkt me een hele wijze!
Voor 700 Euro zijn er al veel leukere dingen te koop.

jerome
26 december 2006, 15:51
Belangrijkste vragen:
Wat voor muziek speel je?
Speel je solo's?
Speel je clean afgewisseld met heavy?

CowGuitar
26 december 2006, 15:58
Ik speel voornamelijk Rock, Blues en Grunge; RHCP, GnR, Nirvana, Pearl Jam, Hendrix, Stevie Ray Vaughn. Ik ben bijna altijd de solo-gitarist als ik samenspeel met mensen.
Ik speel vaak heavy en als ik clean speel wil ik meestal alsnog wel een randje. Soms speel ik wel helemaal clean, voor de allergevoeligste nummers :cooler:
3 kanalen zou dus het beste voor me zijn :p

a darker shade of grey
26 december 2006, 16:35
Marshall DSL401....40 watt buizen...800 euro nieuw, schijnt heel goed te zijn!

Edit: en hij gaat hard zat voor feestjes...

jerome
26 december 2006, 16:41
Als 2 kanalen zou willen is een JCM800 combo dé versterker voor jouw!!
Maar als met 3 kanalen weet ik niet.
Ik heb geen ervaring met die 3 kanalen bakken...

a darker shade of grey
26 december 2006, 16:48
Of een Valveking van Peavey...

guitartub
26 december 2006, 19:22
Of een Valveking van Peavey...

Hij wil een MARSHALL (Dan ga je hem dus geen Vox, Bogner Of Peavy aanraden, of een van de 100 andere goede buizenamps.)

Locomotive
26 december 2006, 20:31
Hij wil een MARSHALL (Dan ga je hem dus geen Vox, Bogner Of Peavy aanraden, of een van de 100 andere goede buizenamps.)

Als er beter merken zijn mag men dat aanraden. Voor 600-700 euro heb je beter spul dan de overrated Marshall :sssh:

shamehair
26 december 2006, 20:47
Peavey Classic 50 combo, (veegt Marshall gewoonweg naar huis :sssh: )

ColourofFire
27 december 2006, 01:18
Hm kweenie waarom je zo nodig marshall wilt, maar er zijn een hoop strakke combo's in die prijsklasse te vinden, dus als ik jou was zou ik gewoon een beetje in muziekzaken gaan proberen wat je echt wilt, en niet alleen achter de naam marshall aanlopen. Als je toch persee een marshall wilt kan je een DSL combo proberen, maar de combo's van marshall zijn nooit echt populair

kunk
6 januari 2007, 17:35
Laney VC50, 4 kanaals dus mogelijkheden genoeg en door het kiezen van de juiste eindbuizen, 6L6 of EL34, ook nog naar eigen smaak aan te passen.

En is binnen je budget vast wel te vinden

Kunk

pe_10
6 januari 2007, 17:41
Of een JCM 2000 TSL 602. Ik heb er nog eentje op overschot...