PDA

View Full Version : Zoek beste gitaar voor blink 182



Spiroze
26 december 2006, 11:50
Hey beste gitaristen,
Zoals je in de titel ziet zoek ik de beste gitaar om blink 182 te spelen, voornamelijk dan hun eerste 3cd's. Andere groepen waar ik covers van ga spelen: +44, sum41, green day,..
Mijn budget is iets van een 600€.
(pls, no whine about BLINK IS EMO etc, because I dont care, they rock!)

Alvast bedankt

Chris Winsemius
26 december 2006, 11:56
Strat met in ieder geval 'n humbucker bij de brug.
Met twee enkelspoelselementen d'r bij noemt men dit ook wel 'n HSS opstelling.

Volgens mij had Fender ook 'n signature model van die Blink 182 gitaar, die enkel 'n humbucker bij de brug had en alleen 'n volume-regelaar.

Wimvdb
26 december 2006, 11:57
Tom delonge heeft veel op een Fat strat gespeelt , dat vind je wel voor 600 € ( highway of mexican )

Tegenwoordig speelt hij bij angels and airwaves op een hollowbody gibson...

a darker shade of grey
26 december 2006, 11:58
Ik zeg ook strat, maar gewoon met een single coil in de brug :P

MetalPunk
26 december 2006, 12:03
beste pyro,

De gitaar die als eerste bij me opkomt voor de shit die je speelt lijkt me nogal logisch eigenlijik :p De Tom Delonge Strat van Fender:

http://www.geocities.com/wilson_j182/TOMGUITA.jpg

Redelijk bruut dingetje, een humbuckertje, een volumeknop, lekker simpel geen poespas en een teringvette sound. Ik weet alleen niet helemaal zeker alsof deze gitaar nog word gemaakt, weet iemand hier misschien meer van?

Nou kan dit natuurlijk ook niet je stijl zijn kwa looks and shit, dan kan je ook wat anders proberen, zolang er maar een of twee hums inzitten met een redelijke hoge output kom je dr wel met je sound.

latersss,
nick

hendrix_appendix
26 december 2006, 12:03
@ Shade of Gray-Voor verstokte singlecoil fans ja, maar voor ietwat veter palm-mute laag zou ik voor humbuckers gaan, Tom zelf speelde in den beginne ook veel op een gibson les paul standard. Dus een mooie epiphone moet met jouw budget wel te vinden zijn.

X-Rated
26 december 2006, 12:03
Blink is emo :satisfie:

Hij speelt idd op een stratocaster

Spiroze
26 december 2006, 12:05
beste pyro,

De gitaar die als eerste bij me opkomt voor de shit die je speelt lijkt me nogal logisch eigenlijik :p De Tom Delonge Strat van Fender:

http://www.geocities.com/wilson_j182/TOMGUITA.jpg

Redelijk bruut dingetje, een humbuckertje, een volumeknop, lekker simpel geen poespas en een teringvette sound. Ik weet alleen niet helemaal zeker alsof deze gitaar nog word gemaakt, weet iemand hier misschien meer van?

Nou kan dit natuurlijk ook niet je stijl zijn kwa looks and shit, dan kan je ook wat anders proberen, zolang er maar een of twee hums inzitten met een redelijke hoge output kom je dr wel met je sound.

latersss,
nick

denk dat deze ni meer wordt gemaakt, kga er ff wa achter googlen, als iemand ze toch ergens vind, zeg het me pls!

Realeigo
26 december 2006, 12:08
http://cgi.ebay.com/electric-GUITAR-fender-squier-stratocaster-tom-delonge_W0QQitemZ330065023787QQihZ014QQcategoryZ47 070QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

jelledevos
26 december 2006, 12:17
gewoon een strat met een seymour duncan invader element in de brug.

vroeger tot en met dude ranch speelde hij op gibson les paul daarna had hij een endorsment deal met fender (als je de oude clips zoals josie enz bekijkt zal je hem zien met zen gibson)

maar die fender was best cheap. was een mexicaanse zat rond de 600 euro. worden alleen niet meer gemaakt

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/7/1/5/268715.jpg

drap
26 december 2006, 12:20
Volgens mij speelde die Tom Delonge op een Gibson signature, namelijk deze:

http://www.gibson.com/products/gibson/classic/images/tomdelonge_sm.jpg

Die Fender signature wordt in ieder geval al een tijdje niet meer gemaakt.

Voor een betaalbaar alternatief zou ik eens gaan kijken naar de Artcore series van Ibanez. Die hebben ook redelijk hoge output humbuckers en anders doe je d'r desnoods andere in.

a darker shade of grey
26 december 2006, 12:25
@ Shade of Gray-Voor verstokte singlecoil fans ja, maar voor ietwat veter palm-mute laag zou ik voor humbuckers gaan, Tom zelf speelde in den beginne ook veel op een gibson les paul standard. Dus een mooie epiphone moet met jouw budget wel te vinden zijn.

Haha! ik ben geen verstokte singlecoil fan hoor :P

Ik vind alleen de sound van 182 zo schel en treblig, dat je het met een singlecoil over een goeie versterker/distortion ook erg lekker kan laten klinken imo...

Malle Eppie
26 december 2006, 13:00
Zoek gewoon een Squier Tom Delonge, heb er zelf ook één (mintgroen) en deze plank speelt best lekker. Gewoon een no-nonsense gitaar. Stem hem zo'n beetje om de dag in een andere stemming en geen problemen gehad.

http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/1/7/17432.jpg

Neals
26 december 2006, 13:07
Zoek naar een leuke Les Paul, dat is HET model om zo'n sound mee te bereiken. Brug humbucker, toch een diepe sound, zou deze zeker niet buiten beschouwing laten. Ook een gitaar die het zou doen is een PRS uit de SE serie.

Belangrijkste is de brughumbucker!

Hector_Tsolodimos
26 december 2006, 13:11
Strat met in ieder geval 'n humbucker bij de brug.
Met twee enkelspoelselementen d'r bij noemt men dit ook wel 'n HSS opstelling.

Volgens mij had Fender ook 'n signature model van die Blink 182 gitaar, die enkel 'n humbucker bij de brug had en alleen 'n volume-regelaar.
was dat geen bass?

verder denk ik dat je een gitaar nodig hebt met 2 humbuckers..
misschien een Telecaster, met een Humbucker en een Single coil (toch)
of met 2 humbuckers, maar is moeilijker te vinden, en kosten meestal ook meer, tenzij je de custom Squier telecaster neemt (zo even uit het hoofd)

verder kun je ook gebruiken: een Les Paul van Epiphone
of een Stratocaster met een Humbucker in de brugpositie.. tja
ik bedoel, ik vind dit altijd zo´n wazige vragen.. iedereen geeft de zelfde antwoorden, en iedereen bedoeld het goed
maar uiteindelijk zul je er toch niks aan hebben
dus:
ga naar de winkel, leg uit wat je zoekt, en kies de geilste gitaar uit
klaar (hoe geiler je je gitaar vind, hoe meer je er op speelt, hoe beter je wordt)
succes

Spiroze
26 december 2006, 13:12
Zoek gewoon een Squier Tom Delonge, heb er zelf ook één (mintgroen) en deze plank speelt best lekker. Gewoon een no-nonsense gitaar. Stem hem zo'n beetje om de dag in een andere stemming en geen problemen gehad.

http://fr.audiofanzine.com/img/produits/normal/1/7/17432.jpg

Wordt deze dan nog verkocht of bedoel je dat ik op ebay ofzo is ff moet zien?
Is dit die mexicaanse fender tom delonge model?

Reb
26 december 2006, 13:38
Fender en Squier Tom Delonge worden niet meer gemaakt. Volgens mij heeft http://www.dirkheijne.nl/ er nog 1 op voorraad (Squier model). Wat je ook kan doen is gewoon een Fender Standard Strat kopen, een SD Invader en een andere slagplaat. Ben je onder de 600 euro klaar en je hebt een echte Fender. Bovendien zit er dan ook nog een tremelo op (die er bij de Tom Delonge's niet op zit) en je kan ervoor kiezen om ipv alleen een humbucker ook 2 single coils te gebruiken (HSS opstelling).

Randy
26 december 2006, 14:03
Fender showmaster series zou misschien ook een optie zijn. Zelf heb ik deze:

http://www.gand.com/store/product.php?productid=697&cat=14&page=1

Wimvdb
26 december 2006, 15:26
Of deze :

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/product_info.php?cPath=1_39_1455&products_id=8651

Ubergeile fender imo aan 500 €

http://www.musik-schmidt.de/osc-schmidt/catalog/images/262700978.jpg

robert-gitarist
26 december 2006, 15:29
Vind die Fender eigelijk best lelijk maar goed.
Ik ga lekker tegen de draad in en ga je een SG of Les Paul junior(met P90) aanraden.

Realeigo
26 december 2006, 15:32
met een lp junior zal je zeker geen blink182 sound krijgen.. zit veel te veel mid/hoog in dat ding.!

Squier4ever
26 december 2006, 16:42
nouja vooral door de p90 mis je een beetje strakheid, P90's klinken voor blink IMO te losjes.... wel ubervet btw....
tis echter meer voor nieuwe Green Day sounds

Brammibal
26 december 2006, 16:50
ik vraag me zoiezo af, hoe lang je blink zal blijven spelen. het is allemaal erg makkelijk en waarschijnlijk zal je in niet al te lange tijd ook veel meer met de gitaar willen spelen. ik dnek dat je met elke gitaar met een sd invader wel het geluid zal evenaarden, mits je ook een geschikte amp hebt. gewoon een lekker spelende gitaar kopen met een humbucker bij de brug, en als je het dan niet goed genmoeg vind klinken, gooi je der een invader in. 8-)

Mufftin
26 december 2006, 19:22
idd gewoon een gitaar met een humbucker, je zult de rest van je geluid toch uit je eigen vingers en je versterker moeten halen.
Je hebt ook nog sum 41 in je lijstje staan die gast speelt op een gibson sg/ les paul en die andere op een prs.

Spiroze
26 december 2006, 21:49
Hey, alvast bedankt voor de reacties. Ik ben deze nammidag naar de gitaarshop geweest (key-music in Sint Niklaas). De gitaar die mij het meeste aanstond qua prijs en geluid was de Epiphone Les Paul (humbucker en 2 singles). Ze raden mij aan om sowieso een gitaar met een humbucker te kopen. Maar jammer genoeg hadden ze geen fender met humbucker in de winkel (dat was dan direct meer dan 900€). De verkoper zei wel dat er fenders met humbuckers zijn die goedkoper zijn en ook rond de 600€ komen. Nu is mijn vraag, gaat het verschil groot zijn tussen de epiphone les paul en die fender?

Alvast bedankt

hendrix2
26 december 2006, 22:01
Epiphone Les Paul (humbucker en 2 singles).

Alvast bedankt
??????????????????

Tho
26 december 2006, 22:16
??????????????????

INDERDAAD!! what the fuck :eek: De topicstarter moet zich vergissen. zo'n ielig singlecoiltje kan dat dikke mahonie nooit aan en sowieso.. het aanzicht..

Spiroze
26 december 2006, 22:17
ja die 2singles zijn fout excuseer me. Het was een les paul met 2 humbuckers als ik me niet vergis, maar als ik naar de site van epiphone ga zie ik wel 10 les pauls :o hoe kan ik nu weten welke ik daaruit wil?! Welke raden jullie aan? De standard of..?

Tho
26 december 2006, 22:19
ja die 2singles zijn fout excuseer me. Het was een les paul met 2 humbuckers als ik me niet vergis, maar als ik naar de site van epiphone ga zie ik wel 10 les pauls :o hoe kan ik nu weten welke ik daaruit wil?! Welke raden jullie aan? De standard of..?

wil je me nooit meer zo laten schrikken?
Wat jij moet doen, is naar een winkel gaan en heel veel testen! :) Epiphone is een zeer goed merk, maar de sound moet je wel aanstaan.

Trouwens, alle LP's hebben 2 of 3 humbuckers (en een paar uitzonderingen waar maar 1 brughum in zit). Je zult ze nooit met singlecoils aantreffen.

hendrix2
26 december 2006, 22:46
Ik vind trouwens bij epi's de humbuckers wat modderig klinken. Zeker bij veel distortion.
Ik heb een mexican fender strat SSH en die is echt perfect voor muziek zoals Blink, greenday, etc...
Dus gewoon een strat met hum. in de brug lijkt me het beste. Ofja, de Tom Delonge signature...

Dude
28 december 2006, 01:04
JA OPLETTEN NU !!!

HIER EFFE KLIKKEN ! (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/67417135-squier-gitaar-tom-delonge-strat.html?return=eJxNyN0KgjAYxvF7EfRM16agTCTsTpaN HPtk7yuZ0b231Uknz%2F%2FHIzjlL8VPI3A6MF5co3%2BAHFfE wAnRPkjXWBE1BiMEQuMMsduhpK6lq5UDjJuVDqUj4ISI%2F099 VyhiqjRSY1SwrGTpu6FZ0ZrzbiZa3WBCX7YzLduLSTP3bMhkmd 2XmHiokLkn5j5%2F9aASWBUmWozvD6m1Qec%3D&df=1&p=1&fta=eNpNkttqwzAMQP%2FFD32WZMsXmX5LCXSMgEfL0m3dSv99 viRVnkIOuh1Zk3h5LBLFfH2W0%2FdUFpMXYRRzL0c8nJfj7SKY C0qgmAtJcPVzk7%2F5mstdcvmVfFlmocP1iC3ViblO728mzzVt EStmPteak1iQxyyQezMfHEW2fgvbkHMd0Q7ZCA3ZDREDUI9yGh UYYkOsyDPahrwiB9BrBUVkU0dREbqIDaUXwgjW9VF1fAxouTOd H72PoTPaMUbqzCrjwCNXFWpX19uiOkAMMOptEr4ujWHEqQUEpt SZagBzGjOrB7hk%2B5oIdgy49yD1qLZjPlIPaI%2FTmd0xHKui zcMF9uxH3OrhggXgNXf1YAZKEfvmafOoe%2FLJjnqbh2OfAMdN vDxs8pBq3HORJOZjup%2FaxdUjO9cHal1JzPTTjhHEmPX%2F%2 B%2FX%2F%2FAcGm7Y9)


EN SNEL EEN BEETJE

Dude
28 december 2006, 01:09
als je minder uit wilt geven is DIT MISSCHIEN OOK EEN OPLOSSING (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/67365902-squier-bullet-limited-edition-nieuw.html?return=eJxNyN0KgjAYxvF7EfRM16agTCTsTpaN HPtk7yuZ0b231Uknz%2F%2FHIzjlL8VPI3A6MF5co3%2BAHFfE wAnRPkjXWBE1BiMEQuMMsduhpK6lq5UDjJuVDqUj4ISI%2F099 VyhiqjRSY1SwrGTpu6FZ0ZrzbiZa3WBCX7YzLduLSTP3bMhkmd 2XmHiokLkn5j5%2F9aASWBUmVozvD6m5Qeg%3D&df=1&p=2&fta=eNpNkktuAyEMQO%2FCImv%2FMGCUs0QjpaoiTZWok7Zpo9 y9A2QCK%2BQnG%2FthJlO7LxbNfX3Oh%2B9pXlxezKO527zH3X HZX8%2BGeUYLFPNMFmQ9rvZ3uuT5Znn%2BtXxeTka7y55KqZi7 TO9vLq9sDdnc6bjeORmD3U8GuTbTgCFQ4pKGG%2BIkJLBVPhEn koK4I4CYCpIXiqqeCvIDIh8K0o58wtoxDCjGiuKAQsKCUkeSfJ 0LoTMmqi2xzx8xclPqAiEGaXndIGiCWNmmIIwQpYri5qDMAL6O gpsEqQJS67FZeBGPqdV2jcC%2ByWL30KQtj2Bg0tyoe2iIUmuJ BuZTnZl4ZFrfmGRk0O7ru1DFUN%2BAdGCQWl7fhvoELS8OjLlu m7oH87o2lx%2BLJXMf0%2B1Qftz6yY7rgkpXMjf9lM8I5twz%2 Fn7Fj3%2FSY7bM)

Spiroze
28 december 2006, 14:07
JA OPLETTEN NU !!!

HIER EFFE KLIKKEN ! (http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/67417135-squier-gitaar-tom-delonge-strat.html?return=eJxNyN0KgjAYxvF7EfRM16agTCTsTpaN HPtk7yuZ0b231Uknz%2F%2FHIzjlL8VPI3A6MF5co3%2BAHFfE wAnRPkjXWBE1BiMEQuMMsduhpK6lq5UDjJuVDqUj4ISI%2F099 VyhiqjRSY1SwrGTpu6FZ0ZrzbiZa3WBCX7YzLduLSTP3bMhkmd 2XmHiokLkn5j5%2F9aASWBUmWozvD6m1Qec%3D&df=1&p=1&fta=eNpNkttqwzAMQP%2FFD32WZMsXmX5LCXSMgEfL0m3dSv99 viRVnkIOuh1Zk3h5LBLFfH2W0%2FdUFpMXYRRzL0c8nJfj7SKY C0qgmAtJcPVzk7%2F5mstdcvmVfFlmocP1iC3ViblO728mzzVt EStmPteak1iQxyyQezMfHEW2fgvbkHMd0Q7ZCA3ZDREDUI9yGh UYYkOsyDPahrwiB9BrBUVkU0dREbqIDaUXwgjW9VF1fAxouTOd H72PoTPaMUbqzCrjwCNXFWpX19uiOkAMMOptEr4ujWHEqQUEpt SZagBzGjOrB7hk%2B5oIdgy49yD1qLZjPlIPaI%2FTmd0xHKui zcMF9uxH3OrhggXgNXf1YAZKEfvmafOoe%2FLJjnqbh2OfAMdN vDxs8pBq3HORJOZjup%2FaxdUjO9cHal1JzPTTjhHEmPX%2F%2 B%2FX%2F%2FAcGm7Y9)


EN SNEL EEN BEETJE

Deze gitaar koste nieuw 300euro, ik ga proberen ze onder de 150euro vast te krijgen, bedankt Dude! Nog ff een beginnervraagje: deze gitaar is qua kwaliteit toch niet te veel verschillend van de fender stratocaster versie van delonge? Dus, zijn liedjes klinken hier toch ook degelijk op e?!

Alvast bedankt

Luke-wannabe
28 december 2006, 14:42
Ja tuurlijk! Komt helemaal goed man!

Dude
28 december 2006, 14:45
Precies ! en graag gedaan,

komt goed, als je die sound zoekt voor weinig is dit je gitaar ! Echt... geen zorgen, rocken !

glacius
28 december 2006, 14:48
Hey beste gitaristen,
Zoals je in de titel ziet zoek ik de beste gitaar om blink 182 te spelen, voornamelijk dan hun eerste 3cd's. Andere groepen waar ik covers van ga spelen: +44, sum41, green day,..
Mijn budget is iets van een 600€.
(pls, no whine about BLINK IS EMO etc, because I dont care, they rock!)

Alvast bedankt


ik weet niet of het al gemeld is maar er staat een squier tom delonge op marktplaats momenteel

duckman
28 december 2006, 14:56
wil je me nooit meer zo laten schrikken?
Wat jij moet doen, is naar een winkel gaan en heel veel testen! :) Epiphone is een zeer goed merk, maar de sound moet je wel aanstaan.

Trouwens, alle LP's hebben 2 of 3 humbuckers (en een paar uitzonderingen waar maar 1 brughum in zit). Je zult ze nooit met singlecoils aantreffen.

P90 zijn singlecoil, dus je opmerking klopt niet.

Code-X
28 december 2006, 17:45
Tja, humbucker is iig te doen. En als je een Tom DeLonge wannabe wilt zijn heb je of een strat nodig met een humbucker, of een zwarte les paul (Epiphone Les Paul standard is niet mis), of een hollowbody (Angels and Airwaves en de untitled periode in blink ;)).

Ik zou je een Epiphone Les Paul aanraden, erg lekkere gitaartjes :)

leondepeon
8 januari 2007, 23:12
bij de plug in amsterdam is de squire versie te koop(wit),
ik heb hem ook zelf gemaakt van een oude squire en groen geverft voor 250 euro had had ik em in de winkel laten ombouwen de echte saymour-duncan humbucker en american pod
ik heb er alleen nou wel spijt van dat ik de 2 single coils heb weg laten halen ik ben nou erg beperkt in m'n geluid.
maar ik zou zeggen koop een squire strat en laat hem ombouwen