PDA

View Full Version : DI van JCM800 (50W, 100W) bruikbaar?



Franc
26 december 2006, 11:26
Ik zie dat het slechts 2 weerstanden zijn op de 8ohm uitgang van de trafo.

Is het wat? Iemand ervaring mee? Is het signaal bruikbaar op een gemiddelde PA?
Zit er aan te denk om het eens toe te voegen aan een plexi circuit, maar vraag me af wat de meningen zijn over de kwaliteit van het geluid dat er uit komt.

svdijk
26 december 2006, 11:40
Totaal onbruikbaar voor directe uitversterking naar P.A., maar ZEER bruikbaar voor preamp door te lussen naar een andere amp.
Ik heb jarenlang een Plexi naast een JCM800 2210 gebruikt.
De DI uitgang van de 2210 luste ik door naar de ingang v.d Plexi, dus had de preamp v.d. 2210 naar de plexi.
Geweldig geluid gaf dat!!!

Stefan

Chris Winsemius
26 december 2006, 11:49
Ik zie dat het slechts 2 weerstanden zijn op de 8ohm uitgang van de trafo.

Is het wat? Iemand ervaring mee? Is het signaal bruikbaar op een gemiddelde PA?
Zit er aan te denk om het eens toe te voegen aan een plexi circuit, maar vraag me af wat de meningen zijn over de kwaliteit van het geluid dat er uit komt.

Hey Franc

(fijne kerst nog!)

Zo'n uitgang werkt ok als slave naar andere versterkers met GITAARspeakers, voor PA/fullrange speakers is 'n zgn. speakersimulator aan te bevelen.
Bekijk wat JCM900 schema's voor zo'n speakersimulator.

Succes!

johantipker
26 december 2006, 13:36
Hey Franc

(fijne kerst nog!)

Zo'n uitgang werkt ok als slave naar andere versterkers met GITAARspeakers, voor PA/fullrange speakers is 'n zgn. speakersimulator aan te bevelen.
Bekijk wat JCM900 schema's voor zo'n speakersimulator.

Succes!

De Univalve van THD heeft daar toch een linetrafo-tje voor met een gitaar pick up gelijksoortige impedantie,... de reden daarvoor is dan dat als de je univalve doorlust naar de ingang van een andere gitaaramp, dat het dan heel natuurlijk voelt kwa speelgevoel, of is dit een broodje aap verhaal?

zo, nee, al het zinvol is, wat voor linetrafo-tje zou je dan voor een dergelijk doel kunnen gebruiken, merk, type?

weet jij dat toevallig Chris?

Take care &happy X-mas

Helter Skelter
26 december 2006, 13:40
Is het wat? Iemand ervaring mee? Is het signaal bruikbaar op een gemiddelde PA?


in een woord: waardeloos

of je moet je gitaar als een synthesizer willen laten klinken...

Chris Winsemius
26 december 2006, 13:49
De Univalve van THD heeft daar toch een linetrafo-tje voor met een gitaar pick up gelijksoortige impedantie,... de reden daarvoor is dan dat als de je univalve doorlust naar de ingang van een andere gitaaramp, dat het dan heel natuurlijk voelt kwa speelgevoel, of is dit een broodje aap verhaal?

zo, nee, al het zinvol is, wat voor linetrafo-tje zou je dan voor een dergelijk doel kunnen gebruiken, merk, type?

weet jij dat toevallig Chris?

Take care &happy X-mas

Weleens wat over gelezen maar zelf nog nooit die THD getest. David Hollestelle vertelde mij over die amp (maar hij vond mijn SE lekkerder spelen en klinken) maar hij had volgens mij die line-out niet geprobeerd.

Volgens mij is de juiste "voicing" belangrijker dan impedantie/etc.

Voor Franc zou, denk ik, de FANTA van TAD 'n goeie optie zijn. RedBox achtig kastje om 'n speakersignaal (sppeakers wel gebruiken) om te zetten naar 'n gebalanceerde line-out voor naar de PA.

Happy Xmas!!!

Franc
26 december 2006, 13:54
Merry Xmas heren en bedankt voor de reacties :)

Ik heb inderdaad al eerder mijn oog laten vallen op de FANTA.
Maar ik zat zo eens door mijn Marshall boek te bladeren (je weet hoe dat gaat op 2e Kerstdag, de verveling slaat toe ;) ) en zag deze DI bij de JCM serie.
Was me nog niooit opgevallen. Maar dus niet de moeite waard om in te bouwen.

johantipker
26 december 2006, 14:42
Merry Xmas heren en bedankt voor de reacties :)

Ik heb inderdaad al eerder mijn oog laten vallen op de FANTA.


probeer vooral ook de SINAS :D

Helter Skelter
26 december 2006, 15:00
ik gebruik voor gitaar direct naar PA een Palmer Junction, een prima geluid voor nog geen €100. Het kastje (nog kleiner dan een effectpedaal) split je signaal in tweeën: een bypass naar mijn cabinet en een gespeakersimd (?) signaal naar de PA, zo hou je toch je eigen podiumgeluid. Er zit ook een handige 'mellow' switch op om het krasserige van een direct signaal te beteugelen.

jerome
26 december 2006, 15:07
Waarom niet een mic voor de speaker ?!?!?
Een brullende speaker is toch 100X mooier dan welke line out en/of speakersimulatievibratordinges dan ook ?!?!?
Het hele pure is er gelijk vanaf! :???:

Franc
26 december 2006, 16:36
Een speaker hangt er natuurlijk sowieso aan, maar soms is het handig voor extra uitversterking via PA of voor opname.
En dat getrut met een microfoon is ook weer zowat.

Chris Winsemius
26 december 2006, 20:24
Zo'n slave-out (dus zonder filtering) is vooral handig bij kleinere ampjes als er meer volume nodig is en er 'n grotere (guitar)amp voor handen is.

pol
27 december 2006, 15:23
yup.
en zo slecht is die palmer niet, beter een palmer speakersim dan een slechtgeplaatste of goedkope mic.

Ik heb zelf ook al met die junction opgetreden, klonk prima.

Negative K3 fan
27 december 2006, 15:58
yup.
en zo slecht is die palmer niet, beter een palmer speakersim dan een slechtgeplaatste of goedkope mic.

of een slechte akoestiek, maar je hebt helemaal gelijk, ik heb op de computer een aantal palmer soundclipjes staan en die klinken helemaal niet verkeerd!