PDA

View Full Version : Output element weg!



sebass
22 december 2002, 18:31
Mijn halselement (sd '59 hum) is ineens heel erg zacht. En niet alleen heel erg zacht maar als je distortion gebruikt voor een lead sound dan valt die op het hals element bijna dood, gewoon meer een grunge geluid en dat wil ik niet. De bedradig is nog helemaal goed. Het element staat ook goed afgesteld. Wat is er mis? En belangrijker wat kan ik eraan doen.

sebass
22 december 2002, 18:41
Hmm als ik op de potmeter druk die het volume regelt van de desbetreffende HB dan komt er ineens wel een vol en hard geluid uit. Dus het is de potmeter, maar wat is er nou precies mis?

SiNiSTRaL
22 december 2002, 18:43
je pot kennelijk he....

sebass
22 december 2002, 18:44
Ja dat zei ik al. Ik heb hem iets losser gedraaid en nou is het weer redelijk goed. Maar toch heel erg vreemd, want wat heeft dat nou eigenlijk voor invloed. Als het goed is geen.

Mitch
22 december 2002, 19:00
Da's toch niet zo raar ? De potmeter van het desbetreffende element regelt de output, dus als daarvan bijv. een stukkie soldeer half los ligt kun je dergelijke problemen krijgen.

sebass
22 december 2002, 19:04
Ja maar er was niets los qua soldeer werk. Bedrading aarding allemaal goed, maar als je een knop eraf haalt die bout waarmee die potmeter in het hout van de gitaar vast zit die heb ik losser gedraaid. Het was ook zo dat als je op de vol pot drukte van het halselement dan deed die het wel goed. Dus het is echt de potmeter zelf niet de bedrading. Ik ga maar even een nieuwe potmeter kopen maar die dingen zijn duur en bijna nergens te vinden omdat ze extra lang moeten zijn. Weet iemand nog een zaak in utrecht die dat heeft? Hebben jullie trouwens een condensator op de volume pot of alleen op de tone pot?

sash
22 december 2002, 22:01
Heel simpel, dan is of je output, of je volume pot naar de klote, waarschijnlijk het laatste. Kleine reparatie, zal niet al te veel kosten (denk aan 5 euro).

JV
22 december 2002, 22:02
mjah. gewoon een nieuwe pot kopen. de spoel is misschien beschadigd ofzo