PDA

View Full Version : bestellen op musicstore.de



altin
25 december 2006, 16:48
Yo
Ik dach hier een paar dingen te bestellen; musicstore.de
Maar heeft iemand ervaring met deze site ?
Er staat dat de levering gratis is, is dat ook voor belgie, en is het gewaarborgt, zodat ik geen kappote stukken krijg toegestuur ?
Ook, hoe lang duurt het ongeveer voor het hier komt ?
Bedankt!

rscalex
25 december 2006, 17:00
levering is ook gratis in België ja en beschadigde spullen worden opnieuw opgehaald door ups/dpd... levering duurt meestal 3 tot max 7 dagen
musicstore is heel betrouwbaar, nog nooit problemen mee gehad, altijd alles netjes in orde :)

altin
25 december 2006, 17:15
is het slim om online een gitaar te bestellen ?
idereen zegt dat je er eerst naar moet luisteren, maar ik ken daar niks van, ik kan een "goede" klank nietonderschijden van een slechte, of het moet een heel slechte klank zijn ...

Badman
25 december 2006, 17:31
Als ze de betaling ontvangen hebben dan duurt het toch zeker een kleine week eer het bij je toekomt. Je wordt alleszins op de hoogte gehouden, via mail, waar je bestelling ergens vertoeft. Musicstore is heel betrouwbaar...

En ja, ik vind ook dat je materiaal moet uitproberen alvorens het te kopen. Zeker een nieuwe dure gitaar koop je niet zomaar online, zonder ze te testen. Of je moet er al iets van afweten natuurlijk, dan zou ik het nog verstaan, en dan nog :)

Je komt uit Belgie? Wel, dan zou ik ze bv testen in Piens (Deinze) en als het je echt aanstaat, kun je eventueel je materiaal dan in Duitsland kopen. Piens zal er niet mee opgezet zijn, dat wel ;). Maar je spaart zo heel wat geld uit...
Langs de andere kant: in zo'n winkel betaal je natuurlijk ook voor de service en je hoeft je geen zorgen te maken dat je gitaar stuk zal toekomen via een pakjesdienst :). Als je niets van gitaren afweet neem je best ook altijd iemand mee met wat ervaring, kan nooit kwaad.

rscalex
25 december 2006, 17:48
een gitaar zou ik iig nooit online bestellen
elke gitaar is uniek, het kan goed zijn dat een model dat je bv. bij piens getest hebt daar heel goed was maar dat je thuis inneens een veel slechter exemplaar bezorgd krijgt
ik zou zeggen: koop enkel een gitaar die je zelf in je handen hebt gehad

altin
25 december 2006, 19:04
Ik heb al epi lp's getest hier, maar dat is het net, dat elke geval uniek is ...

Jakke
25 december 2006, 20:06
Heb ooit een versterker bij hen besteld. Geen problemen mee gehad. Levering duurde denk ik ongeveer een week.

jerome
26 december 2006, 00:35
Ik heb er een Di Marzio element en gitaarkoffer gekocht.
Prima tent!
Wel groot en onpersoonlijk maar hun spullen zijn scherp geprijsd.
Ik ben er ook een keer geweest.
Grote zaak met een hoop fijne spulletjes!

rjong999
26 december 2006, 01:01
Ik zou echt nooit een Epi ongezien kopen. En wel hierom.

Vorige week was ik - na het zien van een docu over de 335 van clapton - zwaar aan het gassen op een 335. Probleem: ik wilde liever niet de hoofdrijs betalen, want ik wil ook een huis kopen bla bla gelul...
Enniehauw...ik speel op een Epi Dot 335. Nieuw, in de winkel, en wel de winkel die direct onder de importeur zit. Je weet wel, geen namen...verder beste zaak hoor, ik kom er graag en vaak. Maar die Epi dus...hij speelt wat eigenaardig. Het was vrijdagochtend en nog voor de eerste koffie, dus dan ben ik niet zo helder. Eigenaardig, dat wel. Er voelt iets niet lekker.
Ik kijk eens goed, en zie dat de snaren vreemd over de hals lopen. De dunne E loopt wel min of meer OK, maar aan de dikke kant gaat helemaal mis. Wat was het probleem: de brug die er op zat was ca. 5 mm te smal voor de hals, en zat bovendien nog eens 5mm te veel naar onderen (dus uit het lood). Het effect was dat de dikke E, die eigenlijk een paar mm naar boven moet komen, dus een paar mm naar beneden zat. Heel apart.

Je vraagt je dan verschillende dingen af.

1. Niet alleen de verkeerde brug, maar dus ook helemaal verkeerd geboort. Merkt niemand dat dan ? Hoe werkt zoŽn chinees fabrikageproces dan eigenlijk ? Staat een hersenloze planeconoom daar dan maar wat raak te boren, en zoja, hoeveel andere gitaren zijn er uit zijn handen gerold voor iemand door had dat hij het verkeerde doosje bruggen te pakken had ? En wat is daar mee gebeurt ?
2. (Kan me niet voorstellen dat niemand dat merkt) Denken ze dan dat de winkel waar Žie komt te hangen het niet merkt ?
3. (Kan me niet voorstellen dat ze dat daar niet merken) Denken die dan dat de klant dat niet merkt ?

Laten we wel wezen: zoŽn gitaar is volledig waardeloos (tenzij vloeibaar hout en gitaarbouwers etc), hoe komt Žie dan überhaupt in het rek ?
Als Žie daar al in het rek hangt, hoe moet het dan bij Musicstore etc., gaat de doos daar eigenlijk wel open voor de gitaar naar jou gestuurd wordt ? Denk het niet...
Ook vurig op jacht geweest naar een Epi Studio Dot, de goedkoopste en kaalste Epi 335. Ik heb er echt geen een kunnen vinden die mee mocht - en ik ben echt wel bereid om zelf een vijl over de frets te halen of de electronica opnieuw te solderen. Maar kapotte tuners, scheve bruggen en kromme halzen, dat gaat mij wat te ver.

Voor mij voorlopig geen Epi. En zeker niet mailorder.