PDA

View Full Version : Marshall V 1962 Bluesbreaker vint



EC
25 december 2006, 14:39
Bij feedback staat ie voor 1.849,- euro.... Is dit die versterker waar clapton mee speeldde in de jaren 60 ???

Of is dat een andere versterker, waar clapton mee speeldde...???

Ik zit namenlijk te twijfelen of ik hem zal kopen, maar wil wel de ECHTE bluesbreaker amp... Heb je ook verschillende typen onder de Bluesbreaker versterkers ???

nou lang verhaal, hopenlijk snappen jullie het..hehe

grt

Chris Winsemius
25 december 2006, 14:51
Bij feedback staat ie voor 1.849,- euro.... Is dit die versterker waar clapton mee speeldde in de jaren 60 ???

Of is dat een andere versterker, waar clapton mee speeldde...???

Ik zit namenlijk te twijfelen of ik hem zal kopen, maar wil wel de ECHTE bluesbreaker amp... Heb je ook verschillende typen onder de Bluesbreaker versterkers ???

nou lang verhaal, hopenlijk snappen jullie het..hehe

grt

(1962/BluesBreaker, 2x12" combo?)
Dat is 'n reïssue v/e soortgelijke versterker.

Het model en type is bekend maar bij de speakers is er nog wat twijfel tussen Celestion Alnico of Celestion M20.

Bij de originelen is de kwaliteit v/d trafo's beduidend beter/muzikaler ook verschillen er wat onderdelen qua waardes tov het origineel.

Originelen zijn zeer gewild en behoorlijk prijzig maar het is mogelijk om 'n reïssue behoorlijk als 'n oude te laten klinken.

EC gebruikte ook 'n booster (ff de naam vergeten) er voor.

Je hebt ook 'n 1961 model gehad (4x10") en zonder tremolo is het eigenlijk 'n JTM45.
Lead, Lead & Bass versies nog en ook nog PA en Organ modellen bij de JTM45s.

Succes!!!

EC
25 december 2006, 14:55
ja ik wil hem kopen en dan zo als een oude laten klinken, heb een website gevonden waar de mods staan enz enz.

Maar ik zou daarmee weleen goede koop doen ?? Ik heb een les paul, en wil dan die sound van de bluesbreakers krijgen...

Dude
25 december 2006, 15:09
Geloof me...

hij gaat klinken zoals de ouwe, eerst spelen dan modden !! zie zoveel mensen die een nieuwe amp kopen en dr meteen alles aan doen/laten doen.

Echt.. dat ding gaat je in combinatie met je les paul prima bevallen als je van clapton houdt.
Als ik nog een wat geld over heb dan komt dr ook een zon bb in huis.

Chris Winsemius
25 december 2006, 15:11
ja ik wil hem kopen en dan zo als een oude laten klinken, heb een website gevonden waar de mods staan enz enz.

Heb ook wat mods op internet gezien.
Er zijn trouwens nog 'n paar verschillen die ik in het verleden niet op internet heb gezien.
Heb je 'n link?


Maar ik zou daarmee weleen goede koop doen ?? Ik heb een les paul, en wil dan die sound van de bluesbreakers krijgen...

Modden (of laten modden) naar die specs kost gewoon 'n redelijk bedrag (werk, trafo of trafo's, spoel, buizen, onderdelen, speakers) maar zal bijna altijd goedkoper zijn dan een originele.

EDIT: Wat Dude zei; eerst stock testen en dan pas (laten) modden.

EC
25 december 2006, 15:18
ok tnx voor de tip...

dit is de link, misschien hebben jullie er wat aan

http://www.raw-sewage.net/jtm45ri_mods.html

Chris Winsemius
25 december 2006, 15:27
ok tnx voor de tip...

dit is de link, misschien hebben jullie er wat aan

http://www.raw-sewage.net/jtm45ri_mods.html

Ok!
Op die website missen 'n paar verschillen, bij de oude Marshalls (en zelfs in de jaren 70 en 80) zijn er ook nog wat kleine variaties tov de bekende schema's.

Pb/email me als je hulp nodig hebt.
Bij de oudere reïssue was de kast trouwens net niet diep genoeg om KT66s goed te kunnen plaatsen.

EC
25 december 2006, 15:43
hey,

add me ef op msn..

dan kunnen we daar verder erover praten..

mrbluesbreaker@hotmail.com

grtz

Chris Winsemius
25 december 2006, 16:10
Hoi EC

Ik gebruik geen MSN (? message-programma... staat de hele dag m'n scherm vol berichten :) ).

Kan ik dat adres ook gebruiken om te emailen? Email me anders op info@cmwamps.com

Fijne feestdagen!!!

EC
25 december 2006, 16:32
ok zal ik doen..!!

ook fijne feestdagen..!!

grt mark

brunodb
25 december 2006, 19:38
ga zeker eerst gewoon op zo een bluesbreaker reïssue spelen voor je denkt aan modden. hij klinkt gewoon fantastisch. zeker met een les paul. moest ik het geld hebben, ik kocht er mij meteen eentje. spijtiggenoeg heb ik enkel geld om een alles in 1 bak te bezitten zoals mijn huidige dual rectifier.maar de clean en crunch van de bluesbreaker combo is zo mooi dat je bijna niet gelooft dat het marshall is. toch als je marshall enkel kent van de jcm's die clean vrij hard sucken