PDA

View Full Version : Goede vervanging voor Marshall Jubilee 2558 2x12" combo



PGR
25 december 2006, 11:28
Ik wil mijn Marshall Jubilee 2558 2x12" combo (http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/marshalll.jpg) verkopen omdat 'tie te groot en te zwaar is om lekker mee te nemen (en ik ben momenteel een gelegenheids- en gemaksgitarist... :D).

Daarom ben ik ook op zoek naar een vervanger. Eisen: kleiner, lichter (dus liefst 1x12"), met genoeg ballen om in een oefenruimte en on stage een beetje mee te kunnen (50 watt), buizen en liefst wat meer kanalen dan de Marshall (ook footswitchable) en reverb, zodat ik eventueel ook zonder mijn multi-effect op stap kan. Ik gebruik naast mijn antieke Digitech RP-1 geen pedalen en liefst laat ik dus ook de Digitech lekker thuis... ;) Als ik zo naar deze specs kijk denk ik bijvoorbeeld aan een Koch Twin Tone II combo. Zou dat een goede vervanger zijn voor de Marshall?

Wie heeft er nog meer suggesties?

Helter Skelter
25 december 2006, 11:49
Ik wil mijn Marshall Jubilee 2558 2x12" combo (http://www.xs4all.nl/~pgroen/Graphics/marshalll.jpg) verkopen omdat 'tie te groot en te zwaar is om lekker mee te nemen (en ik ben momenteel een gelegenheids- en gemaksgitarist... :D).

Als ik zo naar deze specs kijk denk ik bijvoorbeeld aan een Koch Twin Tone II combo. Zou dat een goede vervanger zijn voor de Marshall?



ja

het 'tussenkanaal' op de TT is ook erg 'Marshallesque' enig nadeel is dat het kanaal niet apart af te regelen is m.a.w. de 2 scheurkanalen delen zowel de eq, de gain als het volume

Voor de rest een prima buizenbak: niet te zwaar en groot en met handige features, perfect dus voor een luie veeleisende gitarist :cooler:

PGR
26 december 2006, 11:35
OK, de Koch staat dus op de shortlist!

Iemand met een andere suggestie?

Dude
26 december 2006, 12:13
Marshall TSL601 !

perfecte gig amp, 3 kanalen, marshall sound, alles via footswitch aan en uit te zetten, midi opties, heel de rambam en toch een ZEER klein kastje.. nadeel is de stock speaker, daar moet je van houden.

Echt.. give it a try, vooral omdat je marshall man bent !

Punt
26 december 2006, 12:21
Ik gebruik voor de repetities en kleine gigs een Koch Studiotone.
Bevalt me prima, ik loop met m'n versterker in de ene en m'n gitaar in de andere hand de trap op :)
Is nog lichter dan de TT, wel maar 20 watt, maar ik mic en dat gaat prima.

Dude
26 december 2006, 13:28
Studiotone heeft alleen slechts 2 kanalen, dat heeft de topicstarten zn huidige amp ook en hij vraagt om meer kanalen, ik weet niet in hoeverre dat een vereiste is maar dan valt de studiotone al wel af.
Tenminste... voor mij viel die daarom af, en ja hij heeft een od+ kanaal maar nee... dat voegt weinig extra's toe aan de diversiteit van de kanalen. Het is gewoon het OD kanaal met een beetje extra scheur en bite, geen extra volume.

Squier4ever
26 december 2006, 16:45
Ik wil een silver jubilee maar voordat ik werk heb en dus geld om er een te kopen, zijn we vrees ik weer een jaar verder :-(

Punt
26 december 2006, 17:05
Studiotone heeft alleen slechts 2 kanalen, dat heeft de topicstarten zn huidige amp ook en hij vraagt om meer kanalen, ik weet niet in hoeverre dat een vereiste is maar dan valt de studiotone al wel af.
Tenminste... voor mij viel die daarom af, en ja hij heeft een od+ kanaal maar nee... dat voegt weinig extra's toe aan de diversiteit van de kanalen. Het is gewoon het OD kanaal met een beetje extra scheur en bite, geen extra volume.

Het is een kleine ingreep om dat OD+ kanaal regelbaar te maken.

rinaldo
26 december 2006, 18:28
ik heb een marshall silver jubilee met een speaker, dus mischien kunnen we ruilen
heb je het zelfde geluid, maar beter te hanteren en beter te vervoeren etc. etc.

en ik zocht wat meer spreiding in mijn geluid, dus lijkt mij wel een goede deal. :) :)