PDA

View Full Version : Hoontech/ST Audio Media 7.1



tbros2000
24 december 2006, 13:57
Hallo iedereen,

Ik kan de Hoontech/ST Audio Media voor 110 euro krijgen van iemand

http://fr.forums.audiofanzine.com/img/produits/normal/1/1/11122.jpg

Hij zou eigenlijk 350 euro kosten, is dit een goeie deal? De kaart lijkt me wel wat verouderd (uit 2002 ofzo????). Of is deze kaart van dermate goede kwaliteit dat dat niet uitmaakt? (voor sommigen zullen alleen geluidskaarten van 1000 euro van goede kwaliteit zijn, maar voor de goede orde: ik zit nog met een Creative Labs kaartje te pielen)

Of kan ik beter voor een nieuwere kaart gaan zoals de E-mu 1212m ofzo (ik wil er niet meer dan 150 euro aan uitgeven), omdat die meer mogelijkgheden heeft?

Kent iemand deze Hoontech / St Audio kaart? (of de naam van de fabrikant nu Hoontech of St Audio is is niet helemaal duidelijk





Edit:
Jullie willen natuurlijk ook weten waar ik em voor wil gebruiken. Ik wil em gebruiken om een midikeyboard op aan te sluiten, dus een lage latency is wel een pre. Ook wil ik m'n gitaar er op aansluiten, dus die microfoon aansluiting moet ook goed zijn.

Edit 2:
Sound-On-Sound review (van januari 2003):
http://www.soundonsound.com/sos/Jan03/articles/staudio.asp

hugo123
24 december 2006, 14:20
je kunt een gitaar niet op[ een microfoon ingang zetten dat gaat helemaal fout, verder is ie denk ik wel oke.



hhugo

tbros2000
24 december 2006, 14:22
een gitaar niet op[ een microfoon ingang zetten dat gaat helemaal fout

ik dacht juist dat dit wel werkte

mesadude
24 december 2006, 14:51
die kaart is vooral bedoeld om af te spelen..
uitbreiding naar 7.1..
de micro ingang zal wel bruikbaar zijn.. ook voor gitaar, maar daar moet je qua recording geen grootse dingen van verwachten..
ST-audio op zich is zéker niet slecht, mr dit is nu net een multimediacard, geen recordingcard..

't is dus mogelijk, maar als je die 7.1 niet nodig hebt of niet wil en't meer bedoeld is voor recording, dan zijn er betere alternatieven.

ACSlater
24 december 2006, 16:51
Is een DI box dan geen goeie oplossing om een gitaar erin te prikken?

bass blom
24 december 2006, 17:14
hoontech bestaat niet meer..
er is nog wel iets te vinden aan drivers maar pas op.
mijn zwager kocht van iemand een 8 in/uit ding en dat is alleen met heel veel moeite aan de praat te krijgen op windows xp.
en als het dan eenmaal werkt is er een paar dagen later weer een vaag probleem..

Han S
24 december 2006, 17:24
Is een DI box dan geen goeie oplossing om een gitaar erin te prikken?

Dat is een manier.

bert k
24 december 2006, 23:37
Waarom wil je perse een kaart met zoveel inputs? Wil je een hoop instrumenten tegelijk gaan opnemen? Als je alles één voor één gaat opnemen heb je aan een stereokaartje genoeg, en die heb je al vanaf 100 euro, en prima kwaliteit.

harrie-beton
24 december 2006, 23:53
deze kaart lijkt me verouderd. Ik zou het niet doen. Er is voor 100 euro 4 sporen te koop (4 sporen inputs) en 200 / 300 euro 8 inputs.

mesadude
25 december 2006, 01:28
Waarom wil je perse een kaart met zoveel inputs? Wil je een hoop instrumenten tegelijk gaan opnemen? Als je alles één voor één gaat opnemen heb je aan een stereokaartje genoeg, en die heb je al vanaf 100 euro, en prima kwaliteit.

deze kaart heeft ook niet veel inputs, vooral veel outputs..

hoontech bestaat idd al tijdje niet meer, maar heet ondertussen ESI (via ST-audio als tussenstop)

drivers e.d. zijn nog te vinden, maar er zijn zéker betere alternatieven..

Martien
25 december 2006, 01:34
waarom zou je 4 sporen willen opnemen als het je voornaam gaat om 2 instrumenten die je ook nog eens niet tegelijk kan spelen.

is niet duur en een super kaart, mooie breakout box en veel opties.

http://computer-hardware.marktplaats.nl/geluidskaarten-en-luidsprekers/60798214-terratec-dmx-6-fire-24-96.html

mriesenb
1 januari 2007, 13:15
Ik zou er niet aan beginnen. Ik heb zelf een c-port 2000 (wat wel een recording kaart is), en die doet het prima, al jaren, maar er is geen support meer voor de st audio lijn, geen nieuwe drivers, er komen geen 64 bits drivers, etc.

Als je een kaart wilt waar je nog en paar jaartjes mee vooruit kunt zou ik gaan voor een nieuwe 2 kanaals kaart, er zijn er genoeg.

Kijk voor scherpe nieuwprijzen ook eens bij www.thomann.de

Succes,

Groeten,

Michael
http://www.michaelriesenbeck.com