PDA

View Full Version : Mijn strat!



altin
24 december 2006, 12:46
Yo mensen.
Ik dacht even mijn gitaar te tonen om te zien wat jullie ervan vinden.
Ik heb hem percies een jaar geleden (met kerst) voor 800€ gekocht ... 2de hands.
Ik was toen gelukkig want ik wist er nog minder van dan nu, dus ben gewoon voor een goed merk gegaan, nu weet ik na 1 maand nog steeds niet welke lp te kopen.
Anyway, ik weet eigenlijk niks van deze gitaar, kunnen jullie soms iets zeggen erover (afgeleid van de fotos ofzo ?)
Bedankt!

http://img170.imageshack.us/img170/936/gotaar1ih7.jpg

http://img148.imageshack.us/img148/2049/gotaar2su6.jpg

http://img148.imageshack.us/img148/1613/gotaar3uu5.jpg

http://img183.imageshack.us/img183/1781/gotaar4ih7.jpg

b_240
24 december 2006, 12:50
Bouwjaar 1994 of 1995

Is wel nog in mooie staat om zo oud te zijn!

altin
24 december 2006, 12:53
Is het een deftige gitaar ?
Ikzelf vind m zalig. Hij speelt super gemakkelijk :)

Danny Drug
24 december 2006, 13:33
Is het een deftige gitaar ?

ja.. met de pink omhoog spelen


wat een vraag.. jezus//

altin
24 december 2006, 13:42
ja.. met de pink omhoog spelen


wat een vraag.. jezus//

diep in en uit ademen :hippie:

Luke-wannabe
24 december 2006, 14:22
Wat bedoel je? Of het een luxe uitvoering is?
Nou nee dat niet. Het is een Standard Amerikaan. Gewoon goeie gitaren. Niks mis mee.

jerome
24 december 2006, 14:24
Mooie Strat!!!
Ik een keer een silveren Strat met een black pearl slagplaat gezien en met zwarte pick up covers; vond ik helemaal waanzinnig mooi!! :strat:

Je kan trouwens op internet (ik dacht op de Fender USA site) de specs en het bouwjaar achterhalen m.b.v. het serienummer.
Kan je ook zien van wat voor hout je body is, wat voor elementen erin zitten, etc... :)

Veekeren
24 december 2006, 14:28
ja.. met de pink omhoog spelen


wat een vraag.. jezus//

Ik denk dat Altin uit Belgie komt. Daar gebruiken ze het woord deftig nog wel eens in een andere context dan Nederlanders.

Tupelo
24 december 2006, 14:34
Congrats! :)

Persoonlijk vind ik het wel een kutfinish.
Hoe klinkt die?

Realeigo
24 december 2006, 15:05
Volgens de fender website (http://www.fender.com/support/dating/fender_us_dating.php) komt dit beestje uit 1994 of '95

Mooi ding!

hendrix2
24 december 2006, 15:20
Inderdaad uit 94-95
Guitar Info
Your guitar was made at the
Corona Plant (Fender), USA
in the Year(s): 1994 - 1995
Van gitaar dateer website..

Topicstarter zal inderdaad uit België komen. Met de vraag of deze gitaar 'deftig' is, bedoelen wij hier namelijk gewoon of het een goede gitaar is.
Ja, dit is hoogstwaarschijnlijk wel een 'deftige' gitaar. :)

Elixir
24 december 2006, 15:38
welke website kun je dat doen?

hendrix2
24 december 2006, 15:40
Enkel voor:
Epiphone
fender
Ibanez
Gibson
Yamaha

Klik hier... (http://www.guitardaterproject.org/)

altin
24 december 2006, 16:06
Inderdaad uit 94-95
Guitar Info
Your guitar was made at the
Corona Plant (Fender), USA
in the Year(s): 1994 - 1995
Van gitaar dateer website..

Topicstarter zal inderdaad uit België komen. Met de vraag of deze gitaar 'deftig' is, bedoelen wij hier namelijk gewoon of het een goede gitaar is.
Ja, dit is hoogstwaarschijnlijk wel een 'deftige' gitaar. :)
dat bedoelde ik idd :)
bedankt voor de racties :)

Helter Skelter
24 december 2006, 16:24
welke website kun je dat doen?

er zijn behoorlijk wat sites waar je die info kan vinden, tik maar even Fender serial numbers (of een ander gitaarmerk) in op Google

Lucluc
24 december 2006, 17:15
Kleur is Inca Silver. Mooi hoor!

grayfink
24 december 2006, 17:54
Het serienummer begint met N4, dus ninetyfour. Isse simpel.
Mooie gitaar, ik heb hem in het zwart met mapletoets. Ook mooi.

hendrix2
24 december 2006, 18:02
Het serienummer begint met N4, dus ninetyfour. Isse simpel.
Mooie gitaar, ik heb hem in het zwart met mapletoets. Ook mooi.
maple toets is toch altijd net ietsje mooier voor mij :D

altin
24 december 2006, 18:20
maple toets is toch altijd net ietsje mooier voor mij :D
Ik wou eerst een mexicaanse strat kopen, zwart met witte slagplaat, maar deze was maar 100€ duurder en kwam van vs :) dus de kleur maakte niet veel uit :p
ben nu wel blij dat ik geen zwarte strat heb, is in mijn ogen iets te "punk"

Brammibal
24 december 2006, 18:27
haha, een zwarte strat punk? dat is ook nieuw voor mij. punk is meer als het de goedkoopste rommel is die je kon vinden, er altijd 2 snaren missen, de nekbukker weg is en er diverse spijkers in de body geslagen zijn. maar wat voor een muziek speel je dan?

altin
24 december 2006, 18:38
haha, een zwarte strat punk? dat is ook nieuw voor mij. punk is meer als het de goedkoopste rommel is die je kon vinden, er altijd 2 snaren missen, de nekbukker weg is en er diverse spijkers in de body geslagen zijn. maar wat voor een muziek speel je dan?

Toen ik deze kocht hoorde ik graag rock - zacht to iets harder.
Nu luister ik vooral metal :rockon: .. metallica, ac/dc, Iron Maiden(top 3) ...

altin
24 december 2006, 18:57
Heeft iemand een afb liggen met alle onderdelen van een strat ?
Ik volg eigenlijk niet zo goed als jullie termwoordjes gebruiken
q-.-p

vulvasonic
24 december 2006, 19:37
afb????????????? :o

altin
24 december 2006, 19:41
afbeelding :)

Danny Drug
24 december 2006, 20:06
haha, een zwarte strat punk? dat is ook nieuw voor mij. punk is meer als het de goedkoopste rommel is die je kon vinden, er altijd 2 snaren missen, de nekbukker weg is en er diverse spijkers in de body geslagen zijn. maar wat voor een muziek speel je dan?

och man.. clapton is ook zooo punk!

oh en ac/dc is geen metal :P

Lucluc
24 december 2006, 21:00
... de nekbukker weg is...

:???: wat is dat nou weer????

Chris Winsemius
24 december 2006, 21:02
:???: wat is dat nou weer????

'n hals onderdrukker















:D

altin
24 december 2006, 21:14
en wat is ac dc dan wel ?

STW
24 december 2006, 21:34
(*houdt stroomgrapjes voor zich)

robbertkrebbers
25 december 2006, 01:43
en wat is ac dc dan wel ?
Ik vind het eerder hard rock dan metal... (en Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/AC/DC) is het daar met me over eens, hoewel zij ook niet altijd de absolute waarheid vertellen ;))

Maar waar nou precies het verschil zit tussen heavy metal en hard rock kun je volgens mij eindeloos over discussiëren. ;)
Bands als Guns N' Roses, Black Sabbath, Deep Purple, Van Halen zijn daar leuke voorbeelden van.

sjoerd5
25 december 2006, 08:05
Zet deep purple en Guns 'N Roses maar in Hardrock.

jerome
25 december 2006, 10:04
Black Sabbath en van Halen ook....

altin
25 december 2006, 10:48
Ik vind het eerder hard rock dan metal... (en Wikipedia (http://en.wikipedia.org/wiki/AC/DC) is het daar met me over eens, hoewel zij ook niet altijd de absolute waarheid vertellen ;))

Maar waar nou precies het verschil zit tussen heavy metal en hard rock kun je volgens mij eindeloos over discussiëren. ;)
Bands als Guns N' Roses, Black Sabbath, Deep Purple, Van Halen zijn daar leuke voorbeelden van.

Het is idd een eindeloze discusie, en die bands zijjn in mijn ogen ook heavy metal.
Wat wikipedia betreft, ik kan daar evengoed een artikel toevoegen dat ac dc hip hop is, en niemand die dat controleert :stop:

altin
25 december 2006, 10:49
Black Sabbath en van Halen ook....
als black sabath hard rock is ben ik wel heel slecht geinformeerd -.-

Bruce
25 december 2006, 11:55
Je kan trouwens op internet (ik dacht op de Fender USA site) de specs en het bouwjaar achterhalen m.b.v. het serienummer.
Kan je ook zien van wat voor hout je body is, wat voor elementen erin zitten, etc... :)
Waar zie jij de info over de elementen en hout?

Danny Drug
25 december 2006, 12:08
Het is idd een eindeloze discusie, en die bands zijjn in mijn ogen ook heavy metal.

dat is idd wel heeel fout hoor...

en sabbath mag dan kwa geluid hard rock zijn.. kwa spel en ritme werk is het heel erg heavy metal hoor..

robbertkrebbers
25 december 2006, 12:29
Het is idd een eindeloze discusie, en die bands zijjn in mijn ogen ook heavy metal.
Wat wikipedia betreft, ik kan daar evengoed een artikel toevoegen dat ac dc hip hop is, en niemand die dat controleert :stop:
Ik zei al dat Wikipedia niet altijd de waarheid hoeft te spreken, maar over het algemeen klopt het toch wel vrij aardig, zolang er geen mensen zitten die extra de informatie gaan vervalsen (oid).

JimiDylan
25 december 2006, 13:08
sabbath is idd het begin van heavy metal, van halen is wel hardrock.

jerome
25 december 2006, 14:08
Pas een interview gezien met Tonny Iommy van Black Sabbath
Hij vertelde dat ergens in de jaren 70 een journalist tegen hem zei dat Black Sabbath een echte heavy metal band genoemd werd. Hij vroeg daarop aan die journalist wat er in godsnaam met Heavy Metall bedoeld werd... :seriousf:

jerome
25 december 2006, 14:43
Waar zie jij de info over de elementen en hout?

Ik heb van m'n Japanse Fender strat op een Engelse site m.b.v. het serienummer de model/uitvoerings-naam kunnen achterhalen. Vervolgens kon je dan met het model/uitvoerings- naam de oorspronkelijke specs vinden (houtsoorten, elementen etc.).

Als het goed is moet je dat met de Amerikaanse en de Mexicaanse Strats op de Fender USA site (of mss op een andere site?) ook zo kunnen doen.

Ik heb het met m'n Amerikaanse strat nooit gedaan omdat ik van de vorige eigenaar de originele lijst met specs erbij gekregen heb.

altin
25 december 2006, 16:39
Ik heb van m'n Japanse Fender strat op een Engelse site m.b.v. het serienummer de model/uitvoerings-naam kunnen achterhalen. Vervolgens kon je dan met het model/uitvoerings- naam de oorspronkelijke specs vinden (houtsoorten, elementen etc.).

Als het goed is moet je dat met de Amerikaanse en de Mexicaanse Strats op de Fender USA site (of mss op een andere site?) ook zo kunnen doen.

Ik heb het met m'n Amerikaanse strat nooit gedaan omdat ik van de vorige eigenaar de originele lijst met specs erbij gekregen heb.
Ik vind er niks over op fender.com

jerome
25 december 2006, 18:13
ff googlen. Er is heus wel een site waar je info kan vinden over Fender USA serienr's en de bijbehorende modelnr's.

altin
26 december 2006, 21:23
ff googlen. Er is heus wel een site waar je info kan vinden over Fender USA serienr's en de bijbehorende modelnr's.

denk t niet, dan zou t toch op de officiele site van fender te zien moeten zijn ...

grayfink
26 december 2006, 22:46
Als jouw standard standaard is, heeft hij een elzen body, esdoorn hals en palissander toets. In engels: alder, maple en rosewood.

jerome
26 december 2006, 22:52
denk t niet, dan zou t toch op de officiele site van fender te zien moeten zijn ...

Hoeft niet. Bij de fabrikanten sites vind je veelal informatie over nieuwe modellen en vaak minder over vintage of oudere modellen.
Voor japanse Fenders weet ik wel een site maar daar heb jij nix aan.
Maarruh, nogmaals ga ff googlen.
Of gebruik de zoekfunctie eens binnen "elektrische gitaren" ....

magic_mushrooms
3 januari 2007, 16:12
goeie dag iedereen, ik ben hier net nieuw, dus ik weet niet of in het goeie topic zit, snap er ook niet veel van, maar ik ben in het bezit van een mexican fender stratocaster, en heb ontstemmingsproblemen, nu wil ik de blokjes op de brug gaan afstellen, en de hals, hier heb ik niet egt super veel verstand van, is er iemand die mij kan helpen??? bvb floris een fender lover XD!

slisse
3 januari 2007, 17:15
een goeie standaard strat,ik weet niet of het gezichtsbedrog is of niet maar ik zie barsten in de body waar de neck bevestigt is?even mee gegooit? :strat:

slisse
3 januari 2007, 17:18
buiten de barsten aan de body waar de neck bevestigt is...

magic_mushrooms
3 januari 2007, 17:38
ehm, ik moet ff alles weten over mijn strat, alleen heb geen ide ehoe ik moet zoeken, ben nu al de hele middag aan het googlen, maar vind niks, kan iemand mischien iets met de volgende informatie: fender stratocaster serial number mz5102374 made in mexico ? yeah

strat58
3 januari 2007, 17:46
ehm, ik moet ff alles weten over mijn strat, alleen heb geen ide ehoe ik moet zoeken, ben nu al de hele middag aan het googlen, maar vind niks, kan iemand mischien iets met de volgende informatie: fender stratocaster serial number mz5102374 made in mexico ? yeah

Hoi mooie Stratocaster maar ja ik vind alle strats mooi en toch speel ik ook veel op Gibson's ;)
Misschien heb je hier iets aan.
http://www.fender.com/support/dating/fender_us_dating.php
Peace strat58

levi
3 januari 2007, 20:00
Inderdaad uit 94-95
Guitar Info
Your guitar was made at the
Corona Plant (Fender), USA
in the Year(s): 1994 - 1995
Van gitaar dateer website..

Topicstarter zal inderdaad uit België komen. Met de vraag of deze gitaar 'deftig' is, bedoelen wij hier namelijk gewoon of het een goede gitaar is.
Ja, dit is hoogstwaarschijnlijk wel een 'deftige' gitaar. :)

corona plant? komen daar ook niet de mexican deluxe strats vandaan???

magic_mushrooms
5 januari 2007, 17:36
Hoi mooie Stratocaster maar ja ik vind alle strats mooi en toch speel ik ook veel op Gibson's ;)
Misschien heb je hier iets aan.
http://www.fender.com/support/dating/fender_us_dating.php
Peace strat58



tjaah, ik heb ook gibsons vlying v gehad, lekker ding, maar strat is toch mooier =p, nah, die link kan ik niks mee :(