PDA

View Full Version : octave die ook op akkoorden werkt?



TiLT
23 december 2006, 23:30
Beste Forummers,

Ik ben op zoek naar een octave die ook op akkoorden werkt. Ik weet dat Electronic harmonics de POG heeft alleen die kan ik nergens 2dehands vinden in nederland en is nieuw veel te duur voor mij. Weet iemand een ander (betaalbaar) pedaal die een octave effect kan geven op akkoorden ?

mvgr

Jonatan

vulvasonic
24 december 2006, 00:21
Er zijn zeker alternatieven, maar ik ken er geen voor een mindere prijs.
Je komt al snel uit bij gitaarsynths en dat soort spul.

martinuz
24 december 2006, 00:52
de nieuwe van boss zou dit moeten kunnen denk ik, ik heb er zelf wel geen ervaringen mee...
http://www.bosscorp.co.jp/products/en/OC-3/index.html

TiLT
24 december 2006, 00:53
Heeft iemand ervaring met die boss? Boss is meestal wel redelijk betaalbaar.

TiLT
24 december 2006, 01:14
"... Using the Polyphonic Octave mode, octaves can now be added when playing chords-a first in a compact pedal. ..." -Boss

Het kan dus!

Het feit dat het een polifonische octaver is maak het denk ik mogelijk om akkorden te spelen. Omdat de Pog tenslotten ook Polyphonic Octave Generator staat.

Azrael
24 december 2006, 01:41
Polyphonisch = meer noten dan eentje tegelijk

Dus yup , dat kan. Maar of die er ook wat van bakt is een tweede.

Dastard
24 december 2006, 03:30
Ja, hij kan het wel maar reageert wat stroefjes, net of er een vertraging in zit.

up-guitarman
24 december 2006, 14:27
Mja, die OC-3 vind ik persoonlijk niet veel soeps. OC-2 is een vetter pedaal imo maar die kan dan weer geen akkoorden octaven ...

TiLT
24 december 2006, 15:32
Ja ik ben bang dat het toch een Electro Harminix POG en HOG gaan worden. :satisfie:

Elixir
24 december 2006, 16:03
kan zoiets niet ook met een digitech whammy? (of zit dat niet in je prijsklasse)

robert-gitarist
24 december 2006, 16:48
kan zoiets niet ook met een digitech whammy? (of zit dat niet in je prijsklasse)

Nopez.