PDA

View Full Version : Marshall slaapkameramp eruit, Vox Valvetronix erin...



hanzeman
23 december 2006, 20:51
Vier weken geleden kocht ik een oefenampje voor de slaap- en huiskamer. Ik dacht in eerste instantie dat de Marshall MG-15 CDR wel een redelijk dingetje was voor net iets meer dan 100 euro. Ik begon me echter steeds meer aan het geluid te irriteren. Wat een gortdroog, sfeerloos en dof bakkie bleek dat te zijn! En die brom die pas stopte als je het onding met een luide knal uitschakelde. Ik raad hem niemand aan.

Na vier weken besloot ik dat ik dat ding niet meer in mijn huis kon verdragen, en zette hem op Marktplaats. Toch nog even een belletje naar de winkel, en tot mijn blijde verrassing kon ik hem alsnog zonder enig probleem om komen ruilen voor een Vox AD-15VT. En die klinkt voor het doel (slaapkamer oefenversterker) een heel stuk beter.

Helter Skelter
23 december 2006, 20:57
nou perfect toch! gefeliciteerd!

hanzeman
23 december 2006, 21:48
Mjah. Alhoewel ik nu alweer spijt heb dat ik niet de AD-30VT heb genomen. Net wat meer vermogen en instelbaar wattage...

ColourofFire
24 december 2006, 00:49
Wat minder impulsief kopen dan ;)

CowGuitar
24 december 2006, 01:05
Ik heb vandaag toevallig mijn eigen Marshall Mg15 CDR verkocht, maar ik ga hem toch wel een beetje missen hoor. Maarja, als het goed is komt er binnekort een mooiere 100 watt voor in de plaats :D.

hanzeman
24 december 2006, 09:18
Wat minder impulsief kopen dan ;)

Ja, maar itt wat ze vooraf hadden vetreld, was die 30 watt uitvoering uitverkocht toen ik kwam. Die 15 watt klonk ook goed en ik wilde ook geen amploze kerst vieren...

Bruce
24 december 2006, 09:34
Die Marshall MG serie is idd erg slecht.

jplm
24 december 2006, 10:13
Na vier weken besloot ik dat ik dat ding niet meer in mijn huis kon verdragen, en zette hem op Marktplaats.

Dus eigenlijk wilde je er iemand anders blij mee maken, uiteraard nadat je per telefoon dezelfde opsomming gegeven had als hier in je posting :satisfie:.

Groet, Jan.

zeppo
24 december 2006, 11:14
Dus eigenlijk wilde je er iemand anders blij mee maken, uiteraard nadat je per telefoon dezelfde opsomming gegeven had als hier in je posting :satisfie:.

Groet, Jan.
Lijkt me niet nodig, aangezien geluid / smaak zo persoonlijk is.

Azrael
24 december 2006, 12:12
Ogh , elke beginner vind zijn MG15 prima. Maar het is en blijft een vreselijk klinkende versterker ;)

ColourofFire
24 december 2006, 12:53
Ogh , elke beginner vind zijn MG15 prima. Maar het is en blijft een vreselijk klinkende versterker ;)

Niet alleen de 15, die hele serie klinkt als "bees in a can"...

begin deze maand trad er iemand op met zo'n ding: DOE HET JE PUBLIEK NIET AAN.

Azrael
24 december 2006, 12:59
Niet alleen de 15, die hele serie klinkt als "bees in a can"...

begin deze maand trad er iemand op met zo'n ding: DOE HET JE PUBLIEK NIET AAN.

LOL , ik hield mij juist in het een keer niet te zeggen. Een gitarist van mijn band heeft hem namelijk ook. Wat een onwijs *"!!%$* geluid. Klinkt echt vreselijk!

ColourofFire
24 december 2006, 13:02
LOL , ik hield mij juist in het een keer niet te zeggen. Een gitarist van mijn band heeft hem namelijk ook. Wat een onwijs *"!!%$* geluid. Klinkt echt vreselijk!

Hm probeer hem wat anders aan te smeren voordat jullie gaan optreden. Het is echt gewoon zonde, want de gozer die ik zag spelen was best goed, alleen het ging gewoon volledig verloren in buzzzzz@%()(ZZZZZZ@)(!@$()!()@ZZ-zzzz

Ze wilden mij er ook nog door laten spelen toen k die avond moet optreden...

Azrael
24 december 2006, 13:21
Hm probeer hem wat anders aan te smeren voordat jullie gaan optreden. Het is echt gewoon zonde, want de gozer die ik zag spelen was best goed, alleen het ging gewoon volledig verloren in buzzzzz@%()(ZZZZZZ@)(!@$()!()@ZZ-zzzz

Ze wilden mij er ook nog door laten spelen toen k die avond moet optreden...

Hehehe , mochten we gaan optreden dan gooi ik gewoon mijn eigen amp in de auto. Gaat ie daar maar lekker op pingelen :P

hanzeman
24 december 2006, 20:12
Dus eigenlijk wilde je er iemand anders blij mee maken, uiteraard nadat je per telefoon dezelfde opsomming gegeven had als hier in je posting :satisfie:.

Groet, Jan.

Als iemand hem had gekocht dan was ik ervan uitgegaan dat die persoon zich had voorbereid en de reviews had gelezen en na hem bij mij thuis nog eens uitgebreid getest te hebben tot de conclusie was gekomen dat **dit** precies de amp was die hij zocht...

Of anders - als die persoon meer was zoals ik - zou het waarschijnlijker zijn dat hij veel te snel een beslissing nam en zijn/haar domme impulsinkoop zou moeten bezuren door hem een paar weken later met dik verlies op Marktplaats moeten zien kwijt te raken, net als ik!

jaspie
24 december 2006, 21:16
kep zelf (hopelijk nie lang meer), een mg30 en dies ook balle, maar toen ik 2 jaar terug net begon was ik er tevreden mee.

hanzeman
25 december 2006, 11:41
Op de een of andere manier klonk 'ie in de winkel veel minder beroerd dan thuis. Er zat ook een enorme brom in, en nu ik er op ben gaan letten hebben al die MG's dat wel.

jplm
25 december 2006, 19:58
Op de een of andere manier klonk 'ie in de winkel veel minder beroerd dan thuis. Er zat ook een enorme brom in, en nu ik er op ben gaan letten hebben al die MG's dat wel.

Hallo.

Ik bedoelde het ook niet als verwijt hoor. En, wat betreft dat uitproberen in de winkel, en dan de veranderde klank als je er eenmaal mee thuis bent, nou dat herken ik wel :mad:.
Ik bedoel maar, in de winkel zit je vaak in een kant en klaar, niet al te groot probeer-hokkie bekleed met geluiddempend materiaal, dus duidelijk anders dan de ruimte in je eigen huis. En ook is me meerdere keren opgevallen dat je niet overal tegelijk op kunt letten. Want het is soms net alsof je kleine nadeeltjes eerst helemaal over het hoofd ziet, maar dat ze in de weken thuis, dus na de aanschaf, steeds groter worden. Maar goed, dan maar weer inruilen en iets anders aanschaffen, niet dat wij dat zo erg vinden, toch? 8-).

Groet, Jan.

hanzeman
26 december 2006, 23:22
Precies, thuis is dat nauwelijks hoorbare brommetje of ruisje uit de winkel na een tijdje toch wel heel irritant.

Ik moet zeggen dat ze de zaak waar ik hem gekocht had (Dirk Witte aan de Oude Gracht in Utrecht) gelukkig wel heel coulant waren. Ik zat al ruim over de ruiltermijn (paar weken getwijfeld), maar ik kon de MG zonder problemen komen omruilen voor de VOX. Dikke pluim dus. Ik had al eens eerder wat gekocht bij Dirk Witte en ik moet zeggen dat het daar een stuk prettiger aan toe gaat dan bv bij Feedback Utrecht (waar ik dus ook niet meer kom).

Maar goed, ik moet zeggen dat die VOX Valvetronix nu echt lekker klinkt. Met name de AC en de Fender modellen klinken behoorlijk overtuigend.

jplm
27 december 2006, 00:05
Ik moet zeggen dat ze de zaak waar ik hem gekocht had (Dirk Witte aan de Oude Gracht in Utrecht) gelukkig wel heel coulant waren. Ik zat al ruim over de ruiltermijn (paar weken getwijfeld), maar ik kon de MG zonder problemen komen omruilen voor de VOX. Dikke pluim dus. Ik had al eens eerder wat gekocht bij Dirk Witte en ik moet zeggen dat het daar een stuk prettiger aan toe gaat dan bv bij Feedback Utrecht (waar ik dus ook niet meer kom).

Zo zie je maar weer. Ik kocht afgelopen april bij Feedback Rotterdam een gitaar die bij nader inzien ook niet zo beviel. Toch nog een hele tijd thuis in z'n koffer laten liggen, en toen ik vorige week in hun uitverkoopfolder een tweed Blues Junior zag staan, m'n gitaar onder de arm geslagen en naar Rotterdam gereden, om eens te kijken wat ik er nog voor terug kreeg. Wat blijkt; omdat het ding totaal onbeschadigd was, en nauwelijks bespeeld, kreeg ik het aankoopbedrag terug, minus de btw (zij moeten ten slotte ook wat, lijkt mij). Enfin, paar tientjes erbij en met de Blues Junior naar huis. Fijne zaak, FB-Rotterdam, denk ik dan maar :cheerup:.

Groet, Jan.

hanzeman
27 december 2006, 18:13
En een fijne amp, die Blues Jr. Tweed!

Als ik geld over had, dan had ik hem ook... :-(

jplm
27 december 2006, 19:48
En een fijne amp, die Blues Jr. Tweed!

Als ik geld over had, dan had ik hem ook... :-(

Geen probleem, ik doe gewoon mee aan de eindejaarsloterij. Men heeft mij verteld dat je 50% kans hebt op de jackpot; Je hebt 'm, of je hebt 'm niet :cooler:.

Groet, Jan.

hanzeman
28 december 2006, 21:44
Zalig zijn de simpelen van geest... :) ook ik trap er ieder jaar weer in en geef mijn geld uit aan een eindjaarslot... nou ja, voorlopig moet ik het thuis doen met een budgetvox.

Ben vandaag in ieder geval toch maar terug gegaan met mijn AD15vt, krijg er volgende week een AD30vt voor terug. Net ietsje grotere speaker, de "attenuator" die van 30 naar 1 watt terug kan (ben benieuwd of het echt werkt of gewoon een extra master volume is) en een piepklein beetje meer volume, al maak ik me over dat laatste niet al te veel illusies...