PDA

View Full Version : Fender Twin Reverb geluid voor in de huiskamer



Postov
23 december 2006, 20:20
Kan iemand mij wat vertellen over versterkers?

Ik ga binnenkort als het goed is een (Mexican) Fender classic 50's telecaster kopen, mits hij bevalt natuurlijk. Ben op zoek naar het geluid van Jeff Buckley en hij maakt gebruik van o.a. een Fender Twin Reverb. Nou ligt dat een beetje buiten mijn budget en ook heb ik lang niet zo'n grote versterker nodig.

Kan iemand mij versterkers aanraden die wel het geluid van de telecaster goed naar voren brengen, maar wat kleiner zijn en max 500 euro. Tweedehands mag ook!

LCH
23 december 2006, 20:37
Naar mijn mening klinkt de combinatie Telecaster - Vox AC30 altijd geweldig. Er zijn echter 2 problemen: 2e hands is een AC30 duurder dan 500 euro en 't is niet echt een Fender Twin Reverb.

Misschien zou je een ander product uit de Fender-stal kunnen proberen. Maar meestal is het zo dat een Fender HotRod Deluxe niet een Twin Reverb-sound heeft. Dan hadden ze zo'n HotRod Deluxe net zo goed 'Twin Reverb' kunnen noemen namelijk. ;)

Voor 500 euro kun je natuurlijk ook altijd voor modelling gaan. Misschien dat je dan een aardige Twin Reverb-simulatie kunt vinden. Verder is het 't beste om gewoon naar gitaarzaken te gaan, een Telecaster uit de winkel te plukken, en te proberen wat jou het beste bevalt! :satisfie:

GuitarMaster
23 december 2006, 21:06
Ik zou met dat budget wel voor een buizenamp gaan, misschien een 2e hands Fender Champ ofzo? Niet al te veel vermogen, maar zeker goed voor in de huiskamer, en de combi met een tele werkt ook zeer goed.

heavy-metal-thunder
23 december 2006, 21:23
als je heel veel geluk hebt, een Princeton (reverb);

De champ is een goed ding, maar er komt niet uit wat erin zit, door de 8 inch speaker.

Chris Winsemius
23 december 2006, 21:26
Kan iemand mij wat vertellen over versterkers?

Ik ga binnenkort als het goed is een (Mexican) Fender classic 50's telecaster kopen, mits hij bevalt natuurlijk. Ben op zoek naar het geluid van Jeff Buckley en hij maakt gebruik van o.a. een Fender Twin Reverb. Nou ligt dat een beetje buiten mijn budget en ook heb ik lang niet zo'n grote versterker nodig.

Kan iemand mij versterkers aanraden die wel het geluid van de telecaster goed naar voren brengen, maar wat kleiner zijn en max 500 euro. Tweedehands mag ook!

Ietsje cleaner maar behoorlijk ok voor thuis:
2e hands (silverface) Fender (Vibro)Champ (<400)
of Princeton(Reverb) (>800).

heavy-metal-thunder
23 december 2006, 21:28
btw: wat die classic 50's tele betreft. Mijn makker heeft zo eentje (niet te koop, dus geen spam) en dat klinkt goed. Zelf heb ik echter een Richwood tele (de "duurste", Teaser vintage genaamd) en dit klinkt zeer gelijkend. Ziet er trouwens vrijwel hetzelfde uit en is zeer netjes afgewerkt. Vind je op Marktplaats voor 100 euro en heb je geld over voor een goeie amp.

ColourofFire
23 december 2006, 21:54
Een tweedehands hotrod kan je wel krijgen voor 500 euro. Zolang je de drive kanalen niet nodig hebt is het een hartstikke mooie amp, en voor een goed drive geluid zou je er dan later een OCD of tubescreamer bij kunnen kopen. Ook een champ zou wel leuk zijn, alleen die overstuurt wel sneller.

Postov
23 december 2006, 21:59
Thx in ieder geval al erg bedankt voor al het advies :)

Ik ga hopelijk in de eerste week van januari naar nederland muziek in Almere. Keuze genoeg volgensmij. Op het moment speel ik op een Marshall VS15R, en ik ben bang/denk dat dat het Tele geluid niet helemaal ten goede komt.

heavy-metal-thunder
23 december 2006, 22:00
Een tweedehands hotrod kan je wel krijgen voor 500 euro. Zolang je de drive kanalen niet nodig hebt is het een hartstikke mooie amp, en voor een goed drive geluid zou je er dan later een OCD of tubescreamer bij kunnen kopen. Ook een champ zou wel leuk zijn, alleen die overstuurt wel sneller.


Zo snel zal die met een tele niet oversturen. Ik heb er nooit met een tele op mijn Champ gespeeld, maar met een Les Paul met zware humbuckers, bleef die zeker tot 5 clean. En dat was best luid voor thuis.