PDA

View Full Version : derdes programmeren?



peeke001
23 december 2006, 20:12
Weet er iemand hoe ik in Fruity Loops derdes kan programmeren?

Nog een vraagje: Weet er iemand hoe je bij Guitar pro 5 een andere drumkit inlaad of zoiets?
Derdes programmeren in Gp5 is een fluitje van een cent, maar de drumkit is zwaar klote.

Mij lukt het niet, iemand??

greetings peeke001

guhlenn
29 december 2006, 11:23
derdes? je bedoelt 3/4? bij project general settings kan je beat en bar instellen. beat op 3 zetten . Of gewoon goed tellen in je sample window.

bert k
29 december 2006, 17:45
Ik denk dat hij triolen bedoelt. Maar 3/4 kan ook natuurlijk.

guhlenn
29 december 2006, 18:09
ah, triolen. nou.. da's eh, knap lastig in fruityloops. je kan de beat op 12 zetten en je tempo drie keer verhogen (x3), dan heb je drie blokjes per tel. Kan je trioles gaan verdelen. maar rekenen dat je dan moet :).

peeke001
29 december 2006, 19:58
Bedankt voor de reacties,

Ik wil dus op de tijd dat ik 4 noten speel wil ik er 3 spelen,
dus: 1-2-3,1-2-3 in plaats van 1-2-3-4,1-2-3-4
en dit wil ik dan ook nog eens tegelijk kunnen gebruiken in een riff.
Het berekenen van tempo's heb ik geprobeerd, dit is te ingewikkeld
als in een riff beide tempo's tegelijk gebruikt moeten worden.

Ik zit potvast momenteel, het zit zo eigelijk:

Ik ben nog maar pas bezig met opnemen via de pc en zo, ik kan wel iets
ineensteken, maar ben nog een noob op het gebied.
De band waar ik in speel, Nidhogg Ivaldir is zonder drummer gevallen en we
willen onze affiches "band zoekt drummer" kracht bijzetten met een mp3, die we hier in mijn huiskamer willen opnemen.
We willen eerst een drumtrack maken, en die dan inspelen gelijk ik het gedaan heb bij mijn eerdere opnames.

Nu loop ik hard vast op de hele boel, ik heb al heel mijn kerstverlof zitten kloten en pongelen om bijvoorbeeld een midi file van gp5 naar FL te krijgen, daar dan weer Dfh2 overheen te zetten, dit lukt, maar de instrumenten veranderen, een ride wordt bijvoorbeeld een china, dan weer uren zoeken achter instellingen van midi kanalen en zo, pfffff, hier kom ik niet uit.

Ik heb het gevoel dat dit momenteel nog wat te hoog gegrepen is voor mij.
In GP5 is het perfect te schrijven, maar ik had toch graag beter geluid gehad.
Volgende zaterdag komt iedereen weer naar hier, en dan zou ik een oplossing willen presenteren aan de rest van mijn band, we willen vooruit, een redelijk goede mp3 maken, om zo een drummer aan te trekken.

Iemand een oplossing?

Greetings Peeke001

guhlenn
30 december 2006, 12:38
de oplossing mbt tempo verhoging en 3 sample momenten vergt maar één tempo. je neem het originele tempo, doet dat keer 3. dan stel je vervolgens het aantal beats ook x3 in. je hebt nu een hogere resolutie om mee te werken. Er is geen andere oplossing binnen fruity loops. MEt wlek rogramma doe je multitracken dan? die heeft misschien een programeerbare MIDI drum?

peeke001
30 december 2006, 12:47
Bedankt Guhlenn, ik ga het zo weer eens proberen, ik geef niet op!
Mixen doe ik met Adobe Audition, hier heb ik nog geen drumcomputer bij
ontdekt.

guhlenn
31 december 2006, 12:01
met adobe kan je verder idd. weinig. als je veel met maat en tempo wisselingen werkt kan je beter een wat geavanceerdere multitracker nemen waar je dat per maat kan instellen. ik gebruik Sonar.

peeke001
31 december 2006, 14:33
bedankt voor de tip, ik zit al te denken over een andere drumcomputer en een andere multitracker,

greetz Peeke001

harrie-beton
1 januari 2007, 11:32
ik denk peerke, dat je je moet bekwamen in 1 programma. Software voor drums is best ingewikkeld en je hebt maximaal rendement als je jezelf "expert" maakt in 1 programma. Kies zorgvuldig 1 programma die kan wat jij wil en bekwaam je erin.

peeke001
3 januari 2007, 04:22
Wijze raad Harrie-beton, bedankt.

peeke001
3 januari 2007, 22:26
Héhé, ik ben er eindelijk uit.
Pfffffffffffff, dit heeft moeite gekost!

Ik focusde op een verkeerde oplossing voor mijn probleem,
in FL moet ik mijn midi file van GP5 importeren, daar DFH op zetten
en dan de streepjes die op de track staan selecteren en naar het juiste
midispoor verplaatsen.

Ik bleef maar proberen om het midispoor een ander instrument te geven,
alhoewel dit ook moet gaan denk ik.

Bedankt voor de hulp,
Volhouden is de boodschap!

Greetings, Peeke001