PDA

View Full Version : Gibson LP Standard Silverburst INFO??



Goldeneye
23 december 2006, 19:27
Hey,

Weten jullie wat meer van de kleur Silverburst? Ik heb laatst een mooie Gibson les Paul Standard gezien in Silverburst met EMG elementen....
Weet iemand iets meer over deze gitaar? Hoe zal hij klinken?? Ik vind het echt een te gekke gitaar!!

Goldeneye
23 december 2006, 19:29
Ik weet nog dat de gitaar uit 1988 kwam.....

omni
23 december 2006, 23:30
Ik heb een silverburst Custom uit 81. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een silberburst gezien die geen Custom was, maar alles kan natuurlijk. Sommige mensen zeggen dat de zilver deeltjes in de verf de tone aantasten, maar daar geloof ik niet zo in. Wat wel een feit is is dat het zilver in de verf na verloop van tijd oxideert en groenig wordt imho worden ze daar alleen maar mooier van. Wat betreft de tone; gewoon standaard gibson LP: zwaar en vet!

Noid
24 december 2006, 00:06
Ik weet nog dat de gitaar uit 1988 kwam.....
Er hing eind 80, begin 90 jarenlang bij ""het noorder muziekhuis" in Groningen zo'n silverburst met EMG's. Zag er erg goed uit, maar was way boven mijn budget ... helaas nooit op kunnen spelen toen. Ik ben ze daarna nooit meer tegengekomen. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij was het een Joe Perry signature.

Waar ben je deze gitaar tegen gekomen?

Goldeneye
24 december 2006, 03:04
Ik ben de gitaar tijdens een optreden van een metal band uit Noord-Brabant tegengekomen. Het was vorige week nog.
Helaas had de (solo)gitarist van deze band meerdere gitaren en heb ik de Gibson Les Paul Standard Silverburst niet kunnen horen! Ik was pas komen opdagen bij de laatste 2 nummers en zag de Silverburst gewoon op een standaard staan op het podium, echt killer looks! Kon hem van dichtbij goed zien, was er sindsdien erg van onder de indruk. Het was echt een Les Paul Standard met EMG!!

Goldeneye
24 december 2006, 03:14
Nou, ik geloof inderdaad dat deze gitaar wel zwaar en vet moet klinken...!
En nu je het zegt....de gitaar had inderdaad wat groens toen ik hem van dichtbij heb gezien, maar tegelijkertijd zilver en zwart, vandaar dat ik dacht dat het een Silverburst was.
Cool een LP Custom Silverburst....deze schijnt Slash zelfs te hebben gebruikt tijdens de opnames van de plaat 'Estranged'....heb ik een keer iets van gelezen. Ze hebben echt veel uitstraling en zijn naar mijn mening mooier dan 'the black beauty' LP Custom....

Er zijn misschien wel meerdere Silverburst LP's uitgebracht in de 80's, weet je nog hoe duur de Silverburst ongeveer was in Groningen....een schatting?????
Ben echt op zoek naar zo'n ding, hoop 'm een keer te treffen op internet.
:)

zjanke
24 december 2006, 09:04
Da's niet zo moeilijk hoor, mijn eerste search op ebay gaf er meteen 4 (en een epi)

http://instruments.search.ebay.com/silverburst_Custom_W0QQsacatZ47072

Agent_Smith
24 december 2006, 09:52
en zijn naar mijn mening mooier dan 'the black beauty' LP Custom....


Nou, dat is natuurlijk nogal aan smaak gebonden. Silverburst staat bij mij onderaan het lijstje (samen met winered), maar gelukkig heeft (bijna) iedereen een andere smaak.
Vrij zeldzaam zijn ze absoluut. Dat maakt het dan wel weer hele leuke LPs! Ik heb ze trouwens ook uitsluitend als Custom gezien, nooit als Std IIRC. Klank is ongetwijfend onvervalst Gibson!

Dirkdewaard
24 december 2006, 10:04
De silver burst is tegenwoordig zelf een beetje hip door de gitarist van Tool (adam nog wat?) die niets anders speelt. :rockon:

en dat klinkt goed

Noid
24 december 2006, 12:41
Er zijn misschien wel meerdere Silverburst LP's uitgebracht in de 80's, weet je nog hoe duur de Silverburst ongeveer was in Groningen....een schatting?????
Ben echt op zoek naar zo'n ding, hoop 'm een keer te treffen op internet.
:)
Ik dacht iets meer dan 3500,- gulden toen en dat was veeeeeel geld voor een gitaar.

Maar het was een andere dan die je ziet op die ebaysites hierboven. Volgens mij had hij een andere top en naast de EMG's ook zwarte hardware.

Meer zoals dit:
http://www.everythingsg.com/images/showcase/june2.jpg

omni
24 december 2006, 14:02
In eens zag ik het licht (het is tenslotte kerstmis) die silverburst hoort bij de zgn showcase editions. Kijk even hier;
http://everythingsg.com/showcase_editions.htm
Daar is toen een hele serie van gemaakt allemaal met EMG's. (vooral die SG is cool) Ik denk dat omdat ze wat later zijn gemaakt ze ook beter zilver blijven.

Goldeneye
25 december 2006, 00:04
Nou, dat is natuurlijk nogal aan smaak gebonden. Silverburst staat bij mij onderaan het lijstje (samen met winered), maar gelukkig heeft (bijna) iedereen een andere smaak.
Vrij zeldzaam zijn ze absoluut. Dat maakt het dan wel weer hele leuke LPs! Ik heb ze trouwens ook uitsluitend als Custom gezien, nooit als Std IIRC. Klank is ongetwijfend onvervalst Gibson!

Een Silverburst Les Paul ziet er naar mijn mening zoals ik al zei dus echt mooier uit dan een Les Paul Custom, vanwege de 'vergroende' lak, waardoor ze echt eruit zien als een klassieke Gibson. Op plaatjes kun je niet altijd de kleur en de looks goed beoordelen. En de Wine red Les Paul....daar heb je gelijk in...vind ik niet echt mooi naar mijn mening. :)

Bl44t44p
25 december 2006, 00:07
De silver burst is tegenwoordig zelf een beetje hip door de gitarist van Tool (adam nog wat?) die niets anders speelt. :rockon:

en dat klinkt goed

Adam Jones ja. Hij is behoorlijk gehecht aan Custom Silverbursts omdat dat geleuter over de verf die de klank aan zou tasten volgens/voor hem juist super klinkt.

Goldeneye
25 december 2006, 00:12
http://64.233.183.104/search?q=cache:O7G9v70zyFAJ:miageprojet.unice.fr/twiki/bin/view/Fun/PcMultiEffetGuitareSetup+Silverburst+les+Paul+soun d&hl=nl&gl=nl&ct=clnk&cd=154

Deze site heb ik laatst gevonden over een oude, verkleurde Silverburst Les Paul Custom!!
Ongeveer onderaan de pagina zie je de Black Beauty en ook de Silverburst Les Paul Custom....kijk eens naar de 2 gisteren en dan merk je toch duidelijk dat deze OUDE Silverburst les Paul Custom toch wel degelijk veel klassiekere looks heeft??? Ik vind van wel :soul:

Agent_Smith
25 december 2006, 11:07
Een Silverburst Les Paul ziet er naar mijn mening zoals ik al zei dus echt mooier uit dan een Les Paul Custom, vanwege de 'vergroende' lak, waardoor ze echt eruit zien als een klassieke Gibson. Op plaatjes kun je niet altijd de kleur en de looks goed beoordelen. En de Wine red Les Paul....daar heb je gelijk in...vind ik niet echt mooi naar mijn mening. :)

jaja, jij vind de silverburst mooier; ik een zwarte of witte Custom. Prima toch? Geen probleem. Neem jij de zilveren, dan neem ik de zwarten. Iedereen blij.
En als het toch over vergroening gaat: dan zie ik liever een oude GT.

Orpheo
25 december 2006, 14:06
mijn lijstje voor LP customs:

3 pup BB
3 pup sunburst
2 pup alpine white
3 pup winered
3 pup natural
2 pup pinkburst
2 pup blueburst
2 pup zwart
2 pup silverburst

als ik al die gitaren heb, mag ik sterven. ik heb er nu pas 2 (of 3, als je mn studio meetelt) van dit lijstje. sommigen vind ik wel mooi, maar hoef ik niet perse :)

Goldeneye
26 december 2006, 21:38
jaja, jij vind de silverburst mooier; ik een zwarte of witte Custom. Prima toch? Geen probleem. Neem jij de zilveren, dan neem ik de zwarten. Iedereen blij.
En als het toch over vergroening gaat: dan zie ik liever een oude GT.


Geen probleem. Iedereen mag zijn mening geven toch? Ik doe er niet moeilijk over dat je de zwarte zou nemen, alleen als je ze in het echt zou zien, zou je de gitaren beter kunnen beoordelen dan op de foto's. Een black beauty zou me snel vervelen.....te cliche-gitaar.

Agent_Smith
26 december 2006, 22:54
Geen probleem. Iedereen mag zijn mening geven toch? Ik doe er niet moeilijk over dat je de zwarte zou nemen, alleen als je ze in het echt zou zien, zou je de gitaren beter kunnen beoordelen dan op de foto's. Een black beauty zou me snel vervelen.....te cliche-gitaar.

Inderdaad. To each his own. Alleen zal ik nooit beweren dat de één mooier IS dan de ander. Slechts dat ik de één mooier VIND.

Goldeneye
26 december 2006, 23:19
Inderdaad. To each his own. Alleen zal ik nooit beweren dat de één mooier IS dan de ander. Slechts dat ik de één mooier VIND.

Oke :)
Je bent wel een echte LP-liefhebber, just like me.

Noid
27 december 2006, 00:19
In eens zag ik het licht (het is tenslotte kerstmis) die silverburst hoort bij de zgn showcase editions. Kijk even hier;
http://everythingsg.com/showcase_editions.htm
Daar is toen een hele serie van gemaakt allemaal met EMG's. (vooral die SG is cool) Ik denk dat omdat ze wat later zijn gemaakt ze ook beter zilver blijven.
Right! Dat moet hem zijn, tenminste die ik jaren geleden in groningen zag! Damn ... zeldzaam gitaartje dus, maar 250 van gemaakt, waarvan maar 50 voor export!

Goldeneye
28 december 2006, 20:01
Right! Dat moet hem zijn, tenminste die ik jaren geleden in groningen zag! Damn ... zeldzaam gitaartje dus, maar 250 van gemaakt, waarvan maar 50 voor export!

Mooi man...ik heb gehoord dat er maar 9 van in Nederland zijn verkocht, o.a eentje in Groningen dus... :)
Zal wel super vet klinken trouwens.