PDA

View Full Version : Programma



hugo123
23 december 2006, 18:16
Weet iemand een programma waarmee ik MIDI mee kan opnemen maar ook de lijn ingang van mijn pc.

(zo goedkoopst mogelijk, liefste gratis:P)


hugo

skanky
23 december 2006, 18:29
Ik heb je post history eens bekeken, en je moet echt de zoekfunctie eens gebruiken en/of google. Bijna alle vragen die je stelt zijn zo op internet te vinden. Ik begin me er een beetje aan te irriteren, en ik denk dat er meer met mij zijn. Je mag zelf ook een beetje initiatief tonen, en niet voor elk klein dingetje een topic openen.

hugo123
23 december 2006, 18:31
srry, dat is niet de bedoeling

( ik weet noit waar je met google moet kijken)





hugo

Han S
23 december 2006, 18:53
Ik heb je post history eens bekeken, en je moet echt de zoekfunctie eens gebruiken en/of google. Bijna alle vragen die je stelt zijn zo op internet te vinden. Ik begin me er een beetje aan te irriteren, en ik denk dat er meer met mij zijn. Je mag zelf ook een beetje initiatief tonen, en niet voor elk klein dingetje een topic openen.

Hugo is 12 jaar, dus hij is bezig om het allemaal door te krijgen, vind ik niet erg.

Digitech
23 december 2006, 19:10
Misschien is het een idee om alle faqs eens door te lezen op het gitaarnetforum. Daar kom je al een heel eind mee......

ACSlater
23 december 2006, 19:17
Weet iemand een programma waarmee ik MIDI mee kan opnemen maar ook de lijn ingang van mijn pc.

(zo goedkoopst mogelijk, liefste gratis:P)


hugo

Kijk ff een paar topics lager onder "recording" Ik heb een topic over Reaper geopend. Met dat gratis programma kun je midi opnemen. Lees de handleiding ff door die online te vinden is. In ieder geval het hoofdstuk midi!

hugo123
23 december 2006, 19:35
Dat heb ik ook gelezen hoor, maar kun je daar ook elektrische gitaar mee opnemen. (via line in van mijn PC)
en ik kan geen handleiding vinden van REAPER. en hij herkent mijn MIDI keyboard niet dsu ik kan er niets mee. hoe werkt dat dan?





hugo\




P.S. bedankt Hans S

bert k
23 december 2006, 23:25
Beter de zoekfunctie van Gitaarnet forum gebruiken, dan staat alles in het Nederlands.


Als Reaper niet bevalt heb je Cubase, of Cubase light. Maar die zijn net als Reaper, zoveel scheelt het niet.

Als je keyboard niet hetkend wordt, moet je alle instellingen eens goed nalopen. Juiste Midi-poort geselecteerd?

hugo123
24 december 2006, 14:29
Het lukt me echt niet met REAPER ik probeer hedt wel men hij herkenmt nu mijn keyboiard wel, maar als ik iets speel gebeurt er niets weet iemand wat ik nu moet doen. (ACSlater hoe staan jou instellingen).




hugo

ACSlater
24 december 2006, 16:59
Het lukt me echt niet met REAPER ik probeer hedt wel men hij herkenmt nu mijn keyboiard wel, maar als ik iets speel gebeurt er niets weet iemand wat ik nu moet doen. (ACSlater hoe staan jou instellingen).
hugo

Ik gebruik een oud en simpel Yamaha psr 300 keyboard. Deze wordt dus niet herkent maar is via de midi wel prima voor VSTi's te gebruiken.
Als je een track hebt dan moet je de record-knop activeren voor deze track. Vervolgens kun je kiezen welke opnamebron je wilt gebruiken. Kies hier voor midi en dan voor jouw keyboard. Ik kies dan "all channels". Vervolgens koppel ik met de knop "fx" een VSTi aan mijn midi.

Check ook nog even je instellingen voor midi. Hier staat de handleiding: http://documentwrite.com/reaper/

succes Hugo!

hugo123
24 december 2006, 17:39
bedankt, kan het komen omdat ik nu alleen de MIDI in gebruik en de MIDI out niet.


hugo


(op zich lukt het wel hoor alleen MIDI nog niet)