PDA

View Full Version : Akoestisch elektrische gitaar



Criccle
23 december 2006, 17:55
Ik zoek een goede akoestisch elektrische gitaar. Ik heb zelf al een aantal leuke gitaren gevonden van Ibanez, maar ik zat zelf ook te denken aan een Gibson oid. Maar aangezien mijn budget tot de 600 a 700 euro gaat, denk ik dat dat er niet echt in zit. Enige tips?

johantipker
27 december 2006, 18:05
kijk ook eens naar Crafter, erg goed voor het geld.... mooi spul...

overigens staat of valt het speelcomfort en speelplezier op een westerngitaar (een gitaar die lekker speelt, klinkt ook al gauw lekkerder, doordat het instrument beter op je handen en tonevorming reageert) met de afstelling van de aktie (hoogte snaren tov de toets), hals (geen hoepel) en intonatie (zuiverheid).. een goede winkelier regelt dit soort dingen voor je, zodat je met een prettig afgesteld instrument naar huis gaat..

ik heb in de loop der jaren vele winkels meegemaakt die gitaren rechtstreeks vanuit de doos doorverkopen aan mensen, met als gevolg onspeelbare krengen...

een goedkopere western, mits goed afgesteld en voorzien van minimaal een massief bovenblad met een setje verse snaren, kan al heerlijk spelen en echt goed klinken..

Merc Wiersma
28 december 2006, 15:13
Nylon- of staalsnarig, wat wil je?

Eko
28 december 2006, 17:13
In dat prijssegment zit bijna iedereen te wroeten met materiaal. Grote merken zijn inderdaad Ibanez,Fender,Epiphone,Takamine,Crafter enz,enz.
Kijk gewoon bij een grotere zaak, zoals bv Kees Dee in Amersfoort, eens rond op de afdeling met acoustische gitaren. Je vindt daar minimaal 10 gitaren in de prijsklasse die je noemt.
Als je het wilt gaan vergelijken met Gibson is het wat lastiger. De goedkoopste versies beginnen pas bij het dubbele van jouw budget. Er zijn echter van de meest verkochte versies van Gibson wel kopien te koop. Gibson heeft zelf Epiphone als goedkoper alternatief. Deze zijn zeker in je prijsklasse te vinden.
Belangrijk is een goede verkoper die de gitaar ook kan afstellen voor je. Als je al kunt spelen kun je vertellen wat je prettig vindt qua afstelling, waar hij dan rekening mee kan houden.
BTW de winkel in Amersfoort is als voorbeeld gebruikt alleen maar om je een idee te geven. In bijna iedere regio is wel zo`n goede zaak te vinden.

Den_Echte_Jef
28 december 2006, 19:40
Is het merk Dean goed voor deze gitaren ??
Ben zelf aan het twijfelen tussen de:

* Performer E
* Exotica FM

Welke hiervan zouden jullie kiezen ??